Yπέρ της πρότασης της ΡΑΕ να μην συμπεριληφθεί η διαχείριση της ζήτησης ηλεκτρισμού στους παράγοντες που διαμορφώνουν τον Μεταβατικό Μηχανισμό Αποζημίωσης της Ευελιξίας, ενός μηχανισμού της χονδρικής αγοράς ηλεκτρισμού για την αποζημίωσης των μονάδων τάσσεται η βιομηχανία, όπως προκύπτει από τις θέσεις που κατέθεσε στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για τον νέο μηχανισμό, που θα αντικαταστήσει τα λεγόμενα προσωρινά ΑΔΙ.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο κείμενο που κατατέθηκε στη ΡΑΕ, η βιομηχανία επισημαίνει κατ’ αρχήν ότι η μνημονιακή δέσμευση που έχει αναληφθεί για τη θεσμοθέτηση του νέου μηχανισμού δεν εξαντλείται στην παρούσα υπό διαβούλευση πρόταση της Αρχής, αλλά πρωτίστως αφορά στην υιοθέτηση και εφαρμογή ενός τεχνολογικά ουδέτερου μηχανισμού δυναμικότητας, ο οποίος θα συνάδει με τις κατευθυντήριες γραμμές της Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς του περιβάλλοντος και της ενέργειας και την τελική έκθεση για την τομεακή έρευνα σχετικά με τους μηχανισμούς δυναμικότητας, ιδίως ως προς την απαίτηση περί ισότιμης συμμετοχής της ζήτησης.
Επίσης εκφράζει τη συμφωνία με την πρόταση της ΡΑΕ να μην συμπεριληφθεί η ζήτηση στον νέο μεταβατικό μηχανισμό, καθώς το πλαίσιό του προσιδιάζει σε συγκεκριμένες τεχνολογίες ηλεκτροπαραγωγής και δεν καθιστά δυνατή την ισότιμη και ουσιαστική συμμετοχή της ζήτησης., καθώς τόσο η αμειβόμενη υπηρεσία όσο και τα κριτήρια επιλεξιμότητας έχουν προσδιοριστεί με σημείο αναφοράς τις τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας των μονάδων φυσικού αερίου
Στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένο ότι το νέο σύστημα έχει σχεδιαστεί στη βάση συγκεκριμένου προφίλ ηλεκτροπαραγωγής, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε απόπειρα ενσωμάτωσης της ζήτησης στον υπό διαβούλευση μηχανισμό, “θα δημιουργούσε άνισους όρους ανταγωνισμού, προσδίδοντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιλέξιμες μονάδες παραγωγής και άγοντας εν τέλει στον de facto αποκλεισμό της ζήτησης” καταλήγει η βιομηχανία.