Έσπασε τα χρονόμετρα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Hyundai Ioniq 5 N.
Το πιο ισχυρό μοντέλο που έχει δημιουργηθεί η κορεατική εταιρεία, αποδίδει 650 ίππους και μπορεί να οδηγηθεί το ίδιο «άνετα» σε πίστα και δημόσιους δρόμους.
Ο χρόνος που σημείωσε το Hyundai Ioniq 5 N, χωρίς καμία μετατροπή, με ελαστικά Pirelli P Zero Corsa και με οδηγό τον Κρίστιαν Γκέμπχαρτ στα 20 χλμ. της πίστας ήταν 7:45.59.
Ταχύτερο από διάφορες Lamborghini και Ferrari του παρελθόντος.
Δηλαδή από Lamborghini Gallardo LP570-4 και Murcielago LP610-4, που έτρεξαν 7:46 και 7:47 Mercedes SL 65 AMG Black Series του 2009 με χρόνο 7:51 και τη Ferrari F430 F1 που σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 7:55 .
Φυσικά, πρόκειται για μοντέλα με τουλάχιστον δέκα χρόνια ιστορίας πίσω τους, αλλά είναι ακόμα εντυπωσιακό να βλέπουμε πώς ένα ηλεκτρικό crossover κατάφερε να νικήσει πραγματικά καθαρόαιμα supercars.
Υπενθυμίζουμε ότι το Ioniq 5 N χρησιμοποιεί μπαταρία 84 kWh για την τροφοδοσία δύο ηλεκτροκινητήρων.
Ο μπροστινός κινητήρας αποδίδει 226 ίππους, ενώ ο πίσω φτάνει τους 383 ίππους.
Η συνολική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 609 ίππους και μπορεί να αυξηθεί στους 650 ίππους με τη λειτουργία boost, δημιουργώντας ροπή 770 Nm.
Το αυτοκίνητο αναπτύχθηκε στην πλατφόρμα E-GMP με αρχιτεκτονική 800 Volt, η οποία επιτρέπει γρήγορη φόρτιση από φορτιστές έως και 350 kW. Αυτό σημαίνει ότι είναι δυνατή η φόρτιση από 10% σε 80% σε μόλις 18 λεπτά.
Ο ηλεκτροκίνητο πύραυλος της Hyundai ταξιδεύει με τελική 258 χλμ./ώρα, και για τα 0-100 χλμ./ώρα τα χρονόμετρα σταματούν στα 3,4 δευτ.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι χρόνο θα κάνει η ακόμα πιο σπορ έκδοση του Ioniq 5, η NPX1, το concept που αποκάλυψε η Hyundai στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο.