Στην πώληση του 100% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ, με ταχείες διαδικασίες ως το τέλος του χρόνου μπορεί να οδηγήσει η σταδιακή απόσυρση διαφόρων υποψήφιων στρατηγικών εταίρων για μερίδιο τουλάχιστον 20% του Διαχειριστή, καθώς και η όποια καθυστέρηση, με βάση το τελεσίγραφο που θέτει το προσχέδιο του επικαιροποιημένου μνημονίου, όπως διέρρευσε από το Bloomberg,
Το μνημόνιο καθιστά σαφές ότι ο διαγωνισμός για τον στρατηγικό εταίρο πρέπει να ξεκινήσει τον Ιούλιο και ως τον Οκτώβριο να έχει επιλεγεί ο στρατηγικός επενδυτής, διαφορετικά το δημόσιο θα πρέπει τον Οκτώβριο να ανακοινώσει καταληκτική ημερομηνία ως το τέλος του έτους, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών εξαγοράς του 100% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ.
Η όλη διαδικασία θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στο 2017.
Το ορόσημο που θα κρίνει αν τελικώς υιοθετηθεί η λύση της πλήρους ιδιωτικοποίησης είναι η αξιολόγηση που θα κάνουν οι θεσμοί τον Οκτώβριο , μετά από διαβούλευση με τις ελληνικές αρχές, για την «έλλειψη επαρκούς προόοδου όσον αφορά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός του 2016, ιδιαίτερα όσον αφορά στον προσδιορισμό και την εξαγορά από τον στρατηγικό επενδυτή», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το προσχέδιο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι η εκδοχή αυτή του μνημονίου θα είναι και η τελική.
Η αυστηρή διατύπωση και οι ασφυκτικές προθεσμίες, ενδεικτικές ίσως της έλλειψης εμπιστοσύνης των δανειστών στους χειρισμούς της κυβέρνησης όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, ανοίγουν διάπλατα το δρόμο για την 100% πώληση του Διαχειριστή, όχι μόνον στην περίπτωση των καθυστερήσεων, αλλά και αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον για το πακέτο του «τουλάχιστον 20% των μετοχών»
Ορισμένοι από τους αρχικούς υποψηφίους, όπως η ιταλική TERNA και ο εκ των βασικών της μετόχων η κινεζική State Grid of China , έχουν αφήσει να διαφανεί ότι δεν ενδιαφέρονται για μειοψηφικό ποσοστό και ότι θέλουν και το μάνατζμεντ για να προχωρήσουν. Οι δύο όμιλοι,- πριν αποκτήσουν μετοχική σχέση μεταξύ τους-, είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του 2014 για το 66% των μετοχών, ο οποίος ματαιώθηκε.
Πλειοψηφικό μερίδιο φαίνεται να προτιμούν και άλλοι ευρωπαϊκοί Διαχειριστές Μεταφοράς Ηλεκτρισμού τους οποίους είχαν βολιδοσκοπήσει οι σύμβουλοι ιδιωτικοποίησης, στο προηγούμενο χρονικό διάστημα, όπως ανέφεραν έγκυρες πηγές. Βέβαια με την αξιολόγηση ανοικτή το όποιο ενδιαφέρον ήταν μάλλον υποτονικό -αρκετές εταιρίες δήλωναν ότι δεν θέλουν να εμπλακούν με το ρίσκο της χώρας- , όμως μετά τις χθεσινές εξελίξεις και με την προϋπόθεση της μείωσης του ελληνικού κινδύνου είναι πιθανόν οι αγοραστές να επανέλθουν.
Ωστόσο, σίγουρα το πακέτο που θα διεκδικήσουν θα είναι σαφώς μεγαλύτερο του 20%, κατά πάσα πιθανότητα και άνω του 33%, το όριο μέχρι του οποίου ήταν διατεθειμένη να φθάσει η κυβέρνηση προ της επικείμενης συμφωνίας. Δεν αποκλείεται δε αν επιτευχθεί κάποιο consesus όσον αφορά σε κάποιο ποσοστό μειοψηφίας, ο διαγωνισμός να προβλέπει σημαντικές παραχωρήσεις στο μάνατζμεντ του νέου ΑΔΜΗΕ, που να εξασφαλίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στρατηγικού εταίρου.
Τέλος, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μέσα στο Μάιο πρέπει να ψηφιστεί η νομοθετική ρύθμιση για το νέο τρόπο ιδιωτικοποίησης του Διαχειριστή και αμέσως μετά να πραγματοποιήσει η ΔΕΗ τη γενική συνέλευση που θα δώσει το πράσινο φως για την προκήρυξη εντός του Ιουλίου του διαγωνισμού για τον στρατηγικό εταίρο