Στην παρουσίαση της Tesla για την Ημέρα Επενδυτών για το 2023 την Τετάρτη, η οποία επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό στην αποδοτικότητα και τον έλεγχο του κόστους, ο επικεφαλής της μηχανικής κινητήρων Κόλιν Κάμπελ, ανέβηκε στη σκηνή για να δείξει πώς η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει το κόστος των κινητήρων των αυτοκινήτων της, διατηρώντας παράλληλα υψηλές επιδόσεις και ενεργειακή απόδοση.
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι στο επόμενο σύστημα μετάδοσης κίνησης, τα τρανζίστορ καρβιδίου του πυριτίου, που είναι βασικά στοιχεία, αλλά ακριβά, βρήκαν έναν τρόπο να χρησιμοποιήσουν 75% λιγότερο χωρίς να θέσουμε σε κίνδυνο την απόδοση ή την απόδοση του αυτοκινήτου.
Μετοχές της ON Semiconductor και ST Microelectronics έκαστος έχασε περίπου 2%, ενώ η Wolfspeed σημείωσε πτώση περίπου 7%, καθώς οι επενδυτές ανησυχούσαν ότι οι κινήσεις της Tesla θα ήταν προάγγελος για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Campbell είπε επίσης ότι τα νέα κινητήρια σύνολα της Tesla θα διαθέτουν κινητήρες κατασκευασμένους χωρίς μέταλλα σπάνιων γαιών. Προμηθευτής πρώτων υλών, MP Materials, γνωστή για την παροχή νεοδυμίου στις αυτοκινητοβιομηχανίες, μειώθηκε περίπου 11% ως απάντηση.
Ο Κάμπελ δεν είπε πότε το σύστημα μετάδοσης κίνησης επόμενης γενιάς της εταιρείας θα είναι έτοιμο για παραγωγή μεγάλου όγκου και χρήση στα οχήματα της εταιρείας, ούτε διευκρίνισε πόσα ξοδεύει επί του παρόντος σε αυτά τα τρανζίστορ. Τα στελέχη της εκδήλωσης δεν αποκάλυψαν καμία συγκεκριμένη λεπτομέρεια για την «επόμενη γενιά» Tesla, την οποία ορισμένοι αναλυτές αναφέρουν ως Model 2.
Τα τσιπ που κατασκευάζονται με τρανζίστορ καρβιδίου του πυριτίου χρησιμοποιούνται ευρέως στα ηλεκτρικά οχήματα. Γενικά, αντέχουν περισσότερη θερμότητα, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και είναι πιο ενεργειακά αποδοτικοί από τους ημιαγωγούς που κατασκευάζονται με τρανζίστορ ισχύος πυριτίου, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών.
Οι αναλυτές της Bank of America χαρακτήρισαν τους ισχυρισμούς της Tesla «αξιοσημείωτες αλλά πρόωρες».
Κίνδυνοι για τη βιομηχανία υλικών
Ωστόσο, οι αναλυτές αναγνώρισαν ότι εάν αληθεύει, αυτή η τεχνολογική πρόοδος θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κίνδυνο για τη βιομηχανία υλικών SiC (WOLF, COHR, Rohm) και τις συσκευές (ON και ευρωπαϊκές εταιρείες STMicro, Infineon – που καλύπτονται από τον Ντιντιέ Σκεμάμα).
Πρόσθεσαν την πιθανότητα ότι «τα φθηνότερα [τσιπ καρβιδίου του πυριτίου] θα μπορούσαν να αυξήσουν την υιοθέτηση EV παγκοσμίως, έτσι ώστε ό,τι χάνουν οι πωλητές από το περιεχόμενο να αντισταθμίζεται εν μέρει από μεγαλύτερους όγκους EV».
Οι αναλυτές της New Street Research συμφώνησαν γενικά και έγραψαν σε ένα σημείωμα την Πέμπτη ότι η ανακοίνωση από την Tesla είναι πραγματικά καλή για τους κατασκευαστές τσιπ, καθώς αναμένουν ότι η ζήτηση θα παραμείνει υψηλή σε όλη και πέρα από τη βιομηχανία EV.
Έγραψαν, συγκεκριμένα, για την ανακοίνωση της Tesla: «Ο μετατροπέας του νέου συστήματος μετάδοσης κίνησης θα χρησιμοποιεί μια υβριδική αρχιτεκτονική», που αναμειγνύει τρανζίστορ πυριτίου και καρβιδίου του πυριτίου, με τους δύο τύπους τρανζίστορ να συνεργάζονται για να χειριστούν τα φορτία αιχμής σε ένα όχημα Tesla, κυρίως κατά την επιτάχυνση του οχήματος. «Αυτή η υβριδική αρχιτεκτονική είναι μόνο για τη νέα πλατφόρμα, δηλαδή ένα χαμηλού κόστους, μικρό, χαμηλότερης απόδοσης αυτοκίνητο και δεν θα υιοθετηθεί για υπάρχοντα μοντέλα (S, X, 3, Y) ή το Cybertruck».