H τροφοδοσία των τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου (LNG) του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα με αμερικανικό LNG ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στο περιθώριο των συναντήσεων και επαφών που είχαν πρόσφατα στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος -Ενέργειας και της εταιρίας με τους εκπροσώπους της Cheniere, της πρώτης εταιρίας που εξάγει αμερικανικό LNG, αναφέρουν έγκυρες πηγές.
Σήμερα το τερματικό της Ρεβυθούσας εφοδιάζεται κατά κύριο λόγο με υγροποιημένο αέριο από την Αλγερία.
Η διερεύνηση της προοπτικής εισαγωγής αμερικανικού LNG αφορά κατ’ αρχήν στην περίοδο μετά την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του σταθμού και των λιμενικών εγκαταστάσεων στη Ρεβυθούσα, καθώς οι σημερινές υποδομές δεν επαρκούν.
Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2016 με αρχές του 2017.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι βέβαια και η αύξηση της ζήτησης αερίου, καθώς η Ρεβυθούσα είναι δεσμευμένη με μακροχρόνιο συμβόλαιο με την αλγερινή εταιρία Sonatrach για την απορρόφηση ορισμένων ελάχιστων ποσοτήτων LNG ετησίως.
Οι επαφές με τη Cheniere πάντως εστιάζονται κατά κύριο λόγο στον εφοδιασμό του νέου πλωτού τερματικού LNG στην Αλεξανδρούπολη, ενός έργου για το οποίο η τελική επενδυτική απόφαση αναμένεται να ληφθεί στις αρχές του επόμενου χρόνου και συνδυάζεται με την κατασκευή του αγωγού μεταφοράς αερίου Ελλάδας- Βουλγαρίας (ΙCGB) με τελικό στόχο τη τροφοδοσία με αέριο των βαλκανικών χωρών.
Η δεύτερη αναβάθμιση του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας περιλαμβάνει την κατασκευή τρίτης δεξαμενής αποθήκευσης LNG, την αύξηση του ρυθμού αεριοποίησης του σταθμού και την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 156,25 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 80 εκατ. ευρώ προέρχονται από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Το υπόλοιπο κόστος καλύπτεται κατά 35% από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και κατά 15% από τα ίδια κεφάλαια του ΔΕΣΦΑ
Η κατασκευή της τρίτης δεξαμενής αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου θα αυξήσει την αποθηκευτική ικανότητα της εγκατάστασης κατά 73% και τον ρυθμό αεριοποίησης LNG κατά 40%. Παράλληλα θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγαλύτερων πλοίων, χωρητικότητας έως και 260.000m3, όπως αυτά που χρησιμοποιεί σήμερα η Cheniere για τις εξαγωγές της.
Ας σημειωθεί ότι οι πρώτες αποστολές αμερικανικού αερίου στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκαν φέτος τον Απρίλιο στην Πορτογαλία.