Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι 40% πιο "βιώσιμα" από τα συμβατικά αυτοκίνητα
Πέμπτη, 15/02/2024

Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μελέτη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας (UBA). Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 55% έως το 2030. 

Ωστόσο, η μελέτη της UBA επισημαίνει ορισμένες αρνητικές επιπτώσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στο περιβάλλον, ειδικά στο νερό και στο έδαφος. Αυτό οφείλεται κυρίως στα ορυκτά καύσιμα που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και των μπαταριών. Καθώς αυτό το μερίδιο μειώνεται σταδιακά, τόσο θα μειώνονται και οι αρνητικές επιπτώσεις προς το περιβάλλον.

Επίσης, οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πρώτων υλών εξόρυξης (κοβάλτιο, νικέλιο, λίθιο) που είναι κρίσιμες για την παραγωγή μπαταριών EV αναμένεται να μειωθούν, καθώς αυξάνεται η ανακύκλωση αυτών των υλικών από χρησιμοποιημένες μπαταρίες. Η μελέτη της UBA εξέτασε επίσης τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ελαφρών φορτηγών που κινούνται με LNG. Σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει περιβαλλοντικό πλεονέκτημα έναντι των πετρελαιοκίνητων φορτηγών. Από την άλλη, τα ηλεκτρικά φορτηγά που θα εγγραφούν το 2030 θα είναι έως και 78% πιο βιώσιμα από τα αντίστοιχα φορτηγά που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, παρά το γεγονός ότι αυτά τα οχήματα διανύουν πολλά χιλιόμετρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρουν αρχικά μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω των μπαταριών, εντούτοις μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της διάρκειας ζωής τους στα 200.000 χιλιόμετρα αποκαλύπτει τις μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα αντίστοιχα παραδοσιακά οχήματα εσωτερικής καύσης.

Η μελέτη δείχνει ότι ένα ηλεκτρικό πρέπει να διανύσει περίπου 90.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αρχικό αποτύπωμα και να ξεπεράσει τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης ως προς την φιλικότητα προς το περιβάλλον. Μακροπρόθεσμα και μετά από 200.000 χιλιόμετρα, ένα ηλεκτρικό εκπέμπει κατά μέσο όρο 24,2 τόνους CO2 από τους 33 τόνους που εκπέμπει ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. 

Συναφείς αναρτήσεις
Μελέτη EY-Eurelectric
Ο ρυθμός υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε γρηγορότερα από ό,τι είχε προβλεφθεί. Παγκοσμίως, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων διπλασιάστηκαν το ...
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι ηγέτες στις Βρυξέλλες αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την απόφαση για απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, την οποία ...
Κινούμαι ηλεκτρικά
Ζωηρό παραμένει, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, το ενδιαφέρον του κοινού για τη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» για την προώθηση της ...
Δράση επιδότησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων δίκυκλων και ποδηλάτων
Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις γύρω από Δράση επιδότησης  ηλεκτροκίνητων οχημάτων  δίκυκλων και ποδηλάτων. 1.    Είμαι κάτοχος άδειας ΤΑΞΙ μαζί με ...
Επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων
Σήμερα το απόγευμα στις 5.00 ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Περιβάλλοντος - Ενέργειας, όπου θα μπορούν να καταθέτουν αίτηση ...
Η εταιρεία παραγωγής και προμήθειας ενέργειας ΗΡΩΝ με τα νέα προγράμματα EcoDrive, καλωσορίζει το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ...
Χατζηδάκης
Την αύξηση του ποσοστού επιδότησης στο 20% (από 15% προηγουμένως) για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ, με ...
Μελέτη Channoil Consulting
Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν καταλυτικά στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, ενώ η ναυτιλία και η αεροπορία  μπορούν να αναδειχθούν στον ...
Μέχρι του ποσού των 5.500 ευρώ θα φθάνει το κίνητρο αγοράς ηλεκτρικού ΙΧ το οποίο θα αντιστοιχεί περίπου στο ...
 
 
Το κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων στη Γερμανία με σκοπό να μειώσει χιλιάδες θέσεις εργασίας εξετάζει ο Όμιλος VolksWagen σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων ...
Μια ολοκληρωμένη εμπειρία φόρτισης προσφέρει η ΔΕΗ στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, με την ενεργοποίηση του bluePass, της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ που με ...
Η BMW Group Korea ανακοίνωσε ότι εγκαινίασε τον χώρο στάθμευσης για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μαζί με την GS Group και την ...
Εν αναμονή της αποκάλυψης του Renault 4 E-Tech electric που θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 14 Οκτωβρίου, η Renault αποκαλύπτει ...
Τρία χρόνια λειτουργίας και συνεχούς ανάπτυξης συμπλήρωσε η ΔΕΗ blue, έχοντας δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα που πλέον έχει παρουσία ...
Την ανανέωση της στήριξής της, ως Μέγας Χορηγός και Χορηγός Ονομασίας του ιστορικού θεσμού του EKO Acropolis Rally και για τη διετία 2026-27, ...
Στη σημερινή βιομηχανία φορτιστών EV, η έλλειψη αξιοπιστίας, οι περίπλοκες εμπειρίες φόρτισης για τους οδηγούς και η ανεπαρκής απόδοση επένδυσης (ROI) είναι τρεις ...
Η ΔΕΗ, μέσα από την υπηρεσία ΔΕΗ blue, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης και διατηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα και η ...
Με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η JV Leapmotor International,ξεκινάει τις εξαγωγές στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους με 9 κράτη να είναι τα πρώτα ...
Ένα ηλεκτρικό βαν όπως το ETP3 της BYD, είναι ιδανικό για επαγγελματική χρήση και κίνηση σε αστικό περιβάλλον με την αυτονομία να φτάνει ...
Σε δοκιμαστική λειτουργία έθεσε σήμερα η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων την ηλεκτρονική εφαρμογή chargingcost.gr που αφορά στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για ...
Η Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», ξεκίνησε το ταξίδι της με στόχο να καλύψει 5.202 χιλιόμετρα και 563 ναυτικά ...