Εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να ενεργοποιηθεί η συμφωνία για την τιτλοποίηση των απαιτήσεων της ΔΕΗ από ληξιπρόθεσμούς λογαριασμούς άνω των 90 ημερών, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρίας, στο περιθώριο της χθεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Η συμφωνία έχει ήδη υπογραφεί με τους οίκους Carval Investors, Deutsche Bank και Pimco και αναμένεται να αποφέρει στα ταμεία της ΔΕΗ ως 325 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την παρουσίαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΗ Γιώργου Στάσση στη γενική συνέλευση, η εν λόγω τιτλοποίηση δημιουργεί έσοδα από ένα ανενεργό περιουσιακό στοιχείο, ενώ η ΔΕΗ διατηρεί το δικαίωμα για κάθε επιπλέον έσοδο μέσω των Junior Notes και η χρηματοδότηση πραγματοποιείται χωρίς αναγωγή στη ΔΕΗ
Ας σημειωθεί πάντως ότι η παρουσίαση δεν αναφέρει τον ακριβή χρόνο άντλησης του ποσού, παρά μόνον ότι θα γίνει εντός του 2021.
Τον Νοέμβριο του 2020 η ΔΕΗ άντλησε 150 εκατ. ευρώ από την πρώτη τιτλοποίηση απαιτήσεων που αφορούσε σε ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ως 60 ημέρες. Η συμφωνία αυτή είχε κλείσει με τη JP Morgan.
Προκειμένου να βελτιώσει την εισπραξιμότητά της - ένα χρόνιο πρόβλημα πλέον για τη ΔΕΗ- η εταιρία λαμβάνει και άλλα μέτρα, όπως την ανάθεση σε νομικό γραφείο, που θα επιλεγεί κατόπιν σχετικής διαδικασίας, σωρίας ληξιπρόθεσμων οφειλών κυρίως από στρατηγικούς κακοπληρωτές, απαιτήσεις που κινδυνεύουν να παραγραφούν. Γι΄αυτό το λόγο θα υπάρξει κεντρική διαχείριση των νομικών ζητημάτων. Παράλληλα η εταιρία ξεκινά νέα διαδικασία επιστολών υπόμνησης και προειδοποίησης προς τους πελάτες που καθυστερούν να εξοφλήσουν (dunning process), ενώ εκπονεί νέο τριετές πλάνο ανάκτησης απαιτήσεων. Ας σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει μακροχρόνια συνεργασία με την εταιρία εισπράξεων Qualco.
Παράλληλα η ΔΕΗ προχωρεί σε εκσυγχρονισμό της εμπορικής της πολιτικής. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει νέα τμηματοποίηση των πελατών της, μαζί με μοντέλα πρόβλεψης απώλειας πελατών, προγράμματα επαναπροσέγγισης πελατών υψηλής αξίας, ειδική πλατφόρμα για τους πιστούς της πελάτες κλπ, καθώς και νέα προϊόντα φυσικού αερίου προστιθέμενης αξίας.
Μέχρι σήμερα στα νέα οικιακά προϊόντα που έχει παρουσιάσει η εταιρία έχουν ενταχθεί 2.000 πελάτες