Απογειώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων στο 6μηνο, πιάνοντας το… νήμα από εκεί που το άφησαν το 2019, δηλαδή πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Από 92,1 εκατ. ευρώ ζημιές στο πρώτο εξάμηνο του 2020, η κερδοφορία εκτοξεύθηκε στα 1,76 δις. Ευρώ! Είναι εντυπωσιακό δε ότι ο κύκλος εργασιών των εισηγμένων μπορεί να μην αυξήθηκε θεαματικά και από τα 25,5 δις. Ευρώ να αυξήθηκε στα 30,3 δις. Ευρώ, αλλά οι εισηγμένες κατάφεραν να δημιουργήσουν κερδοφορία, παρά το γεγονός ότι η οικονομία και οι οικονομίες του πλανήτη για τις εξαγωγικές ήταν κλειστές και οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών καλπάζουν. Το μέγεθος αυτό πιστοποιείται από τα προ φόρων κέρδη που σχεδόν διπλασιάστηκαν και από τα 2,6 δις. Ευρώ το 2019 εκτινάχθηκαν στα… 4,4 δις. Ευρώ στο ά 6μηνο του 2021.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα γίνει στη συνέχεια. Χθες, ολοκληρώθηκε το τρίτο τρίμηνο και 9μηνο της τρέχουσας χρήσης, αλλά η τιμή του πετρελαίου κοιτάζει και πάλι τα 80 δολ. το βαρέλι και του φυσικού αερίου διαμορφώνεται πάνω από τα 83 δολ. το κυβικό. Υπό αυτά τα δεδομένα, όπως σχολιάζουν οι χρηματιστές, τα οικονομικά αποτελέσματα μπορεί να επηρεαστούν στα επόμενα τρίμηνα μέχρι τέλος του χρόνου, αλλοιώνοντας την εικόνα της τελικής εικόνας στα μεγέθη που θα ανακοινωθούν για το σύνολο της χρήσης και θα γίνουν γνωστά τον ερχόμενο Μάρτιο.
Από την εικόνα των αποτελεσμάτων προκύπτει πως τα διϋλιστήρια πήραν σχεδόν πίσω τις ζημιές που άφησε το ά 6μηνο του 2020 που ήταν και η πρώτη φάση του lockdown των οικονομιών.
Μεταλλουργία, Κλωστές, Ένδυση πέρασαν σε… αστρονομικά επίπεδα κερδοφορίας για τα μεγέθη τους. Π.χ. η Ελβαλχαλκόρ εμφάνισε αύξηση κερδοφορίας πάνω από 1000%, η Autohellas πάνω από… 2.650%.
Αν δεν υπήρχαν οι έκτακτες ζημιές λόγω αναδιάρθρωσης που έγραψε η Πειραιώς, η κερδοφορία των εισηγμένων θα είχε απογειωθεί στα 2,7 δις. Ευρώ.
Σημαντικό νέο αποτελεί ότι η Lamdaενέγραψε στα αποτελέσματά της τα έκτακτα κέρδη περί τα 220 εκατ. ευρώ από την εκμετάλλευση των υπό κατασκευή διαμερισμάτων στο Ελληνικό.