Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ένωση Καταναλωτών
Η σωστή αγοραστική συμπεριφορά αποτελεί το κλειδί για τον κερδισμένο καταναλωτή
Οδηγός καταναλωτή για τις χριστουγεννιάτικες αγορές - Τι να προσέχει - Τι να αποφεύγει - Που να καταγγέλλει ;
Πέμπτη, 14/12/2017

Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Μιχάλης Τσιφάκης ενόψει των γιορτινών αγορών τονίζει ότι υπάρχουν διαφορετικές ποιότητες και ποικιλία τιμών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το φθηνότερο είναι υποβαθμισμένο η το ακριβότερο είναι καλύτερο. Με την επιλογή του μπορεί να προστατέψει το εισόδημά του και να στείλει το κατάλληλο μήνυμα στους παραγωγούς και τους εμπόρους. Κανένας δεν θα ακούσει τις διαμαρτυρίες του καταναλωτή για τις ακριβές τιμές των προϊόντων εφόσον έχει την δυνατότητα επιλογής΄Ακόμη και εάν δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για το προϊόν που χρειάζεται να αγοράσει νπορεί να στείλει το μήνθμά του περιορίζοντας ποσοτικά τις αγορές του. Για το ίδιο προϊόν υπάρχουν διαφορές τιμών από κατάστημα σε κατάστημα. Να ψάχνει στη περιοχή του τον φθηνότερο προμηθευτή και τις πιο συμφέρουσες προσφορές για τα προϊόντα που το νοικοκυριό χρειάζεται.

Ο καταναλωτής πριν αγοράσει πρέπει:

1.Να ιεραρχίσει τις ανάγκες του, κάνοντας λίστα των απαραίτητων αγορών.

2.Πριν αγοράσει να κάνει επισταμένη σύγκριση τιμών και ποιότητας , σε ομοειδή προϊόντα και να μην διστάζει να επιλέξει ανταγωνιστικό προϊόν, όταν αυτό επιβάλλεται από την σύγκριση.

3.Να μην αγοράζει δύο προϊόντα προσφερόμενα στην τιμή του ενός, χωρίς να σκέφτεται αν μόνο το ένα του είναι χρήσιμο.

4.Να ελέγχει την ημερομηνία λήξης των προϊόντων και να διαβάζει προσεκτικά τις ετικέτες τους που κάτι έχουν να πουν (πλήρη στοιχεία παραγωγού, προέλευση, συστατικά κ.α.).

5.Να επιλέγει τα ζωικά προϊόντα που βρίσκονται στις προθήκες –ψυγεία κι όχι αυτά που είναι εκτεθειμένα στα τσιγκέλια,στους πάγκους τα οποία δεν συντηρούνται στη σωστή θερμοκρασία.

6.Να ελέγχει την καθαριότητα του καταστήματος και του προσωπικού, που ασχολείται με ευπαθή προϊόντα (π.χ. ζωικά τρόφιμα,γλυκίσματα κ.α.).

7.Να επιλέγει τις οικονομικότερες προσφορές των super markets γιατί είναι οι πλέον συμφέρουσες, να επιλέγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκπτωτικά κουπόνια κ.α.

8. Να προσέχει και να υπολογίζει τις ημερομηνίες παραγωγής και διάρκειας συντήρησης τυποποιημένων προϊόντων.

9.Να μην αγοράζει φρούτα και λαχανικά εκτός εποχής , που συνήθως είναι βλαβερά για την υγεία, ακριβά και άνοστα .

10.Και να διαχωρίζει το ''πρέπει'' από το ''θέλω'' δηλαδή το χρήσιμο από το αχρείαστο.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ : 1520

ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε.Φ.Ε.Τ.) : 11717

ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ : 210-4111080

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την γαλοπούλα

Ενώ υπάρχει μεγάλη διαφορά στη τιμή, δεν υπάρχει σημαντική διαφορά στην ποιότητα μεταξύ φρέσκιας και κατεψυγμένης γαλοπούλας

Το έθιμο της γαλοπούλας για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, καλό είναι που παραμένει, διατηρώντας την παράδοση, όμως θα πρέπει οι καταναλωτές να προσέχουν από την αγορά μέχρι και την κατανάλωση της γαλοπούλας ώστε να μην αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα που θα μπορούσε να τους δημιουργήσει συνέπειες στην υγεία τους.

Έτσι λοιπόν, από την επιστημονική επιτροπή της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας, μπορούμε να δώσουμε προς τους καταναλωτές τις παρακάτω οδηγίες για «ασφαλές» χριστουγεννιάτικο τραπέζι με κύριο φαγητό την παραδοσιακή γαλοπούλα:

1.Δεν υπάρχει σημαντική διαφορά στην ποιότητα μεταξύ φρέσκιας και κατεψυγμένης γαλοπούλας.

2. Οι καταναλωτές πρέπει να ελέγχουν την ημερομηνία που αναγράφεται για την κατανάλωση της.

3. Μιας καλής ποιότητας γαλοπούλα πρέπει να έχει ομοιόμορφο χρώμα και δεν πρέπει να έχει υπολείματα φτερών, μώλωπες, κοψίματα και σπασμένα κόκκαλα.

4. Στην περίπτωση φρέσκιας γαλοπούλας οι καταναλωτές πρέπει να ελέγχουν εαν τηρούνται οι κανόνες υγιεινής από το κατάστημα πώλησης. Ο πωλητής πρέπει να φοράει γάντια και δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή με άλλο ωμό κρέας πριν πιάσει την γαλοπούλα γιατί υπάρχει κίνδυνος επιμόλυνσης. Εαν χρειαστεί να τεμαχιστεί η γαλοπούλα, δεν πρέπει να χρησιμοποιείται η επιφάνεια εργασίας που πιθανόν να τεμαχίζονται και άλλα κρέατα.

Οι καταναλωτές πρέπει να ελέγχουν την ημερομηνία που αναγράφεται για την κατανάλωση του προιόντος.

Μιας καλής ποιότητας γαλοπούλα πρέπει να έχει ομοιόμορφο χρώμα και δεν πρέπει να έχει υπολείματα φτερών , μώλωπες , κοψίματα και σπασμένα κόκκαλα.

Στην περίπτωση φρέσκιας γαλοπούλας οι καταναλωτές πρέπει να ελέγχουν εάν τηρούνται οι κανόνες υγιεινής από το κατάστημα πώλησης. Ο πωλητής πρέπει να φοράει γάντια και δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή με άλλο ωμό κρέας πριν πιάσει τη γαλοπούλα γιατί υπάρχει κίνδυνος επιμόλυνσης. Εάν χρειαστεί να τεμαχιστεί η γαλοπούλα , δεν πρέπει να χρησιμοποιείται η επιφάνεια εργασίας που πιθανόν να τεμαχίζονται και άλλα κρέατα

Η γαλοπούλα για την μεταφορά από το κατάστημα πώλησης πρέπει να μπαίνει σε ξεχωριστή συσκευασία και να μην τοποθετείται στην ίδια σακκούλα με άλλα τρόφιμα.

Οι μικρές σε ηλικία γαλοπούλες ( 4-6 μηνών ) είναι πιο τρυφερές σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες. Το φύλο της γαλοπούλας ( αρσενική ή θηλυκή ) δεν παίζει ρόλο στην τρυφερότητα.

Οταν η γαλοπούλα φθάσει στο σπίτι πρέπει να μπεί αμέσως στο ψυγείο, σε ράφι που δεν έρχεται σε επαφή με άλλα τρόφιμα, όπου μπορεί να διατηρηθεί μέχρι 48 ώρες. Εάν θέλουμε να τη διατηρήσουμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα πρέπει να την βάλουμε στην κατάψυξη.

Εάν αγοράσουμε έτοιμη γαλοπούλα με την γέμιση πρέπει να την βάλουμε στην κατάψυξη. Για να μαγειρευτεί δεν χρειάζεται απόψυξη, γιατί υπάρχει κίνδυνος ανάπτυξης βακτηρίων κατά την διάρκεια της απόψυξης.

Εάν η γαλοπούλα είναι στην κατάψυξη του σπιτιού μας πρέπει να την αποψύξουμε στην ψύξη του ψυγείου

( χρειάζεται περίπου 24 ώρες μια μέτρια γαλοπούλα) ή σε φούρνο μικροκυμάτων και όχι σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Στη συνέχεια την πλένουμε με κρύο νερό και την προετοιμάζουμε για το ψήσιμο.

Ο νεροχύτης που θα την πλύνουμε πρέπει να είναι καθαρός και ποτέ δεν την ακουμπάμε στον πάγκο της κουζίνας όπου υπάρχουν άλλα τρόφιμα , γιατί υπάρχει κίνδυνος επιμόλυνσης.

Μετά το ψήσιμο πρέπει να καταναλώνεται όσο είναι ακόμη ζεστή . Οταν βγει από το φούρνο η γαλοπούλα πρέπει να ξεχωρίζουμε την γέμιση. Εάν η γαλοπούλα έχει κρυώσει στο φούρνο πρέπει πριν την καταναλώσουμε να τη ζεστάνουμε σε θερμοκρασία 75Ο C . Η ψημένη γαλοπούλα που δεν θα καταναλωθεί τοποθετείται στο ψυγείο. Εάν την καταναλώσουμε το βράδυ της ίδιας μέρας ή την άλλη μέρα πρέπει να την ξαναζεστάνουμε στους 75Ο C.

Προσοχή στις σφραγίδες των κρεάτων

Χρήσιμο είναι επίσης οι καταναλωτές να γνωρίζουν και τις σφραγίδες οι οποίες είναι πάνω στα κρέατα, ώστε να γνωρίζουν τι ψωνίζουν. Έτσι λοιπόν σε όλα τα σφάγια υπάρχουν σφραγίδες που υποδηλώνουν τη χώρα γέννησης κάθε ζώου.

Αναλυτικά ισχύουν τα εξής :

· Ζώα που γεννήθηκαν και εσφάγησαν στην Ελλάδα φέρουν σφραγίδες χρώματος τυρκουάζ, και η μία σφραγίδα αναγράφει την λέξη «ΕΛΛΑΣ».

· Ζώα που γεννήθηκαν σε τρίτες χώρες ( δηλαδή εκτός Ε.Ε. ) και εσφάγησαν στην Ελλάδα, όλες οι σφραγίδες είναι χρώματος τυρκουάζ και μία σφραγίδα χρώματος καστανού με το όνομα της χώρας γέννησης.

· Ζώα που γεννήθηκαν στην Ε.Ε. και εσφάγησαν σε ελληνικό σφαγείο όλες οι σφραγίδες είναι χρώματος τυρκουάζ και μία σφραγίδα ιδίου χρώματος με το όνομα της χώρας γέννησης.

Τα παραπάνω δεν ισχύουν για κρέατα εισαγωγής που έχουν σφραγιστεί στη χώρα προέλευσης.

Προσοχή στα παιχνίδια!

Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας εφιστά την προσοχή στους γονείς ενόψει των εορτών, στις αγορές παιχνιδιών. Τα παιδιά που μαθαίνουν τη ζωή είναι οι περισσότερο ευάλωτοι καταναλωτές! Γι’ αυτό το λόγο αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής από τους ενήλικες.

Προσοχή λοιπόν! Αποτρέψτε τα παιδιά από τις διαφημίσεις, γιατί αυτή η τεχνική προώθησης πωλήσεων διαμορφώνει ανάγκες , μετατρέπει συνήθειες , διεγείρει επιθυμίες … Οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους θα πρέπει να επιδείξουν επισταμένο έλεγχο στα συγκεκριμένα είδη ( παιχνίδια) , ώστε να διασφαλίσουν , όσο αυτό είναι δυνατό , ότι τα παιχνίδια που κυκλοφορούν στην αγορά είναι «ασφαλή» και δεν θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μικρών παιδιών. Επίσης, θα πρέπει να πραγματοποιούν συνεχώς, δειγματοληπτικούς ελέγχους στα παιχνίδια που διατίθενται προς πώληση.

Τα παιδιά δεν διαθέτουν επαρκή κριτήρια και επηρεάζονται ευκολότερα από τους ενήλικες. Το κάθε παιχνίδι προορίζεται για συγκεκριμένη ηλικία , χαρακτήρα και ωριμότητα του παιδιού.

Τα παιχνίδια που αγοράζετε, πρέπει να έχουν την ένδειξη «CE» , που σημαίνει ότι ο κατασκευαστής τηρεί τις προδιαγραφές ασφάλειας που έχει θεσπίσει η Ε.Ε.

Μην αγοράζετε ποτέ μεταχειρισμένα παιχνίδια( ανοικτές συσκευασίες).

Το παιχνίδι πρέπει να εναρμονίζεται με την ηλικία του παιδιού ( αναγραφή ηλικιών στην συσκευασία).

Αποφεύγετε τα παιχνίδια που έχουν αιχμηρές μύτες , βελόνες και διάφορα άλλα αποσπώμενα εξαρτήματα που μπορούν να τραυματίσουν ή να προκαλέσουν ατυχήματα.

Τα παιχνίδια δεν πρέπει να μοιάζουν με τρόφιμα , ούτε να μυρίζουν σαν αυτά , γιατί το παιδί μπορεί να τα καταπιεί.

Να προτιμάτε παιχνίδια από σοβαρά και εξειδικευμένα εργοστάσια.

Μην αγοράζετε παιχνίδια από τους διάφορους πλανόδιους «εμπόρους», τα περισσότερα είναι άγνωστης προέλευσης και κατασκευής γι’ αυτό είναι και φθηνότερα.

Να διαβάζεται προσεκτικά τις οδηγίες χρήσης και τις προειδοποιήσεις .

Δεν πρέπει να είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά και επικίνδυνες πλαστικές ουσίες , που συνήθως είναι καρκινογόνες. Καλό είναι να έχουν την ένδειξη «non toxic»

Tέλος, τα παιχνίδια που θ’ αγοράσετε δεν πρέπει να επιδρούν αρνητικά στην ψυχοσύνθεση των παιδιών , την ψυχική τους ισορροπία και να διαταράσσουν τις σχέσεις τους με το οικογενειακό περιβάλλον.

Συναφείς αναρτήσεις
H Black Friday ξεκίνησε από την Αμερική την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου μετά την “Ημέρα των Ευχαριστιών” (Thanksgiving) ως ...
Δελεαστικές οι καλοκαιρινές εκπτώσεις αλλά με έρευνα τιμών
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους καταναλωτές αρχίζουν την Δευτέρα 13 Ιουλίου οι καλοκαιρινές εκπτώσεις και θα τελειώσουν 31 Αυγούστου  ...
Συνήγορος του Καταναλωτή
Η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” γίνεται το τελευταίο διάστημα αποδέκτης πολύ μεγάλου αριθμού έγγραφων αναφορών και τηλεφωνικών παραπόνων-καταγγελιών ...
Περισσότερα από 10,1 δις. ευρώ  έχουν εξαϋλωθεί στο Χρηματιστήριο της Αθήνας από την αρχή του χρόνου, σύμφωνα με τα ...
Χειμερινές Εκπτώσεις
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 13 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις ! Αυτό όμως  που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον ...
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τις χριστουγεννιάτικες αγορές
Ο πρόεδρος της Ένωσης  Καταναλωτών Μιχάλης Τσιφάκης ενόψει των γιορτινών αγορών τονίζει ότι υπάρχουν διαφορετικές ποιότητες και ποικιλία τιμών, χωρίς αυτό να ...
Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος
Η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας συμβουλεύει τους καταναλωτές να έχουν το νου τους στη διαδικασία παραλαβής του πετρελαίου θέρμανσης, γνωρίζοντάς ...
Ένωση Καταναλωτών
Το δεκάλογο των έξυπνων αγορών στις εκπτώσεις, δίνει στους καταναλωτές η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος.  Ο πρόεδρος της Ένωσης Μιχάλης Τσιφάκης προτρέπει τους καταναλωτές  ...
Ένωση Καταναλωτών
Συμβουλές για την σωστή παραλαβή του πετρελαίου θέρμανσης, δίνει στους καταναλωτές η Ένωση Καταναλωτής. Σὐμφωνα με τον πρόεδρό της Μιχάλη Τσιφάκη, ...
 
 
Η  λίστα με τα 123 προϊόντα που έχουν ενταχθεί ως τώρα στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών από 6% ως 15%. Στη λίστα περιλαμβάνονται προϊόντα ευρείας ...
Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από τα μέλη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής η πρόταση του Υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, για ...
Πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το «σχολικό καλάθι» και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν καταχωρηθεί στο e-katanalotis από τις υπόχρεες επιχειρήσεις ...
«Μέσα σε δύσκολες συνθήκες, η μάχη για την μείωση του κόστους ζωής συνεχίζεται με σχέδιο και επιμονή. Ιδιαίτερα για τα βασικά είδη διαβίωσης ...
«Έχουμε μείωση του πληθωρισμού των τροφίμων κατά, περίπου, 40%, δηλαδή από το 8,3 % που ήταν έχει φτάσει κοντά στο 5%, βεβαίως δεν έχουμε φτάσει εκεί που ...
Η πλήρως αναβαθμισμένη νέα πλατφόρμα e-Καταναλωτής είναι από σήμερα διαθέσιμη σε όλους τους καταναλωτές, χρήστες του Διαδικτύου. Ένα εξαιρετικά χρήσιμο και εύχρηστο εργαλείο ...
Συνάντηση εργασίας μεταξύ του Συνηγόρου του Καταναλωτή κ. Λευτέρη Ζαγορίτη, συνοδευόμενου από την Αναπληρώτρια Συνήγορο του Καταναλωτή κα. Βασιλική Μπώλου και τον Βοηθό ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη τα ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, πραγματοποίησε επίσκεψη σήμερα, Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου, σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ (ΓΑΛΑΞΙΑΣ), προκειμένου να διαπιστώσει από κοντά την ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, επισκέφθηκε σήμερα Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023, κατάστημα μεγάλης αλυσίδας παιχνιδιών και εποχικών ειδών (Jumbo)  ενόψει της εορταστικής περιόδου ...
Στην ενημερωτική εκδήλωση «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» που διοργάνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), το Εμπορικό ...
H Black Friday ξεκίνησε από την Αμερική την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου μετά την “Ημέρα των Ευχαριστιών” (Thanksgiving) ως η αρχή της Χριστουγεννιάτικης ...