Το μοντέλο της διχοτόμησης της ΔΕΠΑ σε δύο εταιρίες, μία στην οποία θα ενσωματωθεί η εμπορία αερίου και μία αντικείμενο τα δίκτυα ήταν αυτό που προκρίθηκε τελικά από τους θεσμούς στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Περιβάλλοντος- Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης με τους επικεφαλής των δανειστών το Σάββατο.
Για την οριστικοποίηση του σχεδίου θα συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών τις επόμενες δεκαπέντε ημέρες, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει είναι να υπογραφεί η συμφωνία εξαγοράς του μεριδίου 49% της Shell στην ΕΠΑ Αττικής από τη ΔΕΠΑ, η οποία επίσης εξαγοράζει το 49% της Shell και στην εταιρία του δικτύου πόλης στην Αττική Η υπογραφή της συμφωνίας αυτής, το ύψος της οποία εκτιμάται στα 150 εκατ, ευρώ, προβλέπεται στις 5 ή στις 6 Ιουνίου.
Η συμμετοχή του δημοσίου στην νέα εταιρία δικτύων που θα δημιουργηθεί μετά τη διάσπαση της ΔΕΠΑ θα είναι πλειοψηφική, ενώ στη εταιρία εμπορίας το μερίδιο του δημοσίου θα είναι μειοψηφικό.
Κρίσιμη θα είναι η στάση που θα τηρήσουν τα ΕΛΠΕ για τα οποία οι πληροφορίες αναφέρουν ότι διατηρούν έντονο ενδιαφέρον για την εμπορία.
Στο μετοχικό κεφάλαιο της ΔΕΠΑ σήμερα, το δημόσιο έχει το 65% και τα ΕΛΠΕ το 35%.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην εταιρία εμπορίας περνούν οι διεθνείς συμβάσεις της ΔΕΠΑ με τη ρωσική Gazprom και την αλγερινή Sonatrach καθώς και οι συμβάσεις πώλησης που έχει στο εσωτερικό , όπως και η νέα ΕΠΑ Αττικής, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές.
Στα δίκτυα, πέραν της ΔΕΔΑ θα περάσουν και τα δίκτυα της Αττικής, καθώς και της Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας, όπως και οι διεθνείς συμμετοχές στον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό, το πλωτό τερματικό της Αλεξανδρούπολης και τον ελληνο-ιταλικό αγωγό.
Τα θέμα των διεθνών συμμετοχών πάντως, του μεριδίου των ΕΛΠΕ στις δύο εταιρίες, αν διατηρηθεί αναλογικά ή θα ενισχυθεί στην εμπορία και θα μειωθεί στα δίκτυα, καθώς και το ποσοστό που κάθε εταιρία θα διαθέσει σε επενδυτή είναι από τα βασικά ζητήματα που θα απασχολήσουν τη διαπραγμάτευση των επόμενων ημερών.