Tη διενέργεια market test για να διαπιστωθεί η ανάγκη και το ενδιαφέρον για την επαύξηση της δυναμικότητας του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) αλλά και γενικότερα τη λήψη αποφάσεων με γνώμονα τη σχέση κόστους/οφέλους για τον καταναλωτή ως βασική αρχή, ζητεί η Ενωση των Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας, στις θέσεις που κατέθεσε στη διαβούλευση, που διενήργησε η ΡΑΕ σχετικά με την εισήγηση του ΔΕΣΦΑ για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ 2022-2031
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει στην επιστολή της η ΕΒΙΚΕΝ :
1. «Οι αποφάσεις που θα επιβαρύνουν τον Έλληνα καταναλωτή για αρκετά επόμενα χρόνια χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Ακόμα και αν οι τεχνικές μελέτες δείχνουν την ανάγκη ενίσχυσης του Συστήματος στο πλαίσιο του entry-exit, πρέπει να εκτιμάται το πραγματικό οικονομικό όφελος των επενδύσεων».
2. Απαιτείται η διενέργεια Market Test για να διαπιστωθεί η αναγκαιότητα και το ενδιαφέρον για επαύξηση της δυναμικότητας του συστήματος.
3. Το κόστος των όποιων έργων, που εντάσσονται στο σχέδιο ανάπτυξης του ΕΣΦΑ 2022-2031, τα οποία όμως στην πράξη εξυπηρετούν τις όποιες νέες ιδιωτικές επενδύσεις ή υφιστάμενες μονάδες, θα πρέπει να αναληφθεί εξ ολοκλήρου από τον όποιο επενδυτή ιδιώτη και όχι να κοινωνικοποιηθεί.
-Σταθμός Συμπίεσης στην Κομοτηνή
Κατ’ αρχή συμφωνούμε ως προς την προτεραιότητα και ανάγκη να ικανοποιηθούν οι αυξημένες λειτουργικές ανάγκες του Συστήματος και να ενισχυθούν οι ροές προς την Βουλγαρία μέσω του αγωγού IGB, όπως προτείνει η Αρχή σας. Θεωρούμε ότι η τεχνική πρόταση του Διαχειριστή ικανοποιεί τεχνικά την απαίτηση αυτή.
Έξοδοι Δυτικής Μακεδονίας από τον αγωγό ΤΑΡ
Συμφωνούμε με την εναλλακτική πρόταση η τροφοδοσία των περιοχών αυτών της Δ. Μακεδονίας να υλοποιηθεί με τη χρήση εγκαταστάσεων ΥΦΑ μικρής κλίμακας από το σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων στη Ρεβυθούσα.
Αγωγοί προς Πάτρα και Ιωάννινα
Εν όψει της οριστικής απόφασης για την κατασκευή των αγωγών αυτών συμφωνούμε αφενός για τα Ιωάννινα να προωθηθεί η λύση του «εικονικού αγωγού» (virtual pipeline) μέσω φορτηγών αυτοκινήτων και πλοίων μεταφοράς LNG, αφετέρου για την Πάτρα τη λύση της κατασκευής αγωγού με την προϋπόθεση ότι επιτυγχάνεται μικρότερος χρόνος υλοποίησης, όπως προτείνει ο Διαχειριστής.