Την πρώτη μας οδηγική επαφή είχαμε με το νέο Seat Ibiza επί ελληνικού εδάφους και το αρχικό συμπέρασμα ήταν αρκετά θετικό σε όλα τα επίπεδα.
Αυτό που θα πρέπει να αναφέρουμε είναι ότι το Ibiza πέμπτης γενιάς, είναι ένα εξ’ ολοκλήρου καινούργιο αυτοκίνητο και μόνο στο όνομα είναι ίδιο με το απερχόμενο.
Πάμε τώρα να δούμε τι καινούργιο έχει να μας «πει» από σχεδιαστικής άποψης το νέο Ibiza. Κάνοντας μια στροφή γύρω του διαπιστώνεις ότι έχει δεχτεί σαφείς επιρροές από το μεγαλύτερο Leon, το οποίο άλλωστε έχει εμπνεύσει και το Ateca.
Από πλευράς διαστάσεων όμως τι γίνεται; Έχουμε και λέμε, το Ibiza παραμένει ένα μοντέλο αστικών προδιαγραφών, με το μήκος του να μειώνεται 2 χλστ. (4.059 χλστ.), το πλάτος του να μεγαλώνει 87 χλστ. ( 1.780 χλστ.), ενώ το ύψος παρέμεινε σχεδόν ίδιο αν παραβλέψουμε το ένα 1 λιγότερο χλστ. (1.444 χλστ.).
Σίγουρα εμφανισιακά εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Σε αυτή την κατεύθυνση συμβάλουν οι τριγωνικοί εμπρός Full LED προβολείς και φώτα ημέρας, ενώ τεχνολογίας LED είναι και τα πίσω επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Το προφίλ του ενισχύουν οι παράλληλες ανάγλυφες γραμμές.
Σημειώστε επίσης ότι νέο Ibiza θα προσφέρεται πλέον μόνο με πεντάθυρο αμάξωμα.
Δε θα λέγαμε πάντως ότι η Seat έσπασε την παράδοση της με το νέο Ibiza επιλέγοντας μια ριζοσπαστική σχεδιαστική μετάβαση. Αντίθετα έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα, δηλαδή να ακολουθήσει το μονοπάτι της εξελικτικής σχεδίασης.
Αλλαγές σε μεγαλύτερη κλίμακα πραγματοποιήθηκαν στο εσωτερικό και πιο συγκεκριμένα στην ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού κεντρική κονσόλα όπου πλέον φιλοξενείται η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία αναβαθμίζει σημαντικά όλο το σκηνικό. Ένα ακόμα high-tech χαρακτηριστικό στα ενδότερα είναι και ο επερχόμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Τα πλαστικά αν και σκληρά στο σύνολο τους δε χάνουν σε ποιότητα και η συναρμογή τους φαίνεται προσεγμένη. Την ατμόσφαιρα «γλυκαίνει» και ο κρυφός εσωτερικός LED φωτισμός στις αποχρώσεις του λευκού και κόκκινου.
Το μεγαλύτερο κατά 95 χλστ. μεταξόνιο (2.564 χλστ.), όπως είναι λογικό ευνόησε την εσωτερική ευρυχωρία τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Δεν πρέπει να παραβλέψουμε και ότι το πορτμπαγκάζ μεγάλωσε 63 λίτρα προσφέροντας συνολικά για τις αποσκευές 355 λίτρα, ενώ το κατώφλι φόρτωσης μειώθηκε αλλά το άνοιγμα παραμένει λίγο στενό (κάτω από το δάπεδο θα υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης στάνταρ).
Στη σύντομη διαδρομή μας με το Ibiza προλάβαμε να διαπιστώσουμε το ρόλο που έχει παίξει στην οδηγική του συμπεριφορά η νέα πλατφόρμα MQB A0 που μειώνει το βάρος και ενισχύει την ακαμψία. Μάλιστα το νέο Ibiza είναι το πρώτο μοντέλο του Ομίλου Volkswagen που κάνει χρήση της εν λόγω πλατφόρμας, κάτι που δείχνει πολλά...
Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση σε κερδίζει με το επίπεδο ακριβείας που προσφέρει, ενώ η ποιότητα κύλισης λαμβάνει υψηλό βαθμό με την ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να είναι σωστά ζυγισμένη ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα.
Επιλέξαμε την έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο «χιλιάρη» ECO TSI βενζινοκινητήρα των 95 ίππων (5.000-5.500 σ.α.λ.) και ροπής 175 Nm (1.500-3.500 σ.α.λ.). Αυτό που κρατήσαμε είναι ότι έχει καλές ρεπρίζ, τραβάει γερά από χαμηλά, δεν εμφανίζει κραδασμούς, ο ήχος του ως τρικύλκνδρος δεν γίνεται εύκολα αντιληπτός, ενώ με τον κλιματισμό στο φουλ και το σύστημα Start/Stop σε λειτουργία δε ξεπεράσαμε τα 6,4 λίτρα/100 χλμ. (4,7 λίτρα/100 χλμ. επίσημη μέτρηση και εκπομπές C02 106 γρ./χλμ.).
Παράλληλα ο λεβιές του 5-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, με το οποίο συνεργάζεται, έχει καλή αίσθηση και σαφέστατα κουμπώματα.
Η ισχυρότερη έκδοση του 1.0 ΕCO TSI αποδίδει 115 ίππους (από το φθινόπωρο με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων) που θα επανέλθουμε με αυτήν την έκδοση. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος MPI βενζινοκινητήρας με 75 ίππους. Στο τέλος του έτους αναμένουμε και το νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI EVO των 150 ίππων, αλλά και το 1.6 ΤDI πετρελαιοκινητήρα με 80, 95 και 115 ίππους. Η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει και έκδοση φυσικού αερίου CNG με το βενζινοκινητήρα 1.0 ΤSI των 90 ίππων.
Στα τεχνολογικά καλούδια του νέου Ibiza η λίστα είναι μεγάλη περιλαμβάνοντας Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Multi Collision Brake, Drive Profile με τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual, επαγωγική φόρτιση για smartphones, ενισχυτή GSM, συνδεσιμότητα μέσω Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.
Ακολουθεί ο αναλυτικός τιμοκατάλογος, ενώ οι τιμές για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις και για αυτή με το φυσικό αέριο θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.
1.0 75HP Reference 11.700 ευρώ
1.0 ECO TSI 95HP Style 13.050 ευρώ
1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 1 14.000 ευρώ
1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 2 13.600 ευρώ
1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 3 13.900 ευρώ
1.0 ECO TSI 115HP Style 13.550 ευρώ
1.0 ECO TSI 115HP Style Launch Edition 3 14.400 ευρώ
1.0 ECO TSI 115HP Style DSG 15.150 ευρώ
1.0 ECO TSI 95HP Xcellence 14.550 ευρώ
1.0 ECO TSI 115HP Xcellence 15.050 ευρώ
1.0 ECO TSI 115HP FR 15.050 ευρώ
1.5 TSI EVO 150HP FR 15.750 ευρώ
περισσότερα:
http://www.motori.gr/newsarticle/test-drive/neo-seat-ibiza-apo-11700-eyro-enishythike-se-horoys-tehnologia-kai-shediasi