Τη διατήρηση των χρεώσεων ΕΤΜΕΑΡ για το 2023 στα σημερινά επίπεδα, ήτοι στα 17 €/MWh τιμή βάσης, αποφάσισε η ΡΑΕ, μετά την κυβερνητική απόφαση να προχωρήσει σε νομοθετική πρόβλεψη, ότι 100,5 εκατ. ευρώ από την επιβολή του Πράσινου Τέλους στο ντίζελ θα διατεθεί στον ΕΛΑΠΕ για το τρέχον έτος, με αντίστοιχη και για το επόμενο. Τα ποσά από το τέλος στο ντίζελ ενισχύουν τον Ειδικό Λογαριασμό των παλαιών έργων που ηλεκτρίστηκαν μέχρι τον Ιανουάριο του 2021, ο δε Ειδικός Λογαριασμός των νέων έργων ΑΠΕ που είναι πλεονασματικός θα συνεχίσει έτσι.
Ο ΔΑΠΕΕΠ συνυπολογίζει ένα ποσό 100 εκατ. ευρώ για το 2022 και άλλα τόσα για το 2023 στην πρόβλεψη που κάνει για την πορεία εξέλιξης μέσα στο επόμενο έτος του ισοζυγίου του Λογαριασμού των παλαιών έργων, όπως προκύπτει από το πρόσφατο Δελτίο του –λόγω εσόδων από το πράσινο τέλος-, οπότε ο Λογαριασμός θα είναι ισοσκελισμένος το 2023, με ένα οριακό σωρευτικό έλλειμμα μόλις 2,56 εκατ. ευρώ. Συνεπώς, η καταβολή του πράσινου τέλους από το ντίζελ στον ΕΛΑΠΕ, για την περίοδο 2022-2023, αντισταθμίζει το σωρευτικό έλλειμμα γύρω στα 200 εκατ. ευρώ που, σύμφωνα με αναλυτές, θα είχε ο Λογαριασμός των παλαιών έργων σε ένα χρόνο από τώρα. Αναιρούνται, λοιπόν οι αρνητικές επιδράσεις από το παθητικό περίπου 30-35 εκατ. ευρώ, που θα είχε κάθε μήνα ο Λογαριασμός, εξαιτίας του καθορισμού του πλαφόν για τις πράσινες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στα 85 ευρώ ανά Μεγαβατώρα. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αποφάσισε «πάγωμα» του ΕΤΜΕΑΡ, αφού απομακρύνθηκε η προοπτική επιστροφής του Λογαριασμού για τις παλαιές ΑΠΕ σε έλλειμμα, γεγονός που είχε οδηγήσει τη ΡΑΕ στο να στείλει σχετική επιστολή στο ΥΠΕΝ όσο και στο ΔΑΠΕΕΠ, επισημαίνοντας πως η πορεία που προδιαγράφεται για τον ΕΛΑΠΕ θέτει εκ των πραγμάτων υπό εξέταση την προοπτική παρεμβάσεων, για την ενίσχυση των εσόδων, με ερωτήματα όσον αφορά την αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ, το 2023.