Σε αγώνα αναζήτησης ντίζελ, προκειμένου να θερμανθούν τα σπίτια και να κινηθούν τα αυτοκίνητα, επιδίδονται Ευρώπη και ΗΠΑ, ενώ η κατάσταση αναμένεται να «αγριέψει» όσο πλησιάζει ο χειμώνας, μεταδίδει το Bloomberg.
Τον ίδιο πονοκέφαλο αντιμετωπίζει και ο Έλληνας καταναλωτής, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κυμαίνεται στα 2,03 ευρώ ανά λίτρο, ενώ το ντίζελ κίνησης ξεπερνά τα 2,11 ευρώ ανά λίτρο.
Οι λιανικές τιμές ντίζελ είναι στο υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με τη βενζίνη εδώ και πάνω από μια δεκαετία, ενώ σε τμήματα της ευρωπαϊκής και αμερικανικής αγοράς παρατηρούνται αξιοσημείωτες ελλείψεις.
Η ευρωπαϊκή αγορά ντίζελ έχει δείξει σημάδια πίεσης από τότε που η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έθεσε σε κίνδυνο τη μεγαλύτερη πηγή εξωτερικού εφοδιασμού. Από τον προσεχή Φεβρουάριο, μάλιστα, η ΕΕ θα απαγορεύσει τις θαλάσσιες προμήθειες καυσίμων από τη Ρωσία. Στις ΗΠΑ, τα αποθέματα βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο για την εποχή, από το 1993 τουλάχιστον.
Η τιμή του καυσίμου είναι πιθανό να συνεχίσει να αυξάνεται σε σχέση με τη βενζίνη μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τη συμβουλευτική Wood Mackenzie.
Τα premium δεν θα «μαζευτούν» πριν από το δεύτερο τρίμηνο του 2023, όταν η βενζίνη θα ενισχυθεί ενόψει των καλοκαιρινών οδικών ταξιδιών και εφόσον εξισορροπηθούν τα αποστάγματα μετά την απαγόρευση της ΕΕ, δήλωσε ο Alan Gelder, αντιπρόεδρος της WoodMac.
Την κρίση στον εφοδιασμό τις τελευταίες εβδομάδες έχει επιδεινώσει το κύμα απεργιών στα διυλιστήρια της Γαλλίας, σε συνδυασμό με άλλες διακοπές λειτουργίας εκτός προγράμματος σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Και η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης αναμένεται να φουντώσει περαιτέρω το επόμενο διάστημα, όσο θα πέφτουν οι θερμοκρασίες...