Άλλο πράγμα είναι να διαβάζεις τις προδιαγραφές και άλλο να βλέπεις κάτι ζωντανό μπροστά σου.
Αναθεωρείς απόψεις και με το νέο Hyundai i20 συμβαίνει αυτό ακριβώς: από τις προδιαγραφές του δεν φαίνεται να είναι κάτι ιδιαίτερο, αλλά η εμφάνισή του κάνει σαφές πως η κορεάτικη φίρμα πέτυχε τον στόχο της.
Πολλά αισθητικά στοιχεία έχουν μεταφερθεί από τα μεγαλύτερα μοντέλα στο νέο i20, με αποτέλεσμα το νέο μικρό Hyundai να είναι μοντέρνο και ιδιαίτερα ευχάριστο προβάλλοντας την δική του ταυτότητα, με δυνατό του σημείο τα εμπρός φωτιστικά σώματα που ακολουθούν και τονίζουν τις γωνίες του αμαξώματος.
Γενικά το σύνολο είναι ισορροπημένο και δείχνει τώρα όσο ποτέ, ικανό να μπει “σφήνα” στον ευρωπαϊκό και όχι μόνο ανταγωνισμό της κατηγορίας.
Στο εσωτερικό το νέο i20 προσφέρει αυτό ακριβώς που υπόσχεται με ικανοποιητικούς χώρους για 4 ενήλικες επιβάτες και για αποσκευές 326 λίτρων. Ο διάκοσμος έχει κάνει σημαντικά βήματα προς τα εμπρός και η σχεδίαση του ταμπλό εκπλήσσει ευχάριστα, τόσο με την προσεγμένη εργονομία των χειριστηρίων όσο και με τη διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας. Εκεί βρίσκονται συγκεντρωμένα τα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, πλαισιωμένα από δύο μακρόστενους αεραγωγούς.
Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα τιμόνι νέας σχεδίασης, με έντονη ηλεκτρική υποβοήθηση, ενώ ο επιλογέας βρίσκεται στη σωστή απόσταση και υπογραμμίζει ότι τέτοιου είδους λεπτομέρειες έχουν προσεχθεί.
Αφήνοντας τους εντυπωσιασμούς, το i20 είναι ένα μικρό μοντέλο που φέρνει σε πέρας ευχάριστα τις αστικές του υποχρεώσεις, προσφέροντας μεγάλη ευελιξία, εύκολο παρκάρισμα και ζηλευτή ευκολία στην οδήγηση.
Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα με τον 3κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1.1 λίτρων κάτω από το καπό του, μιλάμε και για ένα από τα πλέον οικονομικά μοντέλα της κατηγορίας. Μπορεί να αποδίδει μόνο 75 ίππους οι οποίοι δε μπορούν να κάνουν και πολλά σε επίπεδο επιδόσεων, αλλά από την άλλη, η ροπή των 18,3 χλγμ. είναι εκεί και ισορροπεί την κατάσταση. Έτσι τελικά, παρά το μακρύ σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που έχει εξαιρετικό σε κούμπωμα λεβιέ η επιτάχυνση του i20 1.1 CRDi είναι αποδεκτή για τον αστικό ιστό και τον περίγυρό του. Από την άλλη, σε πιο ανοιχτό δρόμο θα αναζητήσεις περισσότερη ισχύ, αφού εκτός των άλλων το πλαίσιο του αυτοκινήτου σχεδόν εκλιπαρεί για κάτι τέτοιο. Αυτό όμως το ξεχνάς κάθε φορά που κοιτάζεις τη μέση κατανάλωση στον υπολογιστή ταξιδίου. Εάν το προσπαθήσεις θα τη δεις ακόμα και κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε κανονικές συνθήκες θα πρέπει να την υπολογίζεις μια ιδέα πάνω από τα 5,8 λίτρα/100 χλμ.
Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η Hyundai δηλώνει 3,7 λίτρα/100 χλμ. Επίσης μηδενικά είναι τα τέλη κυκλοφορίας (εκπομπές CO2 97 γρμ./100 χλμ), γεγονός που δίνει έξτρα πόντους σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η βασική έκδοση του Hyundai i20 1,1 CRDi στοιχίζει 11.990 ευρώ με το όφελος απόσυρσης και την έκπτωση.
Αποτελεί δε μια εξαιρετική λύση στο πρόβλημα των μετακινήσεων, με περιορισμένα λειτουργικά έξοδα και βέβαια την 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του.