Την ίδια στιγμή, όμως, και παρά το γεγονός της μεγάλης βουτιάς των τιμών, εντούτοις οι πωλήσεις της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης σημειώνουν μείωση της τάξης του 6%.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την επεξεργασία των στοιχείων των Παρατηρητηρίων Τιμών στην Ελλάδα και την Ε.Ε. που έκανε το "Business Energy" αλλά και από τα οικονομικά αποτελέσματα εννιαμήνου των διυλιστηρίων.
Η οικονομική ύφεση στη χώρα μας και η πρωτοφανής πτώση των διεθνών τιμών του αργού έχουν διαμορφώσει στην αντλία εξαιρετικά χαμηλές τιμές στη βενζίνη, οι οποίες αν δεν υπήρχαν οι γνωστές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά, όπως οι υψηλοί φόροι, οι γκρίζες ζώνες του τρόπου τιμολόγησης, ο μεγάλος αριθμός πρατηρίων κλπ. τότε τα καύσιμα κίνησης θα πωλούνταν ακόμη φθηνότερα.
Τα τελευταία επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης (17/12/2015) δείχνουν τη μέση τιμή της αμόλυβδης στα 1,386 ευρώ το λίτρο. Σε αυτά τα επίπεδα βρισκόταν τον Μάρτιο του 2010 και για την ακρίβεια στις 15 του μήνα οπότε και η αμόλυβδη βενζίνη είχε, σύμφωνα με τα στοιχεία της διεύθυνσης Ενέργειας της Ε.Ε. μέση τιμή 1,394 ευρώ το λίτρο.
Από τότε άρχισε το ράλι ανόδου των τιμών των καυσίμων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, του 2010, η αμόλυβδη είχε αυξηθεί στα 1,575 ευρώ το λίτρο. Τον Δεκέμβριο του 2011 η αμόλυβδη είχε εκτιναχτεί στα 1,643 ευρώ το λίτρο, ενώ την επόμενη χρονιά είχε σκαρφαλώσει... στα 1,681 ευρώ το λίτρο.
Τον ίδιο μήνα του 2013 υποχώρησε ελαφρώς στα 1,644 ευρώ το λίτρο και πέρυσι τέτοια εποχή μειώθηκε ακόμη περισσότερο στα 1,426 ευρώ το λίτρο.