Μειωμένες κατά περίπου 9,2% θα είναι οι ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), που θα εισαχθούν στη χώρα τον Αύγουστο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με το πρόγραμμα εκφορτώσεων του ΔΕΣΦΑ.
Συνολικά έχει προγραμματιστεί για τον επόμενο μήνα η άφιξη 8 φορτίων, συνολικού όγκου 595.419 κυβικών μέτρων, έναντι 650.544 κυβικών μέτρων τον Ιούλιο.
Πιο συγκεκριμένα αναμένονται, ένα φορτίο 147. 710 κυβικών μέτρων για τη ΔΕΗ, δύο για τη ΔΕΠΑ, συνολικά 147.710 κ.μ. (73.855 κμ και 147.710 κμ), τρία φορτία για τη βουλγαρική Met Energy συνολικού όγκου 73.412 κμ (54.653 κμ, 11.078 κμκκαι 7.681 κμ ) και δύο φορτία για την Mytilineos 226.587 κυβικών μέτρων, εκ των οποίων το ένα αφορά 78.877 κμ και το άλλο 147.710 κμ, αντίστοιχα.
Εν τω μεταξύ ως το τέλος Ιουλίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης LNG στη Ρεβυθούσα. Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος - Ενέργειας Κώστα Σκρέκα η αναβάθμιση της αποθηκευτικής ικανότητας της Ρεβυθούσας σε συνδυασμό με τον υπο κατασκευή πλωτό σταθμό αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, ο οποίος σχεδιάζεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2023, μπορούν να αυξήσουν την ικανότητα αεριοποίησης στα 15 bcm ετησίως, πράγμα που ενισχύει σημαντικά την ενεργειακή ασφάλεια όχι μόνον της Ελλάδας αλλά και γειτονικών χωρών.
Ας σημειωθεί ότι ήδη οι εξαγωγές αερίου στη Βουλγαρία μέσω Ελλάδας φθάνουν σε πολλές περιπτώσεις ως και στο 80% της ημερήσιας κατανάλωσης αερίου της γειτονικής χώρας, στην οποία από τον Μάιο έχει κοπεί η παροχή φυσικού αερίου από τη Ρωσία.
Στο τέλος Ιουλίου πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός IGB, τα εγκαίνια του οποίου έγιναν την περασμένη Παρασκευή 8 Ιουλίου. Ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε και στον αγωγό EastMed, εκφράζοντας τη στήριξη της χώρας στο έργο, ενώ παράλληλα προωθείται και ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας- Βόρειας Μακεδονίας.
Τέλος, ο ΔΕΣΦΑ έχει προτείνει 3 έργα για να συμπεριληφθούν στον κατάλογο του REPowerEU και να χρηματοδοτηθούν ανάλογα από τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Το πρώτο αφορά στη μόνιμη λειτουργία αποθήκης LNG στη Ρεβυθούσα, καθώς η πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης (FSU) έχει μισθωθεί για ένα χρόνο. Επίσης προτείνει την αναβάθμιση του συμπιεστή φυσικού αερίου στην Κομοτηνή, έργο που αυξάνει τη διαμετακομιστική δυναμικότητα προς Βορρά. Το τρίτο έργο που προτείνει ο ΔΕΣΦΑ είναι η αναβάθμιση του κεντρικού αγωγού ο οποίος είχε σχεδιαστεί στο παρελθόν στη λογική μεταφοράς αερίου από τον Βορρά προς τον Νότο, τώρα όμως που αλλάζουν τα δεδομένα πρέπει να αποκτήσει περισσότερη ευελιξία, αλλά και συμβατότητα με τη μεταφορά υδρογόνου στο μέλλον.