Eνδιαφέρον τουλάχιστον από 15 εταιρίες για διασφάλιση χωρητικότητας στο νέο πλωτό τερματικό υγροποιημένου αερίου “Διώρυγα Gas”, εταιρίας του ομίλου Μοτορ Όιλ εκδηλώθηκε στο σχετικό market test , ενώ αν αποφασιστεί η είσοδος τρίτου ομίλου στο πρότζεκτ αυτό θα αφορά ξένη εταιρία με την απαιτούμενη τεχνογνωσία και εμπειρία.
Στο στάδιο αυτό η εταιρία βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης των μελετών, με στόχο την έναρξη κατασκευής τον Οκτώβριο του 2022, επιταχύνοντας τον προγραμματισμό της κάτω από τις πιεστικές εξελίξεις του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας και την ενεργειακή κρίση. Στόχος είναι η λειτουργία της μονάδας κατά τα τέλη του 2023, ή και νωρίτερα αν είναι δυνατόν.
Το ύψος της επένδυσης για τον πλωτό σταθμό LNG στους Αγίους Θεοδώρους, σε απόσταση σχεδόν70 χλμ από την Αθήνα, υπολογίζεται σε περίπου 300 εκατ. Ευρώ. Τον Ιούλιο 2021 η Διώρυγα Gas υπέγραψε συμφωνία προμήθειας με τον ιαπωνικό όμιλο Mitsui O.S.K. Lines για την ανάπτυξη του σταθμού. H Mitsui O.S.K. Lines είναι από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου με πλήθος δραστηριοτήτων, ενώ διαθέτει στόλο που περιλαμβάνει LNG Carriers, τάνκερ, πλοία ξηρού φορτίου και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Διώρυγα Gas είναι Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) και θα αποτελέσει μία νέα πύλη εισαγωγής που θα εξυπηρετεί τους καταναλωτές φυσικού αερίου στην Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες. Το πρότζεκτ έχει συμπεριληφθεί στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ (2021-2030) και θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω χερσαίου αγωγού (που θα κατασκευαστεί με τεχνολογία ανάμειξης υδρογόνου). Η χωρητικότητα αποθήκευσης της μονάδας προβλέπεται έως 210.000 m3, με δυναμικότητα αεριοποίησης 132.000 MWhs / ημέρα και ετήσια εκτιμώμενη ζήτηση 2,5 bcm.
Το έργο θα κατασκευαστεί με προδιαγραφές για την αποθήκευση υδρογόνου και ανανεώσιμων αερίων.
Εκτός από τη Διώρυγα Gas, πλωτός σταθμός LNG προωθείται στην Αλεξανδρούπολη από την εταιρία Gastrade, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε και τη δημιουργία νέου FSRU, το ΑΣΦΑ Θράκης.