Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέο SEAT Ibiza
Ενισχύθηκε σε χώρους, τεχνολογία και σχεδίαση
Παρασκευή, 16/06/2017

Την πρώτη μας οδηγική επαφή είχαμε με το νέο Seat Ibiza επί ελληνικού εδάφους και το αρχικό συμπέρασμα ήταν αρκετά θετικό σε όλα τα επίπεδα.

Αυτό που θα πρέπει να αναφέρουμε είναι ότι το Ibiza πέμπτης γενιάς, είναι ένα εξ’ ολοκλήρου καινούργιο αυτοκίνητο και μόνο στο όνομα είναι ίδιο με το απερχόμενο.

Πάμε τώρα να δούμε τι καινούργιο έχει να μας «πει» από σχεδιαστικής άποψης το νέο Ibiza. Κάνοντας μια στροφή γύρω του διαπιστώνεις ότι έχει δεχτεί σαφείς επιρροές από το μεγαλύτερο Leon, το οποίο άλλωστε έχει εμπνεύσει και το Ateca.

Από πλευράς διαστάσεων όμως τι γίνεται; Έχουμε και λέμε, το Ibiza παραμένει ένα μοντέλο αστικών προδιαγραφών, με το μήκος του να μειώνεται 2 χλστ. (4.059 χλστ.), το πλάτος του να μεγαλώνει 87 χλστ. ( 1.780 χλστ.), ενώ το ύψος παρέμεινε σχεδόν ίδιο αν παραβλέψουμε το ένα 1 λιγότερο χλστ. (1.444 χλστ.).

Σίγουρα εμφανισιακά εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Σε αυτή την κατεύθυνση συμβάλουν οι τριγωνικοί εμπρός Full LED προβολείς και φώτα ημέρας, ενώ τεχνολογίας LED είναι και τα πίσω επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Το προφίλ του ενισχύουν οι παράλληλες ανάγλυφες γραμμές.

Σημειώστε επίσης ότι νέο Ibiza θα προσφέρεται πλέον μόνο με πεντάθυρο αμάξωμα.

Δε θα λέγαμε πάντως ότι η Seat έσπασε την παράδοση της με το νέο Ibiza επιλέγοντας μια ριζοσπαστική σχεδιαστική μετάβαση. Αντίθετα έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα, δηλαδή να ακολουθήσει το μονοπάτι της εξελικτικής σχεδίασης.

Αλλαγές σε μεγαλύτερη κλίμακα πραγματοποιήθηκαν στο εσωτερικό και πιο συγκεκριμένα στην ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού κεντρική κονσόλα όπου πλέον φιλοξενείται η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία αναβαθμίζει σημαντικά όλο το σκηνικό. Ένα ακόμα high-tech χαρακτηριστικό στα ενδότερα είναι και ο επερχόμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Τα πλαστικά αν και σκληρά στο σύνολο τους δε χάνουν σε ποιότητα και η συναρμογή τους φαίνεται προσεγμένη. Την ατμόσφαιρα «γλυκαίνει» και ο κρυφός εσωτερικός LED φωτισμός στις αποχρώσεις του λευκού και κόκκινου.

Το μεγαλύτερο κατά 95 χλστ. μεταξόνιο (2.564 χλστ.), όπως είναι λογικό ευνόησε την εσωτερική ευρυχωρία τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Δεν πρέπει να παραβλέψουμε και ότι το πορτμπαγκάζ μεγάλωσε 63 λίτρα προσφέροντας συνολικά για τις αποσκευές 355 λίτρα, ενώ το κατώφλι φόρτωσης μειώθηκε αλλά το άνοιγμα παραμένει λίγο στενό (κάτω από το δάπεδο θα υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης στάνταρ).

Στη σύντομη διαδρομή μας με το Ibiza προλάβαμε να διαπιστώσουμε το ρόλο που έχει παίξει στην οδηγική του συμπεριφορά η νέα πλατφόρμα MQB A0 που μειώνει το βάρος και ενισχύει την ακαμψία. Μάλιστα το νέο Ibiza είναι το πρώτο μοντέλο του Ομίλου Volkswagen που κάνει χρήση της εν λόγω πλατφόρμας, κάτι που δείχνει πολλά...

Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση σε κερδίζει με το επίπεδο ακριβείας που προσφέρει, ενώ η ποιότητα κύλισης λαμβάνει υψηλό βαθμό με την ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να είναι σωστά ζυγισμένη ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα.

Επιλέξαμε την έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο «χιλιάρη» ECO TSI βενζινοκινητήρα των 95 ίππων (5.000-5.500 σ.α.λ.) και ροπής 175 Nm (1.500-3.500 σ.α.λ.). Αυτό που κρατήσαμε είναι ότι έχει καλές ρεπρίζ, τραβάει γερά από χαμηλά, δεν εμφανίζει κραδασμούς, ο ήχος του ως τρικύλκνδρος δεν γίνεται εύκολα αντιληπτός, ενώ με τον κλιματισμό στο φουλ και το σύστημα Start/Stop σε λειτουργία δε ξεπεράσαμε τα 6,4 λίτρα/100 χλμ. (4,7 λίτρα/100 χλμ. επίσημη μέτρηση και εκπομπές C02 106 γρ./χλμ.).

Παράλληλα ο λεβιές του 5-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, με το οποίο συνεργάζεται, έχει καλή αίσθηση και σαφέστατα κουμπώματα.

Η ισχυρότερη έκδοση του 1.0 ΕCO TSI αποδίδει 115 ίππους (από το φθινόπωρο με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων) που θα επανέλθουμε με αυτήν την έκδοση. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος MPI βενζινοκινητήρας με 75 ίππους. Στο τέλος του έτους αναμένουμε και το νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI EVO των 150 ίππων, αλλά και το 1.6 ΤDI πετρελαιοκινητήρα με 80, 95 και 115 ίππους. Η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει και έκδοση φυσικού αερίου CNG με το βενζινοκινητήρα 1.0 ΤSI των 90 ίππων.

Στα τεχνολογικά καλούδια του νέου Ibiza η λίστα είναι μεγάλη περιλαμβάνοντας Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Multi Collision Brake, Drive Profile με τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual, επαγωγική φόρτιση για smartphones, ενισχυτή GSM, συνδεσιμότητα μέσω Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.

Ακολουθεί ο αναλυτικός τιμοκατάλογος, ενώ οι τιμές για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις και για αυτή με το φυσικό αέριο θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.

1.0 75HP Reference 11.700 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Style 13.050 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 1 14.000 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 2 13.600 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 3 13.900 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP Style 13.550 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP Style Launch Edition 3 14.400 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP Style DSG 15.150 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Xcellence 14.550 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP Xcellence 15.050 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP FR 15.050 ευρώ

1.5 TSI EVO 150HP FR 15.750 ευρώ

περισσότερα:

http://www.motori.gr/newsarticle/test-drive/neo-seat-ibiza-apo-11700-eyro-enishythike-se-horoys-tehnologia-kai-shediasi

Σχετικοί όροι:
Seat
Συναφείς αναρτήσεις
Seat
Τη θέση του γενικού διευθυντή της Seat, αναλαμβάνει ο Αντρέας Χριστοφορίδης. Ο Αντρέας Χριστοφορίδης αναλαμβάνει μαζί με τις Hyundai-Kia και τη Seat, την ...
SEAT
Ενδιαφέρον για τις νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας της SEAT, έδειξε ο πρωθυπουργός της Ισπανίας, Μαριάνο Ραχόι, ο οποίος επισκέφτηκε το ...
SEAT Ateca
Πριν ακόμα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στο Ηνωμένο Βασίλειο το SEAT Ateca, έλαβε σε εγχώριο επίπεδο βραβείο καλύτερου ...
SΕΑΤ Leon 1.2 TSI
Μια ομπρέλα προστασίας από την καταιγίδα των πετρελαιοκινητήρων φαίνεται πως έχουν στήσει αρκετά μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, με κινητήρες βενζίνης ...
SEAT
Αυτή είναι η θέση που αξίζει σε ένα τόσο επιτυχημένο στέλεχος, όπως ο Λούκα Ντε Μέο. Να αναλάβει το τιμόνι ...
Τα πρώτα σκίτσα του επερχόμενου crossover
Το πρώτο crossover της SEAT ολοένα και πλησιάζει να γίνει πραγματικότητα, καθώς μετά την παρουσίαση του πρωτότυπου 20V20, έρχονται ...
SEAT Ibiza Cupra
Τα «δόντια» της δείχνει και πάλι η ισχυρότερη έκδοση Cupra του SEAT Ibiza, καθώς πλέον βρυχάται μέσω του βενζινοκινητήρα ...
SEAT TOLEDO
Η SEAT Τεχνοκάρ, σε συνέχεια του πρόσφατου λανσαρίσματος του νέου Toledo στην Ελληνική αγορά, ενισχύει την παρουσία της στην ...
 
 
Το κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων στη Γερμανία με σκοπό να μειώσει χιλιάδες θέσεις εργασίας εξετάζει ο Όμιλος VolksWagen σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων ...
Μια ολοκληρωμένη εμπειρία φόρτισης προσφέρει η ΔΕΗ στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, με την ενεργοποίηση του bluePass, της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ που με ...
Η BMW Group Korea ανακοίνωσε ότι εγκαινίασε τον χώρο στάθμευσης για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μαζί με την GS Group και την ...
Εν αναμονή της αποκάλυψης του Renault 4 E-Tech electric που θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 14 Οκτωβρίου, η Renault αποκαλύπτει ...
Τρία χρόνια λειτουργίας και συνεχούς ανάπτυξης συμπλήρωσε η ΔΕΗ blue, έχοντας δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα που πλέον έχει παρουσία ...
Την ανανέωση της στήριξής της, ως Μέγας Χορηγός και Χορηγός Ονομασίας του ιστορικού θεσμού του EKO Acropolis Rally και για τη διετία 2026-27, ...
Στη σημερινή βιομηχανία φορτιστών EV, η έλλειψη αξιοπιστίας, οι περίπλοκες εμπειρίες φόρτισης για τους οδηγούς και η ανεπαρκής απόδοση επένδυσης (ROI) είναι τρεις ...
Η ΔΕΗ, μέσα από την υπηρεσία ΔΕΗ blue, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης και διατηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα και η ...
Με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η JV Leapmotor International,ξεκινάει τις εξαγωγές στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους με 9 κράτη να είναι τα πρώτα ...
Ένα ηλεκτρικό βαν όπως το ETP3 της BYD, είναι ιδανικό για επαγγελματική χρήση και κίνηση σε αστικό περιβάλλον με την αυτονομία να φτάνει ...
Σε δοκιμαστική λειτουργία έθεσε σήμερα η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων την ηλεκτρονική εφαρμογή chargingcost.gr που αφορά στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για ...
Η Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», ξεκίνησε το ταξίδι της με στόχο να καλύψει 5.202 χιλιόμετρα και 563 ναυτικά ...