Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο πολίτης θα μπορεί να ενημερώνει την Αρχή για “παράδοξα” που εντοπίζει στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού
Ανώνυμες καταγγελίες θα δέχεται η ΡΑΑΕΥ
Παρασκευή, 26/01/2024

Πλατφόρμα ανώνυμων καταγγελιών σχεδιάζει η ΡΑΑΕΥ στην οποία ο πολίτης θα μπορεί να ενημερώνει την Αρχή για δυσλειτουργίες και άλλα τυχόν προβλήματα και “παράδοξα” που εντοπίζει στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού, δίνοντας στην Αρχή τη δυνατότητα να αντλεί περισσότερες πληροφορίες για το πώς πραγματικά λειτουργούν οι εταιρίες στην αγορά .

Η ειδική αυτή πλατφόρμα, energy-whistleblowing.gr, που θα λειτουργήσει εντός του πρώτου εξαμήνου 2024, αποτελεί το ένα από τα 9 ψηφιακά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένου και του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, που αναπτύσσει η Αρχή, στο πλαίσιο του “Εικονικού Τόπου για τον Καταναλωτή”.

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό πλέγμα  ψηφιακών υπηρεσιών για τους καταναλωτές, το οποίο παρουσίασε χθες ο  πρόεδρος της Αρχής κ. Θανάσης Δαγούμας. ‘Οπως μάλιστα είπε  ανάλογό του, με το σύνολο των υπηρεσιών,  δεν παρέχει καμία ρυθμιστική αρχή  χώρας - μέλους του ΟΟΣΑ και στο πλαίσιο αυτό η Αρχή θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα  στη διεκδίκηση βράβευσης από τον διεθνή Οργανισμό,  ενώ ήδη έχει κατατεθεί αίτηση για εγγραφή στο Αποθετήριο Καινοτομίας Δημοσίου Τομέα.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στην υφιστάμενη  πλατφόρμα, στην οποία η Αρχή δέχεται αιτήματα/παράπονα από καταναλωτές για τις αγορές ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου το 2023 κατατέθηκαν συνολικά  6.075 παράπονα από 12.294 το 2022, που ήταν όμως μία ιδιαίτερη χρονιά λόγω της ενεργειακής κρίσης και της εκτόξευσης των τιμών. Από το σύνολο των αιτημάτων/παραπόνων το 81,81% ή 4.970 αφορούσαν τον ηλεκτρισμό και το 17,28% (1.050) το φυσικό αέριο, με τα υπόλοιπα να αφορούν ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο μαζί. Το 2022 ο ηλεκτρισμός αφορούσε το 87,86% των παραπόνων/αιτημάτων και το φυσικό αέριο το 11,18%.

Το 51,75% των αιτημάτων/παραπόνων που έγιναν στην Αρχή το 2023 αφορούσε στους προμηθευτές, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 62,78% το 2022, το 11,05% στους Διαχειριστές έναντι 6,86% της προηγούμενης χρονιάς και το 37,20% των παραπόνων αφορούσε προμηθευτές και διαχειριστές μαζί,  έναντι ποσοστού 30,36% το 2022

Η συντριπτική πλειονότητα των παραπόνων, το 84,31%, αφορούσε στον λογαριασμό, όσο περίπου και  το 2022 (84,47%).

‘Ενα ποσοστό 10-15% των καταναλωτών θεωρούν ως μη αποδεκτή την απάντηση που έλαβαν από τους παρόχους τους, όσον αφορά το αίτημα/παράπονο που υπέβαλαν. Σε αυτό ακριβώς το πρόβλημα έρχεται να απαντήσει ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητης, η μία από τις υπηρεσίες που θέτει  τον Φεβρουάριο σε λειτουργία η ΡΑΑΕΥ.

Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν στους καταναλωτές για την επίλυση των διαφορών που ανακύπτουν από τη συναλλακτική σχέση με τους Προμηθευτές τους.

Η Ολομέλεια της Αρχής όρισε τον Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Κομνηνό Κόμνιο, μέλος της Ολομέλειας της ΡΑΑΕΥ, ως Ενεργειακό Διαμεσολαβητή

Οι ψηφιακές υπηρεσίες της ΡΑΑΕΥ:

1. Εργαλείο Παραπόνων και Ενημέρωσης (https://my.rae.gr/), εν λειτουργία, επιτρέπει στους Καταναλωτές να υποβάλλουν Παράπονα προς Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας & Φυσικού Αερίου και Διαχειριστές Δικτύων

2. Εργαλείο Συγκέντρωσης Τιμολογίων Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (https://invoices.rae.gr/), εν λειτουργία

  1. Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών (https://energycost.gr/), εν λειτουργία από 2021, αναβαθμίζεται εκ νέου σε λειτουργία Μάρτιος 2024
  2. Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών για την Ηλεκτροκίνηση (https://chargingcost.rae.gr), σε λειτουργία τον Φεβρουάριο 2024

5. Ενεργειακός Διαμεσολαβητής, το οποίο επιτρέπει στον Καταναλωτή να προβεί σε δωρεάν επίλυση αστικών διαφορών με τους Προμηθευτές Ενέργειας και Διαχειριστές Δικτύων Διανομής (σε λειτουργία τον Φεβρουάριο 2024).

  1. Εργαλείο Υπολογισμού Κόστους Ηλεκτρικής Ενέργειας, (https://www.electricitycostcalculator.gr/), εν λειτουργία
  2. Εργαλείο Οδηγός Εξοικονόμησης Ενέργειας (https://www.buildingenergysaving.gr/), εν λειτουργία
  3. Πλατφόρμα Ανώνυμων Καταγγελιών, (https://energy-whistleblowing.gr/), σε λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2024
  4. Aναλυτικές αναφορές για τη λειτουργία της Λιανικής Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας & Φυσικού Αερίου, εν λειτουργία (https://www.rae.gr/parakolouthisi-agoron/ellinikes-agores-lianikis/anafores-lianikis-agoras/ & https://www.rae.gr/parakolouthisi- agoron/elliniki-agora-lianikis-fusikou-aeriou/anafores-lianikis-agoras-fusikou-aeriou/)

Επιπρόσθετα, η ΡΑΑΕΥ διαθέτει Βάση Δεδομένων Τιμολόγησης Λιανικής, η οποία δεν είναι προσβάσιμη στους καταναλωτές, αλλά εμπιστευτική προς χρήση από την Αρχή. Η Βάση αυτή  είναι λειτουργική και επεκτείνεται για αυτοματοποίηση ελέγχου όλων των εκδοθέντων λογαριασμών Ηλεκτρικής Ενέργειας των Προμηθευτών.

Τέλος η Αρχή εξετάζει την  εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης στις αποφάσεις/πράξεις της ΡΑΑΕΥ συμπληρωματικά με το εργαλείο αναζήτησης πληροφορίας.

Συναφείς αναρτήσεις
Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) ανακοινώνει ότι ξεκινά σήμερα Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 10:00 η ...
Την αντίθεσή τους στις υψηλές εγγυήσεις που ζητεί η  Ηengas, η εταιρία που διαχειρίζεται το δίκτυο φυσικού αερίου στην ...
    Σε μία από τις πλέον δραστήριες και σημαντικές Ρυθμιστικές Αρχές στην Ευρώπη αναδεικνύεται η ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας ...
Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) ανακοινώνει ότι προχωρά στην πλήρωση 68 θέσεων Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού με ...
Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, θέτει σε δοκιμαστική λειτουργία τρία νέα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία που αφορούν στο ...
Tην απόφαση για τον προσδιορισμό του εθνικού ανακτήσιμου κόστους, περιόδου 2024-2025 για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Κύπρου αναμένεται να λάβει ...
  Ενιαίο τέλος χρήσης για το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου θα πληρώνουν οι καταναλωτές, πράγμα που θα σημάνει αύξηση, που ...
Με αποτελεσματικό τρόπο εξελίσσονται οι διαμεσολαβητικές υπηρεσίες που παρέχει ο Ελληνικός Ενεργειακός Διαμεσολαβητής, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ από ...
Σε διαδικασία αναζήτησης συμβούλου που θα εξετάσει μικρής κλίμακος τροποποιήσεις στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού έχει εισέλθει η ...
 
 
Στην ανάγκη υιοθέτησης μίας νέας προσέγγισης στη χορήγηση όρων πρόσβασης στο ηλεκτρικό δίκτυο για τα νέα έργα ΑΠΕ, λόγω του επενδυτικού ενδιαφέροντος, αναφέρθηκε ...
Η Eldorado Gold Corporation δημοσίευσε σήμερα τα οικονομικά και επιχειρησιακά αποτελέσματα της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2024. Τα κυριότερα γεγονότα τρίτου ...
Σε μείωση 5,9% στο πράσινο τιμολόγιο για το μήνα Νοέμβριο, όπου και η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, προχωρά η ΔΕΗ, με τη χρέωση να ...
  Ενα νέο αιολικό πάρκο στη Ρουμανία άρχισε να κατασκευάζει η ΔΕΗ,  διευρύνοντας σταθερά το πράσινο χαρτοφυλάκιό της στη χώρα. Πρόκειται για πάρκο Deleni, ισχύος ...
Το πλαίσιο Εφαρμογής των Συμβάσεων Δυναμικής Τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας έθεσε η ΡΑΑΕΥ, ανοίγοντας το δρόμο για την εφαρμογή και στη χώρα μας των ...
Στη διαχείριση της νέας πραγματικότητας που φέρνει η υψηλή διείσδυση ΑΠΕ, η οποία πλέον φτάνει το 60% στο εγχώριο ενεργειακό μείγμα, εστίασε κατά ...
Σε μια περίοδο διεθνούς αβεβαιότητας και πληθωριστικών πιέσεων, και με γνώμονα την προστασία των καταναλωτών από το υψηλό κόστος ενέργειας, ο ΗΡΩΝ μειώνει ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ υπενθυμίζει ότι για τους πελάτες που εφαρμόζεται οικιακό τιμολόγιο με χρονοχρέωση (μειωμένο νυχτερινό) τμηματικού ωραρίου θα ισχύσει και φέτος, όπως κάθε ...
Η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, συμμετείχε, εκπροσωπώντας τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη, στην Υπουργική Διάσκεψη της Πρωτοβουλίας ...
Mνημόνιο Κατανόησης υπέγραψαν ο ΔΕΣΦΑ, ο ICGB, ο φορέας που διαχειρίζεται τον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό (IGB) και οι Διαχειριστές Μεταφοράς Αερίου 8 ακόμα χωρών ...
Aλλαγές από τον Ιανουάριο του 2025 στον τρόπο λειτουργίας της Αγοράς Επόμενης Ημέρας και της Ενδοημερήσιας  Αγοράς εισηγείται το Χρηματιστήριο Ενέργειας (ΕΧΕ), καθώς ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ προσηλωμένος στο στόχο του πελατοκεντρικού χαρακτήρα λειτουργίας του και της ψηφιοποίησης όλων των λειτουργιών του, ανακοινώνει ότι από τη Δευτέρα 4 ...