Καθαρά κέρδη 286 εκατ. ευρώ για τον ΟΠΑΠ στο 9μηνο κι ενώ το Μουντιάλ μόλις ξεκίνησε, αναγκάζει τους αναλυτές να πάρουν τις αριθμομηχανές τους και να υπολογίζουν τη συνολική κερδοφορία του Οργανισμού για φέτος.
Ο ΟΠΑΠ έχει κάνει ολική επαναφορά, αφήνοντας πίσω και ανεπιστρεπτί τα χρόνια της πανδημίας με όλα τα κρίσιμα νούμερα να μην εμφανίζουν απλώς αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αλλά και από 3μηνο σε τρίμηνο.
Οι τελευταίες εξελίξεις, με αφορμή τα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα, είναι προφανές ότι ανοίγουν την όρεξη της επενδυτικής κοινότητας, όπως σχολιάζουν οι χρηματιστές, για περισσότερο τολμηρή μερισματική πολιτική. Η αγορά στρέφει ταυτόχρονα την προσοχή της στην ισχυρή ταμειακή θέση, με καθαρό δανεισμό στα €243,6εκ., και δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA στο 0,35x (0,41x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
Η αγορά παραμιλά με τα καθαρά έσοδα να ξεπερνούν το 1 δις. Ευρώ στο 9μηνο, στο 1,040,3 δις. το εννεάμηνο 2021, αυξημένα κατά 34,4% ως αποτέλεσμα της πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και της ανθεκτικής ζήτησης σε μία περίοδο περιορισμένης καταναλωτικής δαπάνης. Στο γ’ τρίμηνο 2022 τα GGR ανήλθαν σε €498,8εκ., υψηλότερα κατά 6,1% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας την αύξηση των retail δραστηριοτήτων ως αποτέλεσμα της σταδιακής επιστροφής των περιστασιακών πελατών μας στα καταστήματα, καθώς και την ισχυρή δυναμική του online.
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το εννεάμηνο 2022 αυξήθηκε κατά 40,0% σε ετήσια βάση στα €574,8εκ. (εννεάμηνο 2021: €410,5εκ.), λόγω της αύξησης των εσόδων σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το γ’ τρίμηνο 2022 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε κατά 10,3% στα €204,6εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €185,4εκ.).
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το εννεάμηνο 2022 αυξήθηκαν κατά 40,4% στα €533,3εκ. (εννεάμηνο 2021: €379,9εκ.) ή αυξημένα κατά 48,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση, αντικατοπτρίζοντας την ομαλοποίηση των λειτουργικών δραστηριοτήτων μας ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων. Τα EBITDA γ’ τριμήνου 2022 ανήλθαν σε €197,6εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €175,0εκ.), ενισχυμένα κατά 12,9%, ή αυξημένα κατά 13,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Λειτουργικά έξοδα εννεαμήνου 2022 στα €251,2εκ. έναντι €228,6εκ. το εννεάμηνο 2021, αυξημένα κατά 9,9% σε ετήσια βάση υποστηρίζοντας την πλήρη λειτουργία του επίγειου δικτύου μας και την σημαντική online δραστηριότητα. Τα λειτουργικά έξοδα του γ’ τριμήνου 2022 ανήλθαν στα €79,4εκ. υψηλότερα κατά 2,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σε συγκρίσιμη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 6,7% το εννεάμηνο 2022 και 2,6% το γ’ τρίμηνο 2022.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €285,8εκ. το εννεάμηνο 2022 (εννεάμηνο 2021: €178,2εκ.) αυξημένα κατά 60,3% σε ετήσια βάση (ή αύξηση 87,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση). Τα καθαρά κέρδη το γ’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €118,5εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €99,3εκ.), αυξημένα κατά 19,4% (ή ενισχυμένα κατά 16,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση).
Το στίγμα για την φετινή κερδοφορία δίνει άλλωστε ο ίδιος ο CEO του Οργανισμού κ. Jan Karas λέγοντας, πως «κοιτώντας στο μέλλον – και καθώς η πολυαναμενόμενη, κορυφαία διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου έχει μόλις ξεκινήσει – πιστεύουμε ότι αυτή η ενθαρρυντική δυναμική θα οδηγήσει σε ένα δυνατό φινάλε για τη φετινή χρονιά».