Η Alibaba Group Holding Ltd. ματαιώνει την αρχική δημόσια προσφορά για τον βραχίονα της Cainiao logistics στο Χονγκ Κονγκ, αναβάλλοντας ένα πολυαναμενόμενο άνοιγμα που θα μπορούσε να συγκεντρώσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
H πρωτοπόρος του ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, η οποία κατέχει το 64% της Cainiao, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι σχεδιάζει τώρα να εξαγοράσει όλες τις υπόλοιπες μετοχές που κατέχουν οι επενδυτές και οι εργαζόμενοι για 3,75 δισεκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία αποφάσισε να αναβάλει τη συναλλαγή λόγω των κακών συνθηκών της αγοράς, ανέφεραν στελέχη αρμόδια για το θέμα. Έχασε το ενδιαφέρον της για το deal φέτος, καθώς οι μετοχές υποχώρησαν, είπαν. Παρόλα αυτά, η Alibaba θα μπορούσε να επιλέξει να αναζωογονήσει την IPO εάν οι αγορές ανακάμψουν, πρόσθεσαν.
Είναι η δεύτερη φορά που η Alibaba ματαιώνει ένα υψηλού προφίλ coming-out party για μία από τις κύριες επιχειρήσεις της. Το 2023, η κινεζική εταιρεία διαδικτύου εξέπληξε την αγορά όταν ακύρωσε την εγγραφή στο χρηματιστήριο της μονάδας cloud αξίας 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Cainiao Smart Logistics Network Ltd., η οποία διαχειρίζεται ένα σημαντικό κομμάτι των εκατομμυρίων δεμάτων που αποστέλλει καθημερινά η επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba, θεωρούνταν μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της.
Πέρυσι, η Alibaba έθεσε επίσης σε δεύτερη μοίρα τα σχέδια για το άνοιγμα της αλυσίδας παντοπωλείων Freshippo. Η υποχώρησή της συμπίπτει με την αυξανόμενη αβεβαιότητα στις δημόσιες αγορές, καθώς το Πεκίνο παλεύει με την κρίση ακινήτων, την απώλεια της εμπιστοσύνης των ξένων επενδυτών και την επακόλουθη οικονομική ύφεση. Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις με εγχώριο προσανατολισμό αγωνίζονται να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους λόγω της φθίνουσας εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
"Δεδομένης της στρατηγικής σημασίας της Cainiao για την Alibaba και της σημαντικής μακροπρόθεσμης ευκαιρίας που βλέπουμε στην ανάπτυξη ενός παγκόσμιου δικτύου logistics, πιστεύουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να διπλασιάσουμε την επένδυση της Alibaba στην Cainiao", δήλωσε ο πρόεδρος της Alibaba Joseph Tsai σε ένα blog την Τρίτη.
Η Alibaba εξακολουθεί να αντιμετωπίζει βασικά ζητήματα γύρω από την άλλοτε κυρίαρχη εταιρεία διαδικτύου - βαρόμετρο της κινεζικής ζήτησης. Η απόδοσή της ανέδειξε την απώλεια μεριδίου αγοράς σε αντιπάλους όπως η PDD και η ByteDance Ltd. Σημείωσε χαμηλότερη από την προβλεπόμενη αύξηση 5% στα έσοδα στο τρίμηνο Δεκεμβρίου στα 260,3 δισ. γιουάν (36,2 δισ. δολάρια), πολύ μακριά από το ρυθμό των προηγούμενων ετών.
Εντείνοντας την αβεβαιότητα, η εταιρεία περνάει από μια περίπλοκη πολυδιάσπαση που αποσκοπεί στη δημιουργία πολλών ανεξάρτητων επιχειρήσεων και στην αναζωογόνηση της εθνικής εικόνας. Η εταιρεία περιέγραψε πέρυσι τα σχέδιά της να βάλει στο χρηματιστήριο την αλυσίδα παντοπωλείων Freshippo και τον βραχίονα logistics Cainiao. Αλλά ο Tsai τον περασμένο μήνα φάνηκε να αμβλύνει τη στάση του σχετικά με αυτά τα σχέδια, λέγοντας ότι η Alibaba δεν βιάζεται να εισαγάγει την Cainiao επειδή οι δύσκολες συνθήκες της αγοράς θα την εμπόδιζαν να καρπωθεί την πραγματική της αξία.
Η Cainiao, η οποία κατέθεσε αίτηση για την IPO της πριν από περίπου έξι μήνες, τον Σεπτέμβριο, αποτιμήθηκε σε περίπου 10,3 δισεκατομμύρια δολάρια κατά την εξαγορά από τους μετόχους μειοψηφίας.
Η Alibaba - η οποία μετά από χρόνια ραγδαίων επενδύσεων ελέγχει πλέον ένα τεράστιο χαρτοφυλάκιο περιουσιακών στοιχείων - αναζητά τώρα ενεργά την πώληση ορισμένων από αυτές τις δευτερεύουσες συμμετοχές, πρόσθεσε.
Διερευνά τρόπους για να ξεφορτωθεί την αλυσίδα πολυκαταστημάτων InTime και άλλες δραστηριότητες λιανικής πώλησης, ανέφερε το Bloomberg News.