Στις αρχές Μαρτίου οι υποδομές για το πλωτό τερματικό φυσικού αερίου (FSRU) της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να υποδεχθούν τους σωλήνες, που θα συνδέουν τις χερσαίες με τις θαλάσσιες εγκαταστάσεις, ενώ αρχές Φεβρουαρίου ξεκινά στα ναυπηγείο Keppel της Σιγκαπούρης η μετασκευή του πλοίου, που θα εγκατασταθεί ως πλωτή δεξαμενή.
Οι σωλήνες κατασκευάζονται από τα Σωληνουργεία Κορίνθου.
Η υλοποίηση του έργου, του πρώτου πλωτού σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα εγκατασταθεί στη χώρα μας, προχωρά σε ταχείς ρυθμούς, στο πλαίσιο του στόχου της Gastrade να λειτουργήσει έως το τέλος του 2023, ή τo αργότερο στις αρχές του 2024
Μέτοχοι της Gastrade, της εταιρίας που υλοποιεί το πρότζεκτ είναι με ποσοστό 20% ο καθένας, η κα Ελμίνα Κοπελούζου, η Gaslog (εταιρία συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού), η ΔΕΠΑ Εμπορίας, η Bulgartransgaz και ο ΔΕΣΦΑ.
Το LNG Carrier της Gaslog, με μήκος περίπου 300 μέτρα, αναμένεται το φθινόπωρο του 2023 να έχει μετασκευαστεί σε ένα λειτουργικό FSRU. Κατά τα τέλη Νοεμβρίου εκτιμάται ότι θα καταπλεύσει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπου θα συνδεθεί με τις υποδομές που ήδη κατασκευάζονται και είναι απαραίτητες για τη λετουργία του.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ. Η μέγιστη ετήσια τεχνική δυναμικότητα αεριοποίησης ανέρχεται σε 5,5 δις. κυβικά μέτρα και η ήδη συμβολαιοποιημένη δυναμικότητα αεριοποίησης φθάνει ήδη ως και το 50% της τεχνικής δυναμικότητας των 5,5 δισ. κυβικών ετησίως.
Ο "Ορφέας", όπως ονομάζεται, θα αγκυροβολήσει μόνιμα σε περιοχή με θαλάσσιο βάθος 40 μέττων μόνιμα σε απόσταση 17,6 χιλιομέτρων νοτιοδυτικά από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Το FSRU θα είναι εφοδιασμένο με αεριοποιητές LNG και όλο τον εξοπλισμό που είναι απαραίτητος για τη λειτουργία του. Όταν φτάσει στην Ελλάδα θα γίνουν μόνον οι εργασίες προσδεσης και σύνδεσης με το υπόλοιπο σύστημα του ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου), δηλαδή με τον υποθαλάσσιο αγωγό, συνολικού μήκους 28 χιλιομέτρων (24 χλμ υποθαλάσσιος και τέσσερα χερσαίος). Η αποθηκευτική ικανότητα LNG της μονάδας θα είναι 153.500 κυβικά μέτρα.
Το FSRU θα εξυπηρετεί ένα πλοίο μεταφοράς LNG ανά δύο εβδομάδες, χωρητικότητας από 145.000 ως 180.000 κυβικών LNG. Το υγροποιημένο αέριο θα μεταγγίζεται από τις δεξαμενές του πλοίου μεταφοράς μέσω εύκαμπτων σωλήνων στις δεξαμενές του FSRU.
Επίσης, το FSRU θα μπορεί να μεταφορτώνει LNG σε μικρότερα πλοιάρια (barges) αποθηκευτικής ικανότητας 3.000 – 20.000 κυβικών μέτρων, τα οποία θα προσεγγίζουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για να θα προμηθεύουν LNG σε φορτηγά (truck loading), προκειμένου να εξυπηρετηθούν πελάτες εκτός δικτύου.