Δεν υπάρχει κρατική ενίσχυση ή αθέμιτό πλεονέκτημα για την Αλουμίνιον της Ελλάδος από την τιμή ρεύματος που λαμβάνει από τη ΔΕΗ βάσει της απόφασης του διαιτητικού δικαστηρίου υπό την αιγίδα της ΡΑΕ, που όρισε ως εύλογη τιμή του ρεύματος για τη βιομηχανία τα 40,7 ευρώ η μεγαβατώρα. Αυτό αποφαίνεται με αναλυτική απόφασή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία, πλέον, κλείνει την υπόθεση της διαμάχης μεταξύ της Αλουμίνιον της Ελλάδος και τη ΔΕΗ.
Η αρμόδια διεύθυνση της Ε.Ε. η DGComp απάντησε, μάλιστα, αναλυτικά, στις αιτιάσεις της ΔΕΗ σύμφωνα με τις οποίες η διατησία την υποχρέωσε να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια στην Αλουμίνιον σε χαμηλότερες τιμές από αυτές της αγοράς ακόμα και κάτω του κόστους της και ως εκ τούτου αποτελεί κρατική ενίσχυση.
Πιο συγκεκριμένα στις 25/03/2015 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφού αντέκρουσε τους ισχυρισμούς της ΔΕΗ, σημείωσε ότι η τιμή 36,6 ευρώ η μεγαβατώρα που τελικά καθορίστηκε από την απόφαση διαιτησίας, (40,7 ευρώ αν συμπεριληφθούν υποχρεωτικές χρεώσεις 4,1 ευρώ) είναι υψηλότερη από τον μέσο όρο των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας για μεταλλουργικές επιχειρήσεις στην Ευρώπη, ο οποίος το 2013 ανερχόταν σε 30,87 ευρώ η μεγαβατώρα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Επιτροπή το τελικό τιμολόγιο που καθορίστηκε είναι σύμφωνο με τους όρους της αγοράς και ότι δε χορηγήθηκε στην Αλουμίνιον κρατική ενίσχυση και ότι αυτό αποτελεί την οριστική άποψη της Επιτροπής στην παρούσα υπόθεση.
Επιπλέον η Επιτροπή υπογράμμισε ότι πέρα από τη ΔΕΗ δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική πηγή τροφοδοσίας ενέργειας για μεγάλους πελάτες Υψηλής Τάσης (όπως η Αλουμίνιον). Καθώς μάλιστα η ΔΕΗ διαθέτει αποκλειστική πρόσβαση σε φθηνού κόστους ηλεκτροπαραγωγή (υδροηλεκτρικά και λιγνίτες) και αποτελεί λόγω μεγέθους "μονοπώλιο" λειτουργεί ως μοναδικός προμηθευτής ουσιαστικά της ΑτΕ, που λόγω φύσεως λειτουργίας ούτε εισαγωγές μπορεί να κάνει ούτε ιδιω΄τη προμηθευτεί μπορεί να βρει (δεν υπάρχει τέτοιος άλλωστε). Xαρακτηρίζεται δηλαδή η ΔΕΗ ως «μονοψώνιο».
Σύμφωνα επίσης με την Ε.Ε. η καταφυγή της ΔΕΗ στη διαιτησία αποτέλεσε μια ελεύθερη επιλογή της ΔΕΗ. Τονίζει δε ότι η απόφαση ελήφθη με όρους αγοράς, ενώ η επιλογή της διαιτησίας, όσο και οι όροι και το συνυποσχετικό αποτέλεσαν αποφάσεις που θα ελάμβανε ένας συνετός ιδιώτης επενδυτής της αγοράς
Στο σκεπιτκό μάλιστα της Επιτροπής αναφέρεται ότι πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά απόφαση της ΕΕ που δικαιώνει την Αλουμίνιον και απορρίπτει προσφυγές ή ενστάσεις της ΔΕΗ. Μάλιστα με επιστολές της το Μάιο και τον Ιούνιο του 2014, η Επιτροπή έθεσε την καταγγελία της ΔΕΗ στο αρχείο κρίνοντας ότι η τιμή της Διαιτησίας δεν προσφέρει αθέμιτο πλεονέκτημα και δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση.
Με αφορμή την απόφαση, σύμφωνα με πληροφοριες, από στελέχη της βιομηχανικής αγοράς εγείρονται ερωτήματα σε σχέση με τις κινήσεις της ΔΕΗ. Πιο συγκεκριμένα επισημαίνουν ότι δημιουργεί ερωτήματα η εμμονή της ΔΕΗ να προχωρήσει 2 φορές σε καταγγελία κατά της ΑτΕ για την τιμή που όρισε το διαιτητικό δικαστήριο ισχυριζόμενη ότι πρόκειται για κρατική ενίσχυση. Επίσης ασκούν κριτική στη μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας σημειώνοντας ότι αποτελεί ένα κραταιό μονοπώλιο το οποίο καταχράται τη δυναμική του και αυθαιρετεί έναντι της ελληνικής βιομηχανίας. Δεν λείπουν δε και τα καρφιά για σκοπιμότητες επιβολής "ασφυξίας" στην ΑτΕ όταν προτείνεται σε αυτήν να βρει εναλλακτικό πάροχο την ώρα που στη χώρα η ΔΕΗ είναι "μονοπώλιο".