Ένας ακόμη αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου -μετά τον TAP, που τελειώνει κατασκευαστικά- είναι πλέον ώριμος ώστε να διασχίσει την Ελλάδα, με σκοπό να αποτελέσει μία διαφοροποιημένη πηγή προμήθειας για την Ε.Ε.
Ο λόγος για τον IGI Poseidon, για τον οποίο δημοσιεύτηκε την περασμένη Παρασκευή 5 Ιουλίου η απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων της κατασκευής του χερσαίου τμήματος.
Ο αγωγός των ΔΕΠΑ - Edison International Holding θα ξεκινά από τους Κήπους του Έβρου και θα καταλήγει στο Φλωροβούνι της Θεσπρωτίας. Είναι το χερσαίο τμήμα, μήκους 760,80 χλμ., ο οποίος μετά θα διασυνδέεται με το υποθαλάσσιο σκέλος μήκους 216 χλμ. Ελλάδας - Ιταλίας (ΥΑΦΑ Ποσειδών) των ίδιων εταιρειών. Θα ξεκινά από τη Θεσπρωτία και θα καταλήγει στο Οτράντο της Ιταλίας.
Για το υποθαλάσσιο κομμάτι του αγωγού, η εταιρεία ολοκλήρωσε με επιτυχία όλες τις τεχνικές μελέτες και δραστηριότητες (Μελέτη Εφαρμογής – Front-end-Engineering-Design και Λεπτομερή Υποθαλάσσια Έρευνα – Detailed Marine Survey) και έχει λάβει το σύνολο των αδειών κατασκευής στην Ιταλία και την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) στην Ελλάδα. Το υποθαλάσσιο τμήμα περιλαμβάνεται στον 3ο κατάλογο Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (ΕΚΕ - PCI).
Ο χερσαίος IGI Poseidon διασχίζει πέντε Περιφέρειες της χώρας (Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Θεσσαλία και Ήπειρο) και 33 δήμους.
Το ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο αγωγό είναι πως έχει τροποποιηθεί η χωρητικότητά του, συγκριτικά με τον προ ετών σχεδιασμό, αλλά και η διαδρομή του. Τα πρώτα σχέδια του IGI Poseidon ήταν ο αγωγός να ξεκινά από την Κομοτηνή, και τώρα έχει αφετηρία από του Κήπους του Έβρου, ενώ η ικανότητα μεταφοράς του ήταν σε πρώτη φάση στα 8 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως και σε δεύτερη φάση στα 12 δισ. κ.μ. Πλέον στο πρώτο στάδιο έχει προβλεφθεί η μεταφορά 15 δισ. κ.μ., με σκοπό να αυξηθεί σε δεύτερο στάδιο στα 20 δισ. κ.μ.
Επιπλέον ο χερσαίος αγωγός θα μπορεί να διασυνδεθεί με τον IGB (Ελλάδα - Βουλγαρία) και το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου στην Κομοτηνή αλλά και με τον αγωγό EastMed (όταν αυτός κατασκευαστεί) στο Φλωροβούνι της Θεσπρωτίας.
Αναφορικά με την προέλευση των ποσοτήτων φυσικού αερίου, οι προοπτικές του αγωγού είναι να αποτελέσει την πηγή εισόδου τους από κοιτάσματα χωρών της Κασπίας (Ιράν), της Κύπρου και του Ισραήλ (μέσω του East Med) αλλά και της Ρωσίας.