Σχεδόν διπλάσιες ημέρες και ώρες, από ότι αρχικά είχε προγραμματιστεί, διήρκεσε η πρώτη εκφόρτωση φορτίου Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στην νέα πλωτή δεξαμενή (FSU) που έχει εγκαταστήσει ο ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, πράγμα που οδήγησε τον Διαχειριστή να ζητήσει από τη ΡΑΕ την τροποποίηση στου σχετικού κανονισμού, προκειμένου να αυξηθεί το χρονικό διάστημα που προορίζεται για κάθε εκφόρτωση.
Ας σημειωθεί ότι το FSU, που μίσθωσε ο ΔΕΣΦΑ για ένα χρόνο από την εταιρία Gaslog, έχει εγκατασταθεί ανοικτά της Ρεβυθούσας και προορίζεται για την εξυπηρέτηση των αυξημένων φορτίων LNG που καταφθάνουν στη χώρα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενεργειακή επάρκεια.
Σύμφωνα με την επιστολή του ΔΕΣΦΑ που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η ΡΑΕ ως τις 12 Δεκεμβρίου για την τροποποίηση της σχετικής διάταξης, η πρώτη εκφόρτωση στο FSU ξεκίνησε στις 7 Νοεμβρίου 2022 και ολοκληρώθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2022, διαρκώντας συνολικά 155 ώρες ή 6 ημέρες και 11 ώρες.
Οι ώρες μετάγγισης του LNG από το πλοίο στην πλωτή δεξαμενή/αποθήκη έφθασαν στις 141, με μέσο ωριαίο ρυθμό μετάγγισης τα 1.072 m3 υγροποιημένου αερίου .
O Διαχειριστής απέδωσε τον μειωμένο ρυθμό μετάγγισης στην υψηλή αρχική θερμοκρασία περιβάλλοντος των δεξαμενών του FSU και την περιορισμένη δυνατότητα διαχείρισης των παραγόμενων αερίων, λόγω της τεχνολογίας των δυο πλοίων, δηλαδή του πλοίου μεταφοράς και του πλοίου αποθήκης/επανεριοποίησης LNG.
Για να μην επαναληφθεί το σενάριο αυτό, με τις αλυσιδωτές καθυστερήσεις που μπορεί να επιφέρει στην εκφόρτωση φορτίων από άλλα πλοία που τυχόν έχουν προγραμματιστεί σε κοντινές ημερομηνίες, ο ΔΕΣΦΑ εισηγείται την αύξηση του χρόνου εκφόρτωσης στο FSU σε 7 ημέρες, από 4 ημέρες που προέβλεπε ο σχετικός κανονισμός. Ως Χρόνος Εκφόρτωσης ορίζεται το χρονικό διάστημα, το οποίο διατίθεται από τον Διαχειριστή για την προσέγγιση και ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσδεσης των πλοίων στο FSU, καθώς και ο χρόνος μετάγγισης και μετρήσεων LNG όπως και ο απόπλους κάθε πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου από την πλωτή δεξαμενή.