Τα Βαλκάνια κοιτάζουν ξανά τα Ελληνικά Πετρέλαια, με πρώτο σταθμό τα Σκόπια. Πιο συγκεκριμένα, η διοίκηση του ομίλου βρίσκεται σε συζητήσεις με τις αρμόδιες αρχές της γειτονικής χώρας για την επανενεργοποίηση του αγωγού μεταφοράς πετρελαίου.
Αγωγός που θα ξεκινάει από τα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης και θα καταλήγει σε εκείνα της ΟΚΤΑ.
Η διασύνδεση είχε γίνει το 2002, τέσσερα χρόνια μετά την εξαγορά του κρατικού διυλιστηρίου από τα ΕΛ.ΠΕ. Ο αγωγός, μήκους 210 χλμ., μετέφερε αργό πετρέλαιο προς την ΟΚΤΑ. Ωστόσο, η μεταφορά μέσω του αγωγού σταμάτησε, όπως και η λειτουργία των μονάδων διύλισης το 2013. Πηγές θέλουν το συγκεκριμένο διυλιστήριο να μην αφήνει περιθώρια κέρδους καθώς η τεχνολογία του είναι ξεπερασμένη.
Η διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ έχει μπει σε συζητήσεις προκειμένου να αξιοποιηθεί ο αγωγός μεταφέροντας έτοιμα προϊόντα προς τη γειτονική χώρα, αξιοποιώντας τους αποθηκευτικούς χώρους που έχει η ΟΚΤΑ. Με τον τρόπο αυτό η ελληνική εταιρία εξοικονομεί μεγάλα κόστη μεταφοράς με βυτιοφόρα οχήματα, ενώ ταυτόχρονα κάνει πιο δυναμική είσοδο στην αγορά της FYROM.
Παράλληλα, με την επαναλειτουργία της διασύνδεσης και με μειωμένα κόστη, τα ΕΛ.ΠΕ πετυχαίνουν πιο άνετο επιχειρηματικό άνοιγμα και σε διπλανές χώρες της FYROM, όπως στη Σερβία και στο Κόσοβο. Αυτός είναι και ο απώτερος στόχος των ΕΛ.ΠΕ, όπως αναφέρουν στελέχη της διοίκησης.
Ωστόσο, η επανενεργοποίηση του αγωγού προϋποθέτει την αποκατάσταση της πολιτικής ομαλότητας στη FYROM. Οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να φανούν περί τα τέλη Μαΐου, οπότε αν σχηματιστεί η κυβέρνηση, θα υπάρξει λύση επί της πρότασης που έχουν κάνει τα ΕΛ.ΠΕ.
Πηγή: euro2day