Ως «κατασκεύασμα χωρίς ηθικό και νομικό έρεισμα», την αρχιτεκτονική του οποίου ο κλάδος καυσίμων και διύλισης στην Ευρώπη θα επιχειρήσει να αλλάξει, χαρακτήρισε ο κ. Ανδρέας Σιάμιης, επικεφαλής της HELLENiQ ENERGY, όπως πλέον μετονομάστηκαν τα ΕΛΠΕ, την πρόταση της Κομισιόν για την φορολόγηση κατά τουλάχιστον 33% των υπερκερδών των ομίλων ορυκτών καυσίμων. (συμπεριλαμβανομένων και των διυλιστηρίων) εξέφρασε ο κ. Σιάμισιης.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους, στο περιθώριο της εκδήλωσης για τη νέα εταιρική ταυτότητα, ο διευθύνων σύμβουλος της HELLENiQ ENERGY, εξέφρασε την αντίθεσή του στην επιβολή της έκτακτης εισφοράςπου προτείνει η Κομισιόν, τονίζοντας ότι είναι προτιμότερες οι εθνικές λύσεις που λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες της ενεργειακής αγοράς κάθε χώρας. Χαρακτήρισε λάθος τη φιλοσοφία του μέτρου, που προβλέπει την φορολόγηση των αυξημένων φετινών κερδών σε σύγκριση με την τριετία 2019-2021, μία πολύ ιδιαίτερη περίοδο για τον κλάδο, που επηρεάστηκε δραστικά από τον κορωνοϊό και τα lockdown.Η κατανάλωση πετρελαιοειδών βυθίστηκε, η τιμή του πετρελαίου έπεσε ακόμα και σε αρνητικά επίπεδα και τα περιθώρια διύλισης συρρικνώθηκαν. Ο όμιλος εκείνη την περίοδο είχε ζημιές της τάξης των 500 εκατ. ευρώ.
Ενα επιπλέον πρόβλημα είναι ότι η πρόταση της Κομισιόν όπως είναι διατυπωμένη αφορά στην φορολόγηση όχι μόνον τα κερδών από την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά από τρίτες χώρες, καθώς και από δραστηριότητες που δεν συνδέονται με την ενεργειακή κρίση, όπως τα πετροχημικά. «Η πρόταση τιμωρεί τα ελληνικά διυλιστήρια που δεν είναι παραγωγοί ορυκτών καυσίμων και επένδυσαν στην Ελλάδα κατά την περίοδο της χρηματοοικονομικής κρίσης για να αυξήσουν τις εξαγωγές τους. Προσθέτουμε αξία στη χώρα», τόνισε ο κ. Σιάμισιης.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου δήλωσε ότι στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ένα μέρος των κερδών που προέρχονται από την ελληνική αγορά, θα επιστραφεί στους καταναλωτές με στοχευμένα κοινωνικά κριτήρια.