H Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας θέτει σήμερα σε δημόσια διαβούλευση πρόταση τροποποίησης των προβλέψεων του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης της Αγοράς του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (εφεξής «ΚΔΕΣΜΗΕ») και της Μεθοδολογίας Υπολογισμού Απαιτούμενου Εσόδου του Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (εφεξής «ΑΔΜΗΕ»), αναφορικά με την ανάκτηση του κόστους για τις υπηρεσίες των Γραφείων Δημοπρασιών (Auction Offices) σχετικά με την εκχώρηση δικαιωμάτων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στις διασυνδέσεις του ελληνικού συστήματος με τις όμορες χώρες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ρυθμιστικής Αρχής «σε συνέχεια της σχετικής εισήγησης του ΑΔΜΗΕ (αρ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-193059/24.02.2015), προτείνονται τροποποιήσεις στην παράγραφο 5.4.2.4 του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης της Αγοράς του ΚΔΕΣΜΗΕ και στο Άρθρο 3 της Μεθοδολογίας Υπολογισμού Απαιτούμενου Εσόδου του ΑΔΜΗΕ, αναφορικά με το προαναφερθέν θέμα, με έναρξη ισχύος από 01.01.2015.
Σύμφωνα με την εισήγηση του ΑΔΜΗΕ, η ανάκτηση του κόστους για τις υπηρεσίες των Γραφείων Δημοπρασιών σχετικά με την εκχώρηση δικαιωμάτων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να συντελείται μέσω των Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος (ΧΧΣ). Η προσέγγιση αυτή συμφωνεί με την πρακτική που ακολουθείται από διαχειριστές σε άλλα κράτη μέλη, και κρίνεται εύλογη δεδομένου ότι για τον καθορισμό των ΧΧΣ λαμβάνεται υπόψη το έσοδο από την δημοπράτηση των Διασυνδετικών Δικαιωμάτων που σχετίζεται άμεσα με το εν λόγω κόστος. Επιπρόσθετα, προτείνεται από τη ΡΑΕ η θέσπιση σχετικής υποχρέωσης του ΑΔΜΗΕ για διακριτή παρακολούθηση και υποβολή αναλυτικών στοιχείων για τις δαπάνες παροχής των εν λόγω υπηρεσιών από γραφεία δημοπρασιών για εκχώρηση δικαιωμάτων μεταφοράς, στο πλαίσιο έγκρισης του Απαιτούμενου Εσόδου.
Συνεπώς, προτείνεται τροποποίηση της παραγράφου 5.4.2.4 του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης της Αγοράς του ΚΔΕΣΜΗΕ ως εξής:
5.4.2.4 Υπολογισμός της χρέωσης για Διασυνοριακό Εμπόριο σε κάθε περίοδο κατανομής
Η μηνιαία αμοιβή για τις υπηρεσίες του CASC επιμερίζεται ομοιομόρφα σε κάθε Περίοδο Κατανομής t. Στο συνολικό κόστος για την Περίοδο Κατανομής t περιλαμβάνεται και η χρέωση για το κόστος απωλειών και χρήση υποδομών για διασυνοριακό εμπόριο με την Τουρκία όσο αφορά τα προγράμματα μεταξύ των Διαχειριστών για την περίοδοΠερίοδο Κατανομής t, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 4.4.3.
CASCFEEμ Μηνιαία αμοιβή για τις υπηρεσίες του CASC σε €
ITCPERCHLTSO,t Η χρέωση σε € για το κόστος απωλειών για διασυνοριακό εμπόριο με την Τουρκία όσο αφορά στα προγράμματα μεταξύ των Διαχειριστών για την περίοδο κατανομής t
ITCPERCHITSO,t Η χρέωση σε € για το κόστος χρήσης των υποδομών για διασυνοριακό εμπόριο με την Τουρκία όσο αφορά στα προγράμματα μεταξύ των Διαχειριστών για την περίοδο κατανομής t
CBTt Χρεοπίστωση για το Διασυνοριακό Εμπόριο για την περίοδο κατανομής t
Επίσης, προτείνεται τροποποίηση του Άρθρου 3 της Μεθοδολογίας Υπολογισμού Απαιτούμενου Εσόδου του ΑΔΜΗΕ και συγκεκριμένα προσθήκη στο τέλος του εδαφίου που αναφέρεται στο Π3 ως εξής:
«…
Π3 το ποσό από τα Διασυνδετικά Δικαιώματα που περιλαμβάνονται στο Λογαριασμό Ειδικού Αποθεματικού (άρθρο 178 παράγραφος 2 και 4 του ΚΔΕΣΜΗΕ) και αποφασίζεται από τη ΡΑΕ να διατεθεί για τη μείωση του Απαιτούμενου Εσόδου, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρ. 6 του άρθρου 16 του Κανονισμού 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μειωμένο κατά το κόστος των γραφείων δημοπρασιών για την παροχή υπηρεσιών αναφορικά με την εκχώρηση δικαιωμάτων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στις Διασυνδέσεις του Ελληνικού Συστήματος με τις όμορες χώρες. Το εν λόγω κόστος αφορά τόσο στην εκτίμηση του επόμενου έτους όσο και στην εκκαθάριση σχετικών μεγεθών προηγούμενων ετών…».
Σημειώνεται η διαβούλευση λήγει τη Δευτέρα 18 Μαΐου, στις 3:00μμ.
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση elecodes-system@rae.gr ή εγγράφως. Μετά τη λήξη της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης, η ΡΑΕ θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων, καθώς και το περιεχόμενο των επιστολών και παρεμβάσεών τους, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο αποστολέας αιτείται τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του και/ή των απόψεών του.