Μια ομπρέλα προστασίας από την καταιγίδα των πετρελαιοκινητήρων φαίνεται πως έχουν στήσει αρκετά μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, με κινητήρες βενζίνης στα 1.200 κ. εκ..
Η παρέα περιλαμβάνει τα Nissan Pulsar 1.2 DIG-T, Toyota Auris 1.2T, Peugeot 308 1.2 Puretech, Citroen C4 Cactus, ενώ ο παλιότερος είναι το SΕΑΤ Leon. Με τη διαφορά όμως ότι το ισπανικό μοντέλο επανέρχεται στη μάχη του ανταγωνισμού με αναβαθμισμένο τον κινητήρα 1.2 TSI, καθώς η ισχύς του αυξήθηκε από τους 105 στους 110 ίππους.
Η κατασκευή του υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα παραμένει η ίδια, διαθέτοντας αλουμινένιο μπλοκ, δυο εκκεντροφόρους επικαφαλής, σύστημα άμεσου ψεκασμού και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής. Οι πέντε επιπλέον ίπποι ωστόσο έχουν μεγαλύτερο εύρος απόδοσης, καθώς καλπάζουν από τις 4.600-5.600 σ.α.λ., ενώ οι απερχόμενοι 105 ίπποι κινούνταν στο φάσμα των 4.500-5.000 σ.α.λ. Αμετάβλητη παρέμεινε η ροπή των 175 Nm, συνεχίζοντας να εκδηλώνεται από τις 1.400-4.000 σ.α.λ. Πράγματι αυτό που εισπράττει ο οδηγός είναι η αίσθηση ενός κινητήρα υψηλότερου κυβισμού, που μπορεί να παραμείνει ψυχωμένος στις υψηλότερες στροφές, ενώ ταυτόχρονα βελτιωμένες εμφανίζονται και οι επιδόσεις.
Πιο συγκεκριμένα η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται πλέον 9,9 δευτ. έναντι 10,2 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα αυξήθηκε από τα 191 στα 194 χλμ./ώρα. Στα ίδια επίπεδα των 114 γρ./χλμ. διατηρήθηκαν οι εκπομπές C02, όπως και η επίσημη μέση κατανάλωση των 4,9 λίτρων/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 7,2 λιτρα/100 χλμ., με το ρολό τους να παίζουν το σύστημα Start/Stop και οι σύντομες διαδρομές του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου (προαιρετικά διατίθεται και το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων).
Μην αναζητήσετε εμφανισιακές διαφορές στο «σώμα» του Leon, καθώς ακόμα και αυτός που θα εντοπίσει το λογότυπο TSI στο πίσω μέρος δε μπορεί να γνωρίζει για την ισχυροποίηση που έχει δεχτεί ο βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων. Οι καθαρές σχεδιαστικές γραμμές παραμένουν βασικό χαρακτηριστικό του Leon, ενώ αυτό που το κάνει κατά κύριο λόγο να ξεχωρίζει από το Ibiza είναι οι μεγαλύτερες διαστάσεις του και τα διαφορετικά πίσω φωτιστικά σώματα.
Κατ’ επέκταση και στο εσωτερικό δεν υπάρχει καμία επέμβαση, ενώ ο οικογενειακός χαρακτήρας του Leon προκύπτει από την άνεση χώρων για τους πίσω επιβάτες και το ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων.
H τρέχουσα τιμή των 14.640 ευρώ (με όφελος απόσυρσης) για το πεντάθυρο SΕΑΤ Leon 1.2 ΤSI των 110 ίππων στην έκδοση Elegance, είναι σίγουρα μια αρκετά συμφέρουσα πρόταση για όσους δεν κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως και επομένως δεν είναι αναγκασμένοι να περάσουν στον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI των 90 ίππων που κοστίζει 16.170 ευρώ