Οι εταιρίες προμήθειας ηλεκτρισμού τηρούν μεν στάση αναμονής εν όψει των ανακοινώσεων για τα νέα τιμολόγια, που όπως φαίνεται θα τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2024, στο ενδιάμεσο όμως σχεδιάζουν τις επόμενες κινήσεις τους, σε μια αγορά που σταδιακά περνά στο επόμενο επίπεδο ανταγωνισμού και ανάπτυξης.
Χθες, η Mytilineos Energy & Metals ανακοίνωσε την υπογραφή της συμφωνίας για την εξαγορά της Volterra από την ΑΒΑΞ. Πρόκειται για μία κίνηση που αυξάνει το μερίδιο της αγοράς της MYTILINEOS στην προμήθεια ηλεκτρισμού στο 13%, συμπεριλαμβανομένων των δύο άλλων εταιριών του ομίλου που δραστηριοποιούνται στη λιανική ηλεκτρισμού, τη Protergia και την Watt+Volt. Στόχος του ομίλου είναι μέσω νέων εξαγορών, διεύρυνσης των προϊόντων και υπηρεσιών προμήθειας ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, καθώς και αύξησης του πελατολογίου να φθάσει μέσα στο 2024 σε μερίδιο 20-25%.
Oπως ανακοίνωσαν οι δύο εταιρίες, η ΑΒΑΞ θα εισπράξει ως αρχικό τιμήμα κατά την ημερομηνία μεταβίβασης 6 εκατ ευρώ και ποσό €7 εκατ. ως προκαταβολή πρόσθετου τιμήματος, το οποίο συνολικά μπορεί να φθάσει ως τα 24 εκατ. ευρώ, εφόσον εξελιχθούν ομαλά μία σειρά από προϋποθέσεις, που προβλέπονται στη συμφωνία.
Ας σημειωθεί ότι το μερίδιο της Volterra αντιστοιχεί στο 2,2% της αγοράς.
Ανάλογες κινήσεις εξετάζουν και άλλοι παίκτες, καθώς οι συζητήσεις για εξαγορές μικρότερων εταιριών από τους μεγαλύτερους ομίλους βρίσκονται πάντα στο προσκήνιο, παρά την ιδιαίτερη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η αγορά από το έναρξη της ενεργειακής κρίσης και μετά. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών προμήθειας και η προσπάθεια για διεύρυνση του μεριδίου τους στη λιανική, εκτός από τις εξαγορές, ωθεί τους παρόχους στο σχεδιασμό νέων προϊόντων και υπηρεσιών, που θα παρουσιαστούν τους επόμενους μήνες. ‘Αλλωστε οι στρατηγικές τιμολόγησης, μάρκετινγκ και πωλήσεων για τις εταιρίες προμήθειας είναι τα βασικά εργαλεία για την ανάπτυξή τους, αφού ούτε το ίδιο το προϊόν, δηλαδή η ηλεκτρική ενέργεια, ούτε οι βασικές υπηρεσίες που το συνοδεύουν (μεταφορά- διανομή- βλάβες) δεν διαφοροποιούνται από εταιρία σε εταιρία.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι διάφορες συνεργασίες που επιχειρούν οι εταιρίες του κλάδου με αλυσίδες λιανικής, όπως η πρόσφατη απόφαση της ΔΕΗ να εξετάσει το ενδεχόμενο εξαγοράς της Κωτσόβολος.
Αρκετοί πάροχοι έχουν συνεργαστεί με δίκτυα πώλησης διαφόρων προϊόντων όπως τηλεπικοινωνίες, πρατήρια καυσίμων, εξειδικευμένα πολυκαταστήματα όπως το Public (συνεργασία με την Elpedison). Παράλληλα αναπτύσσουν και ιδιόκτητα καταστήματα σε μία προσπάθεια να έλθουν σε πιο στενή επαφή με τους πελάτες τους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εγκαταλείπουν τις παραδοσιακές μεθόδους πώλησης με τα call centers.
Στην προσπάθεια διαφοροποίησης και ολιστικής προσέγγισης του καταναλωτή, οι εταιρίες προμήθειας ηλεκτρισμού συχνά διευρύνουν το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων τους, ενσωματώνοντας την παροχή άλλων ενεργειακών, ακόμα και ασφαλιστικών υπηρεσιών.
Αρκετές από τις εταιρίες του κλάδου δραστηριοποιούνται στην προμήθεια φυσικού αερίου, διαθέτουν προγράμματα στους καταναλωτές για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες, τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, την εκπόνηση μελετών ενεργειακής αναβάθμισης, την ασφάλιση της κατοικίας κλπ, διευρύνοντας συνεχώς το φάσμα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.