Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκτοξεύεται η ζήτηση νικελίου
Η πώληση της ΛΑΡΚΟ και η Tesla
Τετάρτη, 07/10/2020

Tην ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την πώληση της ΛΑΡΚΟ, της μεγαλύτερης και επί χρόνια ζημιογόνου βιομηχανίας νικελίου της χώρας, η Tesla, η πρωτοποριακή αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία,  εξετάζει το ενδεχόμενο να επενδύσει σε μεγάλο παραγωγό νικελίου.

Το νικέλιο ξαναγίνεται της μόδας, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Η Tesla θα συνάψει ένα τεράστιο συμβόλαιο για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, με  ένα παραγωγό νικελίου  που θα λειτουργεί αποτελεσματικά και  περιβαλλοντικά.  Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι αυτό το μήνυμα θα μεταδοθεί σε όλες τις εταιρείες νικελίου στον κόσμο  », είχε δηλώσει ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της  Tesla,  σε τηλεδιάσκεψη για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου της εταιρίας,  στα τέλη Ιουλίου.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, σε μια ανταλλαγή μηνυμάτων στο Twitter ο Elon Musk έγραφε ότι «το νικέλιο είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τις μπαταρίες μεγάλου όγκου και μεγάλης εμβέλειας! Η Αυστραλία και ο Καναδάς έχουν τοποθετηθεί  αρκετά καλά. Η παραγωγή νικελίου στις ΗΠΑ  αντικειμενικά υπολείπεται.  Η Ινδονησία είναι υπέροχη! "

Ωστόσο αρκετοί αναλυτές επεσήμαναν ότι  η παραγωγή  νικελίου με αποτύπωμα χαμηλού άνθρακα θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολη για το στοίχημα της  Tesla στην Ινδονησία, καθώς η συνήθης πρακτική εκεί είναι  να πετούν τα απόβλητα στην ανοιχτή θάλασσα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, πρόσφατα  η Tesla επικοινώνησε ανεπίσημα με την κυβέρνηση της  Ινδονησίας για την  πιθανότητα επένδυσης στη χώρα, η οποία είναι σημαντική παραγωγός του νικελίου.

Στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας  είναι να αυξήσει την παραγωγή μπαταριών,  καθώς αυξάνει την παραγωγή  και τα μοντέλα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο  διευθύνων σύμβουλός της Tesla  έχει  απευθύνει πρόσκληση στους παραγωγούς νικελίου να αυξήσουν την παραγωγή τους, καθώς το νικέλιο  θα μπορούσε να υποστηρίξει την παγκόσμια επέκταση των μπαταριών και των ηλεκτρικών οχημάτων.

Τον περασμένο μήνα, υπήρξαν δημοσιεύματα που έφεραν τη Tesla σε συνομιλίες με την Giga Metals του Καναδά για να την ανάπτυξη ενός ορυχείου νικελίου από το οποίο η αυτοκινητοβιομηχανία θα αγόραζε  το σύνολο της  παραγωγής νικελίου χαμηλών ρύπων  για τις μπαταρίες της.

Τα απόβλητα και οι ρύποι είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει και η εγχώρια νικελοπαραγωγός η ΛΑΡΚΟ, καθώς όπως είναι γνωστό,  όποιος αγοράσει την εταιρία θα χρειαστεί όχι μόνον να την εκσυγχρονίσει. να μειώσει τις δαπάνες  και το ενεργειακό της κόστος αλλά και να βελτιώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, προκειμένου να παραμείνει βιώσιμη και λειτουργική στη νέα εποχή που διαμορφώνει η πολιτική για το Κλίμα.

 Πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ, δημοσίευσε τις προσκλήσεις για την πρόσληψη νομικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου για την πώληση της εταιρίας, η οποία έχει υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.  

Είχε προηγηθεί η απόφαση της διαιτησίας μεταξύ της Λάρκο και του Ελληνικού Δημοσίου για την κυριότητα του μεταλλευτικού συγκροτήματος της Λάρυμνας, που δικαίωσε το δημόσιο. Ετσι θα μπορέσουν να διεξαχθούν οι δύο παράλληλοι διαγωνισμοί, ο ένας από το ΤΙΑΠΕΔ για το εργοστάσιο και τα μεταλλεία που ανήκουν στο δημόσιο  και ο δεύτερος από τον ειδικό διαχειριστή για τα μεταλλεία που ανήκουν στην εταιρεία

Μέτοχοι της ΛΑΡΚΟ είναι το ΤΑΙΠΕΔ με μερίδιο 55,2%, η Εθνική Τράπεζα με  33,4% και η ΔΕΗ με 11,4%. Και μόνον οι συνολικές οφειλές της νικελοβιομηχανίας προς τους προμηθευτές, το   δημόσιο και τη ΔΕΗ αγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων σχεδόν τα 350 αφορούν στη ΔΕΗ), ενώ η εταιρία βαρύνεται και με πρόστιμο άνω των 150 εκατ. ευρώ μετά από σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Εκτοξεύεται η ζήτηση νικελίου

Η παγκόσμια ζήτηση νικελίου από τα περίπου 2,2 εκατ. μετρικούς τόνους σήμερα αναμένεται να εκτοξευθεί στην κλίμακα των 3,5 -4 εκατ.  μετρικούς τόνους ως το 2030, λόγω της χρήσης του στα ηλεκτρικά οχήματα.

Το μεγάλο ερώτημα ωστόσο είναι κατά πόσον η παραγωγή νικελίου μπορεί να γίνει πράσινη, όπως ζητά ο Έλον Μασκ, γιατί το νικέλιο είναι ένα από τα τεχνικά πιο δύσκολα μέταλλα στην επεξεργασία του. Ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες του μεταλλεύματος , κάθε μέθοδος εξόρυξης του νικελίου , κάθε μορφή επεξεργασίας  και κάθε είδος απορριμμάτων που προκαλεί, φέρει τις δικές του προκλήσεις όσον αφορά στα κριτήρια ESG (Περιβάλλον-Κοινωνία-Διακυβέρνηση), εκτιμά η Mckinsey σε πρόσφατη μελέτη της για το θέμα. Για τις βιομηχανίες επεξεργασίας νικελίου, από το είδος του μετάλλου και τις ακαθαρσίες που περιέχει εξαρτάται η χρήση ορισμένων χημικών και κατά συνέπεια οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και διοξειδίου του θείου.

Τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται καθαρό νικέλιο, Κλάσης 1, που δεν είναι και τόσο άφθονα διαθέσιμο, προς το παρόν τουλάχιστον.

Για την αναδυόμενη βιομηχανία Ηλεκτρικών Οχημάτων και Μπαταριών, το είδος του νικελίου που χρησιμοποιείται  έχει καθοριστική σημασία. Η ποιότητα  του νικελίου καθορίζει την ποιότητα και τις επιδόσεις των μπαταριών. Ενώ η βιομηχανία ανοξείδωτου χάλυβα μπορεί ως ένα βαθμό να χρησιμοποιεί μείγμα νικελίου Κλάσης 1 και Κλάσης 2, οι μπαταρίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά νικέλιο Κλάσης 1. Για την παραγωγή νικελίου Κλάσης 1 χρησιμοποιούνται μεταλλεύματα που προέρχονται κατά περίπου 70% από θειούχα πεδία και κατά 30% από λιμονίτες, ενώ το νικέλιο  Κλάσης 2 παράγεται από σαπρολίτες και λιμονίτες.

Με τα σημερινά δεδομένα μόνον το 46% της παγκόσμιας παραγωγής νικελίου αποτελεί νικέλιο Κλάσης 1 που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ας σημειωθεί ότι η ύπαρξη υπολειμμάτων σιδήρου είναι απαγορευτική για το νικέλιο που χρησιμοποείται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Η Tesla επιστρέφει στο Βερολίνο! Μετά την εξαιρετική παρουσία της το 2022, η εταιρεία θα έχει την ευκαιρία να ...
Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκαν οι διαγωνισμοί για την πώληση των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ, καθώς και των μεταλλευτικών δικαιωμάτων του ...
Το τεχνολογικό sell-off που πυροδότησαν τα αποθαρρυντικά αποτελέσματα τριμήνου των Tesla και Alphabet "γκρέμισαν” τους δείκτες της Wall Street ...
Σε δέσμη παρεμβάσεων για την οριστική διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που σχετίζονται με την ΛΑΡΚΟ, με γνώμονα την ανάγκη να ...
Περισσότερες πληροφορίες για την ανανεωμένη έκδοση του Model Y, του Project Juniper, έρχονται στην δημοσιότητα. Λίγους μήνες μετά την επίσημη ...
H Tesla είναι από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανακοινώνει τα αποτελέσματα πωλήσεων και παραγωγής οχημάτων για το 2023. Σύμφωνα λοιπόν ...
Tο πρόσφατα ανανεωμένο Tesla Model 3 έρχεται ενισχυμένο και στον τομέα της ασφάλειας. Το δημοφιλές αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο ενσωματώνει πλέον ...
Στο πρότυπο της Αθήνας, η Tesla ανακοίνωσε ότι εγκαινίασε Pop-Up Store στη Θεσσαλονίκη. Πλέον, όπως σημειώνει η εταιρεία, οι επισκέπτες ...
Το να σου ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες πολιτικοί ηγέτες δεν είναι λίγο πράγμα. Και γιατί, προφανώς, παίζεις στην κορυφή του παγκόσμιου ...
 
 
Στην ανάγκη υιοθέτησης μίας νέας προσέγγισης στη χορήγηση όρων πρόσβασης στο ηλεκτρικό δίκτυο για τα νέα έργα ΑΠΕ, λόγω του επενδυτικού ενδιαφέροντος, αναφέρθηκε ...
Η Eldorado Gold Corporation δημοσίευσε σήμερα τα οικονομικά και επιχειρησιακά αποτελέσματα της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2024. Τα κυριότερα γεγονότα τρίτου ...
Σε μείωση 5,9% στο πράσινο τιμολόγιο για το μήνα Νοέμβριο, όπου και η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, προχωρά η ΔΕΗ, με τη χρέωση να ...
  Ενα νέο αιολικό πάρκο στη Ρουμανία άρχισε να κατασκευάζει η ΔΕΗ,  διευρύνοντας σταθερά το πράσινο χαρτοφυλάκιό της στη χώρα. Πρόκειται για πάρκο Deleni, ισχύος ...
Το πλαίσιο Εφαρμογής των Συμβάσεων Δυναμικής Τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας έθεσε η ΡΑΑΕΥ, ανοίγοντας το δρόμο για την εφαρμογή και στη χώρα μας των ...
Στη διαχείριση της νέας πραγματικότητας που φέρνει η υψηλή διείσδυση ΑΠΕ, η οποία πλέον φτάνει το 60% στο εγχώριο ενεργειακό μείγμα, εστίασε κατά ...
Σε μια περίοδο διεθνούς αβεβαιότητας και πληθωριστικών πιέσεων, και με γνώμονα την προστασία των καταναλωτών από το υψηλό κόστος ενέργειας, ο ΗΡΩΝ μειώνει ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ υπενθυμίζει ότι για τους πελάτες που εφαρμόζεται οικιακό τιμολόγιο με χρονοχρέωση (μειωμένο νυχτερινό) τμηματικού ωραρίου θα ισχύσει και φέτος, όπως κάθε ...
Η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, συμμετείχε, εκπροσωπώντας τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη, στην Υπουργική Διάσκεψη της Πρωτοβουλίας ...
Mνημόνιο Κατανόησης υπέγραψαν ο ΔΕΣΦΑ, ο ICGB, ο φορέας που διαχειρίζεται τον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό (IGB) και οι Διαχειριστές Μεταφοράς Αερίου 8 ακόμα χωρών ...
Aλλαγές από τον Ιανουάριο του 2025 στον τρόπο λειτουργίας της Αγοράς Επόμενης Ημέρας και της Ενδοημερήσιας  Αγοράς εισηγείται το Χρηματιστήριο Ενέργειας (ΕΧΕ), καθώς ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ προσηλωμένος στο στόχο του πελατοκεντρικού χαρακτήρα λειτουργίας του και της ψηφιοποίησης όλων των λειτουργιών του, ανακοινώνει ότι από τη Δευτέρα 4 ...