Tην απεμπλοκή του από τις περιοριστικές και χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις διεκδικεί ο ΑΔΜΗΕ με στόχο την ανανέωση του προσωπικού, για το οποίο προς το παρόν έθεσε σε εφαρμογή νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.
Το πρόγραμμα αφορά εργαζομένους που έχουν συμπληρώσει το 62ο έτος της ηλικίας τους και έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Με την αποχώρησή τους οι εργαζόμενοι αυτοί θα λάβουν αποζημίωση 15.000 ευρώ συν 7.000 ευρώ μπόνους, όσα δηλαδή προέβλεπαν κατά βάση και τα αντίστοιχα προγράμματα της ΔΕΗ.
Επειδή πάντως ο αριθμός των απασχολούμενων στον ΑΔΜΗΕ που πληροί τα κριτήρια αυτά δεν είναι τόσο μεγάλος, αναμένεται να ακολουθήσει και άλλο αντίστοιχο πρόγραμμα ή προγράμματα στο μέλλον.
Ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζόμενων στον Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρισμού κυμαίνεται στα 52 έτη.
Ο ΑΔΜΗΕ έχει δρομολογήσει επενδύσεις ύψους 5 δισ. ευρώ για τη δεκαετία ως το 2030 και την περίοδο αυτή “τρέχει”μεταξύ άλλων, δύο μεγάλα έργα, την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Πελοποννήσου, που ολοκληρώνεται στα τέλη του χρόνου και τη διασύνδεση Κρήτης- Αττικής. Παράλληλα προετοιμάζεται για την εφαρμογή του target model, το οποίο έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις. Ας σημειωθεί ότι ο ΑΔΜΗΕ είναι ο υπεύθυνος φορέας για την Αγορά Εξισορρόπησης, τη μία εκ των τεσσάρων ενεργειακών αγορών που δημιουργούνται με το target model.
Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της διοίκησης είναι η ανανέωση του προσωπικού και η πρόσληψη εξειδικευμένων επιστημονικών στελεχών που να μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα στις νέες απαιτήσεις της αγοράς ηλεκτρισμού αλλά και στις προκλήσεις του επενδυτικού προγράμματος.
Το αίτημα για την απελευθέρωση από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ, οι οποίες για να ολοκληρωθεί μία πρόσληψη απαιτούν πολλές φορές ως και δύο χρόνια έχει ήδη τεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας. Μέχρι στιγμής το υπουργείο δεν έχει προχωρήσει σε κάποια κίνηση, όπως είχε κάνει με την περίπτωση της ΔΕΗ με νομοθετική παρέμβαση πέρυσι το φθινόπωρο
Μέχρι στιγμής για την κάλυψη των αναγκών ο Διαχειριστής προσλαμβάνει εργαζόμενους μέσω συμβάσεων έργου, αντί για μόνιμο προσωπικό. Στη διασύνδεση Κρήτη - Πελοπόννησος απασχολούνται περίπου 200 άτομα, ενώ για τη διασύνδεση Κρήτης- Αττικής υπολογίζεται να απασχοληθούν περί τα 250-300 άτομα.