Και αυξήσεις αλλά και “καπέλο” στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αποκαλύπτουν τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων.
Δεν είναι μόνο οι ανατιμήσεις που σε διάστημα τριών εβδομάδων υπολογίζονται κατά μέσο όρο σε 2,5 λεπτά το λίτρο αλλά είναι και η μεγάλη “ψαλίδα” μεταξύ της μέσης πανελλαδικής τιμής με εκείνες των νησιών και λοιπών παραθεριστικών περιοχών.
Έτσι, λοιπόν, όπως προκύπτει από τις τελευταίες επίσημες τιμοληψίες της 29ης Απριλίου, σε 10 περιοχές της χώρας η αμόλυβδη είναι ακριβότερη από 5,1 έως και 18,6 λεπτά το λίτρο συγκριτικά με τη μέση τιμή της χώρας η οποία διαμορφώθηκε στα 1,387 ευρώ το λίτρο.
Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τις Κυκλάδες με μέση τιμή τα 1,573 ευρώ το λίτρο, τα Δωδεκάνησα (1,531 ευρώ), τη Σάμο (1,499 ευρώ), το Λασίθι (1,479 ευρώ), την Κεφαλλονιά (1,466 ευρώ), την Ευρυτανία (1,463 ευρώ), το Ηράκλειο (1,453 ευρώ), το Ρέθυμνο (1,451 ευρώ), τη Χίο (1,450 ευρώ) και τα Χανιά (1,438 ευρώ το λίτρο).
Πλην της Ευρυτανίας, οι υπόλοιπες περιοχές είναι τα νησιά της χώρας και η μεγάλη απόκλιση σε σχέση με τη μέση τιμή οφείλονται αφενός στη συνηθισμένη πρακτική εταιριών εμπορίας και πρατηρίων να “τσιμπάνε” τις τιμές λόγω της σταδιακά αυξανόμενης κίνησης ενόψει του καλοκαιριού και αφετέρου στο υψηλό μεταφορικό κόστος των καυσίμων.
Άλλος ένας παράγοντας που στέλνει τις τιμές σε νησιά αλλά και άλλες περιοχές (όπως στην Ευρυτανία) είναι ο περιορισμένος ανταγωνισμός. Λίγα βενζινάδικα που τα έχουν ακόμη λιγότερες εταιρίες εμπορίας ελέγχουν τις τιμές πώλησης της βενζίνης.
Επιπλέον, η απουσία αποθηκευτικών χώρων καυσίμων, οι οποίοι αν υπήρχαν θα περιόριζαν το μεταφορικό κόστος, παίζει το ρόλο ώστε η βενζίνη να διατηρείται σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα.