Η εξέλιξη όπως ήταν αναμενόμενο και όπως έγκαιρα σημείωσε το b.e., προκάλεσε ανησυχία στην ελληνική λιμενική βιομηχανία, καθώς η ανακοίνωση της Cosco Pacific εντάσσει το Kumport Terminal .
Η είδηση για την αξαγορά του μεγαλύτερου ιδιωτικού λιμανιού στην Τουρκία του Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά στην οποία προχώρησε η Cosco Pacific σε συνεργασία με την China Merchants Group και το κρατικό κινεζικό fund China Investment Corp, που ανέφερε σε σχετικό δημοσίευμα το B.E., έφερε τριγμούς στην Ελλάδα αλλά δημιούργησε και αυξημένες προσδοκίες για το τίμημα που μπορεί να δοθεί το 67% του ΟΛΠ.
Η εξέλιξη όπως ήταν αναμενόμενο και όπως έγκαιρα σημείωσε το b.e., προκάλεσε ανησυχία στην ελληνική λιμενική βιομηχανία, καθώς η ανακοίνωση της Cosco Pacific εντάσσει το Kumport Terminal στο νέο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού, όπου κυρίαρχο ρόλο μέχρι τώρα είχε το λιμάνι του Πειραιά.
Όπως αναφέρεται, "Το διοικητικό συμβούλιο έχει την άποψη πως το Kumport Terminal διαθέτει καλές προοπτικές ανάπτυξης δεδομένων και των δυνητικών συνεργιών με την υπάρχουσα επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά", και συμπληρώνουν "επιπλέον το Kumport Terminal βρίσκεται στην Τουρκία που αποτελεί στρατηγική τοποθεσία κατά μήκος του "Silk Road Economic Belt" και του "21st Maritime Silk Road"".
Παρά το γεγονός ότι πηγές προσκείμενες στην Cosco, έσπευσαν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις τονίζοντας την συμπληρωματικότητα του Kumport Terminal, προς τον ΟΛΠ η εξέλιξη σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ χτύπησαν καμπανάκι για την πρόθεση του κινέζικου κολοσσού και τις εναλλακτικές που έχει.
Την ίδια ώρα, η συγκεκριμένη εξαγορά δημιούργησε μεγάλη προσδοκία για το ύψος του τιμήματος που μπορεί να φθάσει η εξαγορά του 67% του ΟΛΠ, δεδομένου ότι η κοινοπραξία υπό την Cosco κατέβαλλε για την απόκτησή του 64,5% του Kumport Terminal, 919,8 εκατομμύρια δολάρια.
Ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Kumport βρίσκεται στο ευρύτερο λιμενικό σύμπλεγμα στη Θάλασσα του Μαρμαρά και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων της Τουρκίας, άρα η σύγκριση με τον ΟΛΠ είναι αναπόφευκτη με τον ελληνικό λιμένα να υπερέχει από άποψη θέσης αλλά και δυνατοτήτων με τις προγραμματισμένες επενδύσεις.