Εντυπωσιακή αύξηση παρουσίασαν οι πωλήσεις φυσικού αερίου κίνησης, καθώς υπερδιπλισιάστηκαν το 2016 φθάνοντας το 1.361.000 κιλά φυσικού αερίου, αυξημένες κατά 210% σε σχέση με τα 640.000 κιλά αερίου, που είχαν πωληθεί το 2015, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Fisikon, του τομέα αεριοκίνησης της ΔΕΠΑ.
Ας σημειωθεί ότι το ένα κιλό φυσικού αερίου είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνης, 1,3 λίτρα ντίζελ και 2 λίτρα υγραερίου
Σήμερα λειτουργούν 10 πρατήρια φυσικού αερίου, ενώ σε λίγες ημέρες ανοίγει ένα ακόμα στο Κορωπί, επί της οδού Μαρκοπούλου, ενώ στόχος της ΔΕΠΑ είναι να επεκτείνει το δίκτυό της
Tα πρατήρια φυσικού αερίου που λειτουργούν είναι τα:
• Κηφισιά (Λ. Κηφισίας 264)
• Ν. Φιλαδέλφεια (8ο Χλμ Εθνικής Αθηνών Θες/νίκης)
• Ανθούσα (1ο χλμ Λ. Ανθούσας)
• Άνω Λιόσια (Καραϊσκάκη και Νικηταρά)
• Θεσσαλονίκη - Πυλαία (Λ. Γεωργικής Σχολής 128)
• Θεσσαλονίκη- Νέα Μαγνησία (Κων/νου Καραμανλή 136, Ιωνία)
• Λάρισα (Οδός Βόλου 65)
• Βόλο (Οδός Λαρίσης 202)
• Λαμία (6ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας Στυλίδας)
• Αγ. Ιωάννη Ρέντη, στην οδό Καναπιτσερή 12 & Ηλ. Βενέζη 4
Το φυσικό αέριο ως καύσιμο κίνησης προφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα, όπως μηδενική εκπομπή μικροσωματιδίων PM και παραγωγή 25% λιγότερου διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο από το ντίζελ. Επ΄σης είναι σημαντικά οικονομικότερο ως καύσιμο, γύρω στο 60% σε σχέση με τη βενζίνη, 30% σε σχέση με το πετρέλαιο και περίπου 40% σε σχέση με το LPG
Ένα από τα βασικά του χαρακτηριστικά είναι επίσης ότι δεν νοθεύεται γιατί η παροχή του γίνεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς απ' ευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου σε ειδικό εξοπλισμό στα πρατήρια.
Στην Ευρώπη τα πρατήρια Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (CNG) έχουν ξεπεράσει τα 4.500 για να καλύψουν την ζήτηση των 2.000.000 οχημάτων Φ.Α. που κυκλοφορούν στους δρόμους των επόλεων. Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό οργανισμό NGVA, στην Ιταλία υπάρχουν 1046 σταθμοί ανεφοδιασμού, η Γαλλία επεκτείνει τις υποδομές της, καώς με βάση τις τάσεις στην εσωτερική αγορά, μέχρι το 2020 θα πρέπει να έχει ιδρύσει άλλα 250 πρατήρια CNG και LNG για να καλύψει τη ζήτηση.
Το αποτέλεσμα είναι όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να παρουσιάζουν μοντέλα με κινητήρες φυσικού αερίου. Στα εργοστασιακά οχήματα φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά περιλαμβάνονται τα : Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS , Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat Panda, Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS), Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, Eco Up, Caddy Vann Ecofuel), Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, Mii Ecofuel), Skoda (Octavia G-TEC, Citigo), Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS), Audi (Audi A3 Sportback g-tron), Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT), Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), Piaggio, Iveco (Iveco Daily, New Strails) και Honda (Civic Natural Gas).