Αύξηση 26,4% στην καθαρή κερδοφορία και κατά 111,1% στα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) κατέγραψε το 2021 ο ΟΠΑΠ με τη διοίκηση του ομίλου να προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,4 ευρώ, μετά από την διανομή προμερίσματος 0,10 ευρώ καθώς και την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή στους μετόχους.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο ΟΠΑΠ τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) χρήσης 2021 διαμορφώθηκαν στα 1.538,8 εκατ. αυξημένα κατά 36,2% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα της σημαντικής συνεισφοράς του online, καθώς και της ανάκαμψης των retail δραστηριοτήτων με τα καταστήματα ΟΠΑΠ να λειτουργούν για περισσότερες ημέρες μέσα στο 2021 σε σύγκριση με το 2020.
Το δ’ τρίμηνο 2021 τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 498,5 εκατ., αυξημένα κατά 115,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, αντικατοπτρίζοντας την ανθεκτική επίδοση του retail και την ισχυρή συνεισφορά του online.
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε το 2021 κατά 47,5% και διαμορφώθηκε σε 605,8 εκατ. ευρώ (FY 2020: 410,8 εκατ.). Το δ’ τρίμηνο 2021 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε 195,3εκατ. (δ’ τρίμηνο 2020: 77,7 εκατ.) αυξημένο κατά 151,4% σε ετήσια βάση εξαιτίας της αύξησης του GGR, που αντισταθμίστηκε μερικώς από τη δυσανάλογη εισφορά επί του GGR της "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ" ώστε να πληροί το ελάχιστο συμβατικό όριο των 50 εκατ. ευρώ
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2021 αυξήθηκαν κατά 111,1% στα 550,3 εκατ. ευρώ (FY 2020: 260,7 εκατ. ευρώ), ή κατά 96,0% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ενισχυμένα πρόσθετα και από την αναγνώριση εσόδου ύψους 217,4 εκατ. ευρώ που σχετίζεται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2021 ανήλθαν σε 170,4 εκατ. (δ’ τρίμηνο 2020: 53,1 εκατ. ευρώ) αυξημένα κατά 220,7% ή κατά 187,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη.
Τα λειτουργικά έξοδα χρήσης 2021 διαμορφώθηκαν στα 321,8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 25,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2021 ανήλθαν σε 93,2 εκατ. υψηλότερα κατά 17,0% σε ετήσια βάση. Μη συμπεριλαμβάνοντας την επίδραση από την πλήρη ενοποίηση της Stoiximan και έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα της χρήσης 2021 και του δ’ τριμήνου 2021 αυξήθηκαν κατά 2,0% και 14,6% αντίστοιχα σε ετήσια βάση, για να υποστηριχθούν οι διευρυμένες δραστηριότητές της ΟΠΑΠ.
Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2021 διαμορφώθηκαν στα 259,4 εκατ. αυξημένα κατά 26,4% (FY 2020: €205,2 εκατ.) ή κατά 151,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ως αποτέλεσμα της ενισχυμένης λειτουργικής κερδοφορίας και του χαμηλότερου εταιρικού φορολογικού συντελεστή. Στο δ’ τρίμηνο 2021 τα επαναλαμβανόμενα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 86,2 εκατ. (δ’ τρίμηνο 2020: €18,0εκ.), 5 φορές υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
1,5 ευρώ ανά μετοχή προς τους μετόχους
Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΠΑΠ αποφάσισε να προτείνει προς τη Γενική Συνέλευση Μετόχων που θα πραγματοποιηθεί στις 9 Ιουνίου τη διανομή μεικτού μερίσματος ανά μετοχή για τη χρήση 2021 στα 0,50 ευρώ, το οποίο μαζί με το ήδη διανεμηθέν προμέρισμα των 0,10 ευρώ οδηγούν στο συνολικό ποσό μερίσματος ύψους 0,60 ευρώ ανά μετοχή. Ημερομηνία αποκοπής μερίσματος Θα οριστεί η 18η Ιουλίου 2022.
Ακόμη θα προτείνει τη διανομή 0,90 ευρώ ανά μετοχή ως επιστροφή κεφαλαίου με την ημερομηνία αποκοπής μερίσματος να ορίζεται στις 29.07.2022 και την ημερομηνία έναρξης πληρωμής στις 04.08.2022. Οπότε, η συνολική ανταμοιβή προς τους μετόχους φτάνει τα 1,5 ευρώ ανά μετοχή.
Jan Karas: Ο ΟΠΑΠ επιβεβαίωσε τη δυναμική του επιχειρηματικού μοντέλου του
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2021 ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, κ. Jan Karas δήλωσε:
"Ο ΟΠΑΠ επιβεβαίωσε τη δυναμική του επιχειρηματικού μοντέλου του, επιτυγχάνοντας σημαντικά αποτελέσματα και ισχυρή οικονομική θέση το 2021, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της πανδημίας. Συνολικά, το τέταρτο τρίμηνο του 2021 ήταν ιστορικά μεταξύ αυτών με τις καλύτερες επιδόσεις, σε όρους GGR, και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας ενισχύθηκαν περαιτέρω. Οι retail δραστηριότητες μας επέδειξαν υψηλές αντοχές, με την ανάκαμψη να επιταχύνεται, παρότι τα καταστήματα μας έπρεπε να αναστείλουν τις δραστηριότητες τους για αρκετούς μήνες και να προσαρμοστούν σε αυστηρούς υγειονομικούς περιορισμούς μετά την επαναλειτουργία τους. Το ολοκληρωμένο εμπορικό πλάνο μας και τα προγράμματα loyalty, που έχουν γνωρίσει μεγάλη αποδοχή, έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση.
Οι online δραστηριότητες συνέχισαν να αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης για τον ΟΠΑΠ, ακόμη και μετά την επαναλειτουργία του retail δικτύου. Η βάση των online πελατών μας αναπτύχθηκε περαιτέρω, χάριν στα αναβαθμισμένα front-end περιβάλλοντα και τις στοχευμένες δραστηριότητες CRM.
Επίσης, η διττή στρατηγική μας συνέχισε να αποδίδει καρπούς, με την πλήρη ενοποίηση της Stoiximan να συνδράμει ξεκάθαρα στις επιδόσεις μας. Επιπλέον, η δέσμευση μας στην κοινωνική προσφορά παραμένει ιδιαίτερα ισχυρή. Σύντομα, θα ολοκληρώσουμε την ανακαίνιση των δύο μεγαλύτερων παιδιατρικών νοσοκομείων της Ελλάδας – ένα μακρόπνοο έργο, που αναδεικνύει έμπρακτα την εστίαση μας στη δημιουργία αξίας για όλους τους κοινωνικούς εταίρους μας. Κοιτώντας στο μέλλον, παραμένουμε προσηλωμένοι στην παροχή κορυφαίας στο είδος της διασκέδασης, δίνοντας έμφαση στην πελατοκεντρική προσέγγιση μας και στην ψηφιοποίηση, με γνώμονα την υλοποίηση των φιλοδοξιών της στρατηγικής Fast Forward του ΟΠΑΠ.