Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε προ κρίσης επίπεδα για πρώτη φορά μετά το 2008
"Εκρηξη" των νέων παραγγελιών το 2013
Οι νέες παραγγελίες αντιπροσωπεύουν 3.346 πλοία
Σάββατο, 08/03/2014

Για πρώτη φορά έπειτα από πέντε χρόνια οι νέες παραγγελίες πλοίων επέστρεψαν στα προ κρίσης επίπεδα. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του Οργανισμού IHS Fairplay, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων για όλο το 2013 ξεπέρασαν για πρώτη φορά μετά το 2008 τους 100 εκατ. gt. Οι νέες παραγγελίες του 2013 ανήλθαν στους 103,88 gt και αντιπροσωπεύουν 3.346 πλοία.

Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά τη στροφή των εφοπλιστών στα ναυπηγεία ύστερα από χρόνια αποχής. Το 2013 σημειώθηκε «έκρηξη» στις νέες ναυπηγήσεις, που κρατά και τους δυο πρώτους μήνες του 2014, καθώς οι τιμές ναυπήγησης βρέθηκαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, στη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2014 οι νέες παραγγελίες πλοίων ανήλθαν στις 279 έναντι 160 μόλις τον Ιανουάριο του 2013.

Ηταν βέβαια κατά 30% λιγότερες από ό,τι το Δεκέμβριο του 2013. Το 2013 τα κινεζικά ναυπηγεία σημείωσαν σημαντική αύξηση σε ό,τι αφορά τις νέες παραγγελίες. Ειδικότερα, σε κινεζικές γιάρδες τοποθετήθηκαν 44,10 εκατ. gt και σημειώθηκε αύξηση 210% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, στα κορεατικά ναυπηγεία τοποθετήθηκαν 36,12 εκατ. gt (αύξηση 200% σε συγκριση με ένα χρόνο πριν), ενώ οι Γιαπωνέζοι ναυπηγοί κέρδισαν παραγγελίες 14,07 εκατ. gt (αύξηση 66%).

Το μερίδιο αγοράς στις νέες κατασκευές στις τρεις μεγάλες ναυπηγικές βιομηχανίες είναι 43% για την Κίνα, 35% για την Κορέα και 14% για την Ιαπωνία. Ανά τύπο πλοίου τη μερίδα του λέοντος συγκεντρώνουν τα bulk carriers, καθώς σχεδόν οι μισές παραγγελίες αφορούν σε πλοία αυτού του τύπου (49,01 εκατ. gt, 1.040 πλοία) ενώ τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν με 19,87 εκατ. gt (542 πλοία). Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις νεότευκτων, το 2013 παρατηρήθηκε πτώση κατά 26% σε σύγκριση με το 2012, καθώς παραδόθηκαν συνολικά 2.868 πλοία, 69,67 εκατ. gt.

Τα κινεζικά ναυπηγεία παρέδωσαν 25,44 εκατ. gt, τα κορεατικά 24,48 εκατ. gt και τα γιαπωνέζικα 14,36 εκατ. gt. Τα μερίδια αγοράς ήταν αντίστοιχα 36%, 35% και 20%. Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2013 το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ήταν 182,86 εκατ. gt ή 9% μεγαλύτερο από ένα χρόνο πριν. Ελαφρώς ανοδικά ο BDI Στο μεταξύ, ελαφρώς ανοδικά κινείται το τελευταίο διάστημα ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου (Baltic Dry Index-BDI), μετά την πίεση που δέχτηκε λόγω των εορτών της κινεζικής πρωτοχρονιάς. Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο G. Moundreas, ο BDI επηρεάστηκε θετικά και από την αύξηση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα.

Το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο το σιδηρομετάλλευμα (Iron Ore) να χρησιμοποιείται από τους εμπόρους (Traders) και τους παραγωγούς σιδήρου (Steel Mills) σαν εγγύηση (Collateral) προς τα τραπεζικά ιδρύματα ώστε να εξασφαλίσουν δανειοδοτήσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των εισαγωγών Iron Ore πέρα από αυτές που είναι αναγκαίες για να καλύψουν τις ανάγκες της βιομηχανίας παραγωγής σιδήρου. Σύμφωνα με αναλυτές, οι έμποροι και οι παραγωγοί σιδήρου αντιμετωπίζουν το πρόβλημα ότι αν σταματήσουν να εισάγουν Iron Ore, λόγω της προβλεπόμενης επιβράδυνσης της οικονομίας της Κίνας, θα έρθουν αντιμέτωποι με τη μείωση της χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

Η ανωτέρω περιγραφόμενη κατάσταση είχε σαν αποτέλεσμα οι εισαγωγές Iron Ore τον Ιανουάριο να φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ, στους 86,8 εκατ. τόνους από το προηγούμενο υψηλό των 77,8 εκατ. τόνων πριν από δύο μήνες, το οποίο φυσικά είχε θετική επίδραση στον BDI.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζει την τελευταία διετία η γυναικεία ναυτική απασχόληση, που αγγίζει το 31%, όταν η εγγεγραμμένη ναυτική απασχόληση ...
Το ευρωπαϊκό σχέδιο για χρέωση των ρύπων στα πλοία
Τριβές με τους εμπορικούς της εταίρους ρισκάρει να προκαλέσει η ΕΕ με το σχέδιό της να χρεώνει τα πλοία ...
ΔΕΠΑ
"Το LNG εκτός από περιβαλλοντικά φιλικό, διαθέτει και μια ασφαλή και εφαρμοσμένη τεχνολογία ως προς την αποθήκευση, μεταφορά και ...
Oι Ελληνες πλοιοκτήτες κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG), καθώς την περίοδο 2018-19 ξεπέρασαν την Ιαπωνία και ...
Κλίμα
Tα μέτρα για τον περιορισμό  της εκπομπής ρύπων και την   αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής θα μπορούσαν να προκαλέσουν  μείωση ...
Ε. Μαρινάκης
H εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Capital Product Partners L.P. , συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, προχώρησε σε υπογραφή ναυλοσυμφώνου μακράς διάρκειας ...
Diamond S Shipping Inc
Στις 28 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εισαγωγή των μετοχών της νέας εταιρείας Diamond S Shipping Inc στην αμερικανική ...
Τσίπρας
Ποσό κατ' ελάχιστο 75 εκατομμυρίων ετησίως θα εισρέει στα δημόσια ταμεία, με το νέο Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου ...
Τυχαία
Συνελήφθη από άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ σε τυχαίο έλεγχο ο εφοπλιστής Αλέξανδρος Αγούδημος για χρέη και εισφορές προς το Δημόσιο. Σύμφωνα με ...
 
 
Η Ferryscanner, κορυφαία διαδικτυακή πλατφόρμα κρατήσεων ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ανακοινώνει την περαιτέρω επέκτασή της στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας. Γνωστή για τις αποτελεσματικές τις ...
Το εντυπωσιακό ταχύπλοο EuroChampion Jet έφτασε την Κυριακή, 3 Μαρτίου στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της οικογένειας της SEAJETS, ...
Mειώθηκε σημαντικά τον Ιανουάριο ο αριθμός των ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων, που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, που αποδίδει την εξέλιξη αυτή ...
Στην Μαύρη θάλασσα
Σοβαρές ζημιές υπέστη ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο από χτύπημα νάρκης στη Μαύρη Θάλασσα, ενώ κατευθυνόταν στο λιμάνι Ισμαήλ του Δούναβη στην Ουκρανία, για να ...
1 δισ. ευρώ για εκσυγχρονισμό του στόλου
Υπεγράφη το Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) της ΟΝΕΧ Group με την Attica Group συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ και αφορά το ναυπηγικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ...
Στόλος 5.250 πλοία
Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) δημοσίευσε την Ετήσια Έκθεσή της για την περίοδο 2022-2023, στην οποία παρουσιάζονται και αναλύονται οι σημαντικότερες εξελίξεις, σε θέματα ναυτιλιακής ...
Κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζει την τελευταία διετία η γυναικεία ναυτική απασχόληση, που αγγίζει το 31%, όταν η εγγεγραμμένη ναυτική απασχόληση το 2022 εμφανίζει αύξηση ...
Δύο μέρες πριν από την γ.σ.
Oικονομικό έλεγχο της MIG ζητεί η πλευρά του Μάριου Ηλιόπουλου. Όπως έγινε γνωστό, από την MIG, δύο μέρες πριν από την επαναληπτική γενική ...
Στο 13% η συμμετοχή του
Δωρεά 2 εκατομμυρίων ευρώ για υγεία, παιδεία, αθλητισμό, πολιτισμό, περιβάλλον και ίδρυση Ιδρύματος Ηλιόπουλος στη μνήμη του πατέρα του Παναγιώτη Ηλιόπουλου, θα πραγματοποιήσει ...
Βρέθηκε λύση
Η ασφαλιστική διαμάχη που δημιούργησε συμφόρηση τάνκερ στον Βόσπορο επιλύθηκε, δηλώνει ναυτασφαλιστής στους Financial Times. Κομβόι δεξαμενόπλοιων υποχρεώθηκε να ρίξει άγκυρα σε Βόσπορο και Δαρδανέλια, αφού η Τουρκία ζήτησε επιπλέον αποδεικτικά ασφάλισης ύστερα ...
Για την απόκτηση του 67% του λιμανιού
Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, παρέλαβε σήμερα, Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022, δύο (2) προσφορές για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου ...
Βελτίωση προσφορών
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση των τριών (3) οικονομικών προσφορών που ...