Στο τέλος Φεβρουαρίου πραγματοποιείται στο Αζερμπαϊτζάν η δεύτερη συνάντηση του Συμβουλίου για τον “Νότιο Διάδρομο Αερίου”, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι από όλες τις χώρες και τις εταιρίες, που εμπλέκονται στο πρότζεκτ.
Αισιοδοξία για την ταχεία διευθέτηση όλων των εκκρεμοτήτων που σχετίζονται με την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ από τη Socar εξέφρασε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα έχει επιλύσει όλα τα θέματα που σχετίζονται με την υποδοχή του αζέρικου αερίου μέσω του αγωγού Τransadriatic Ρipeline, TAP.
Οι δηλώσεις έγιναν μετά τη συνάντηση που είχε ο κ, Κοτζιάς στο Μπακού με τον υπουργό Ενέργειας του Αζερμπαϊτζάν Νατίγκ Αλίγιεφ.
Ο Αζέρος αξιωματούχος από την πλευρά του τόνισε ότι η ομαλή υλοποίηση του όλου πρότζεκτ “Νότιος Διάδρομος Αερίου”, το οποίο εκτός του αγωγού ΤΑΡ, περιλαμβάνει τον αγωγό ΤΑΝΑΡ στο τουρκικό έδαφος ως τα σύνορα με την Ελλάδα και την ανάπτυξη του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ ΙΙ στην Κασπία, έχει ιδιαίτερη σημασία για την ανάπτυξη της ενεργειακής συνεργασίας Ελλάδας - Αζερμπαϊτζάν. “Περίπου το 50% των εργασιών στο κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ έχουν ολοκληρωθεί. Τα 8 από τα 26 παραγωγικά πηγάδια έχουν διανοιχθεί” πρόσθεσε ο κ. Αλίγιεφ.
Εξάλλου, όπως είπε σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την επέκταση των αγωγών “Νοτίου Καυκάσου” στη Γεωργία και ΤΑΝΑΡ, καθώς και όλων των υπόλοιπων έργων που σχετίζονται με τον “Νότιο Διάδρομο”. Υπογράμμισε δε ότι, παρά την πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, το έργο δεν πρόκειται να ανασταλεί και θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Από την πλευρά του ο κ. Κοτζιάς δήλωσε ότι το αζέρικο αέριο θα φθάσει στην Ευρώπη μέσω του ΤΑΡ όσο το δυνατόν πιο σύντομα και εξέφρασε την ελπίδα για ταχεία επίλυση των ζητημάτων που σχετίζονται με την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ από την Socar, την κρατική εταιρία αερίου του Αζερμπαϊτζάν.
Στο τέλος Φεβρουαρίου πραγματοποιείται στο Αζερμπαϊτζάν η δεύτερη συνάντηση του Συμβουλίου για τον “Νότιο Διάδρομο Αερίου”, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι από όλες τις χώρες και τις εταιρίες, που εμπλέκονται στο πρότζεκτ.
Το έργο προορίζεται για τη μεταφορά στην Ευρώπη 10 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, τα οποία θα διοχετεύονται στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω του ΤΑΡ, του αγωγού που θα ξεκινά στα σύνορα με την Τουρκία, θα διασχίζει τη Β. Ελλάδα, θα περνά στην Αλβανία και θα καταλήγει στη Ν. Ιταλία.