Όπως έχει καταστεί εμφανές η τυχόν κατάργηση της Χρέωσης Προμηθευτή θα επιστρέψει την χώρα μας πίσω στην εποχή των καταστροφικών στρεβλώσεων σε βάρος των ΑΠΕ και του Ειδικού Λογαριασμού τους (ΕΛΑΠΕ) προς όφελος μόνο των Προμηθευτών και σε βάρος των καταναλωτών, που θα απαιτηθείεν συνεχεία να επωμισθούνένα στρεβλάμονίμως αυξανόμενο ΕΤΜΕΑΡ. Το Merit Order Effect και η πλασματική υπερδιόγκωση του ΕΤΜΕΑΡ που δημιουργεί, είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο ακαδημαϊκά και βιβλιογραφικά πρόβλημα.Η Χρέωση Προμηθευτή που η Κυβέρνηση σας αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία της αντιπολίτευσης ψήφισε με τον ν. 4414/2016, πρωτοπορεί διεθνώς, αφού κατάφερε με ουσιαστικό και δίκαιο τρόπο να εξαλείψει τηνστρέβλωσημέσα από τον ίδιο τον μηχανισμό λειτουργίας και επίλυσης της χονδρεμπορικής αγοράς. Η τυχόν μάλιστα κατάργηση της ΠΧΕΦΕΛ δεν θα επέφερε κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους Προμηθευτές, αφού η αύξηση της κερδοφορίας τους (κατά το αποφευγόμενο κόστος τους στην χονδρική λόγω των ΑΠΕ) θα ήταν οριζόντια για όλους, οδηγώντας και σε ισόποση επιβάρυνση των καταναλωτών μέσω του ΕΤΜΕΑΡ.
Επιπλέον όσες «εναλλακτικές» της ΠΧΕΦΕΛ προτάσεις έχουν μέχρι σήμερα ακουστεί, είτε φέρουνχαρακτηριστικάΤέλους ευάλωτου στην λογική, είτε ουσιαστικά προβλήματα εφαρμογής, είτε θα αποτύχουνποσοτικά παντελώς να την υποκαταστήσουν. Με πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό της πρότασης του ΛΑΓΗΕ περί εκμετάλλευσης των Εγγυήσεων Προέλευσης (ΕΠ) προς όφελος του ΕΛΑΠΕ, από την διαβούλευση του Κώδικα ΔΑΠΕΕΠ, όσα εκεί καταθέσαμε, αλλά και των πρακτικών που προηγήθηκαν από μερίδα καθετοποιημένων Προμηθευτών να αξιοποιήσουν μόνες τους και για ίδιον όφελοςτις ΕΠ των μονάδων παραγωγής από ΑΠΕ που διαθέτουν και μάλιστα υπό FeedinTariff μοντέλο, νομίζουμε προέκυψαν περισσότερα προβλήματα από όσα ο Λειτουργός είχε κατά νου να διευθετήσει. Επιπλέον οι ΕΠ δεν μπορούν ποσοτικά να υποκαταστήσουν την ΠΧΕΦΕΛεπί του παρόντος τουλάχιστον σε καμία περίπτωση, αφού οι ΕΠ σε αξία και δια της αρχής των «συγκοινωνούντων δοχείων» οφείλουν να συμπλέουνανά MWhΑΠΕ έστω και σε χαλαρή συνάφεια με την αξία των δικαιωμάτων ρύπων CO2 που αντιστοιχούν σε κάθε παραγόμενη από ορυκτά καύσιμα επίσης MWh.
Σε συνέχεια των ανωτέρω και επειδή αντικειμενικά δεν βλέπουμε κάποιον ουσιαστικό λόγο για την κατάργηση της ΠΧΕΦΕΛ λόγω του Market Coupling του Target Model αλλά ούτε και κάποια λειτουργική εναλλακτική για την υποκατάστασητης, η διατήρηση του μηχανισμού της είναι εκ των πραγμάτων επιβεβλημένη και δίκαιη, ιδίως μάλιστα ενόψει των εθνικών στόχων διείσδυσης ΑΠΕ που η χώρα μας καλείται να επιτύχει, μαζί βεβαίως και με την αναβάθμιση της επενδυτικής της αξιοπιστίας, που είναι εκ των ων ουκ άνευ για όλη την οικονομία συνολικά.