Για εισαγωγή φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από τον νέο πλωτό σταθμό στην Αλεξανδρούπολη, προκειμένου να τροφοδοτεί την ηλεκτροπαραγωγική μονάδα που κατασκευάζει στην περιοχή, φαίνεται πως ενδιαφέρεται η ΔΕΗ.
Πρόκειται για το συμπέρασμα από τις θέσεις που διατύπωσε η εταιρία ηλεκτρισμού στις διαβουλεύσεις της ΡΑΑΕΥ και του ΔΕΣΦΑ, σχετικά με την αναθεώρηση του Κώδικα Διαχείρισης του Τερματικού Σταθμού της Αλεξανδρούπολης.
Η νέα ηλεκτροπαραγωγική μονάδα, ισχύος 840 MW γειτνιάζει με το πλωτό σταθμό (FSRU) της Αλεξανδρούπολης, για τον οποίο σταδιακά ολοκληρώνονται οι εργασίες προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία.
Στην «Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης», όπως ονομάζεται η υπό κατασκευή μονάδα, η ΔΕΗ μετέχει με 51%, ο όμιλος Κοπελούζου με 20% και η ΔΕΠΑ Εμπορίας με 29%. Από την άλλη πλευρά, στο FSRU Αλεξανδρούπολης η κα Ελμίνα Κοπελούζου μετέχει με 20%.
Στην επιστολή της προς τη ΡΑΑΕΥ, η ΔΕΗ αναφέρει, ότι η εισαγωγή στον Κώδικα της μεταβατικής διάταξης «14.4 Unreserved Capacity and Unused Capacity» εξασφαλίζει τη μείωση σε μεγάλο βαθμό της διπλοχρέωσης ενός μακροπρόθεσμου χρήστη. Η συγκεκριμένη διάταξης λειτουργεί, όπως τονίζει η εταιρία, προς όφελος τόσο των Long-Term Users του FSRU της Αλεξανδρούπολης, οι οποίοι δεν θα επιβαρύνονται με αναίτια υψηλές χρεώσεις σε περίπτωση χρήσης spot capacity, όσο και της διαχείρισης του σταθμού, μέσω βελτίωσης της οικονομικότητας και της λειτουργικότητάς του, και κατ΄ επέκταση της εμπορικής ελκυστικότητας, κατά αντιστοιχία των σχετικών προβλέψεων που διέπουν τον ανταγωνιστικό σταθμό της Ρεβυθούσας.
Προτείνει επίσης να εξεταστεί από τον ΔΕΣΦΑ και τη Ρυθμιστική Αρχή, η εφαρμογή της εν λόγω διάταξης και στα επόμενα συμβατικά έτη, αξιοποιώντας τα αποτελέσματα εφαρμογής της στο πρώτο αναγνωριστικό συμβατικό έτος λειτουργίας του σταθμού.
Εξάλλου, με στόχο την εξασφάλιση ενδοημερήσιας ευελιξίας στο πλαίσιο της διασύνδεσης του νέου συστήματος με τον ΔΕΣΦΑ , η ΔΕΗ με επιστολή της προς τον Διαχειριστή ζητεί να συμπεριληφθούν οι δυνατότητες:
• στο επίπεδο της επόμενης ημέρας (ημέρα αερίου D-1), ένας πρώτος κύκλος μετονομασίας μέχρι το τέλος της ημέρας αερίου D-1.
• σε επίπεδο ενδοημερήσιο (gas day D), επαναδιανομές βάσει των ωριαίων περιορισμών εντός κάθε ημέρας αερίου, σύμφωνα με τις διατάξεις για την Ωριαία Τιμή Μεταφοράς του Κώδικα Δικτύου του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Αερίου.
Τέλος η εταιρία αναφέρει ότι η εναρμόνιση των προθεσμιών Ονομασιών/Επανονομασιών με τις αντίστοιχες του συστήματος του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα κινείται προς την κατεύθυνση της ίσης μεταχείρισης των χρηστών των δύο τερματικών σταθμών, γεγονός που θα έχει οφέλη για το σύστημα και τους συμμετέχοντες, χωρίς τον κίνδυνο να προκληθεί άσκοπη αύξηση του κόστους για τους Χρήστες του FSRU Αλεξανδρούπολης.