Οι παραγωγοί του ΟΠΕΚ και εκτός αυτού, η ενεργειακή συμμαχία με ισχυρή επιρροή, γνωστή ως OPEC+, θα συνεδριάσουν στη Βιέννη της Αυστρίας στις 4 Δεκεμβρίου για να αποφασίσουν για την επόμενη φάση της παραγωγής.
Σύμφωνα με την Goldman Sachs, είναι πολύ πιθανό να ληφθούν περαιτέρω μέτρα για να ανακοπεί η πτώση των τιμών και να επέλθει εξισορρόπηση της αγοράς.
Κάτι τέτοιο θα προκύψει εν μέσω των ανησυχιών για ύφεση, αποδυνάμωση της ζήτησης αργού στην Κίνα από τα διαρκή lockdown (Covid-19) και καθόσον οι συμμετέχοντες στην αγορά αξιολογούν τον επικείμενο αντίκτυπο ενός ανώτατου ορίου τιμών της Δύσης στο ρωσικό πετρέλαιο .
Ο Τζεφ Κάρι, παγκόσμιος επικεφαλής εμπορευμάτων της Goldman Sachs, δήλωσε την Τρίτη ότι ένας συνδυασμός παραγόντων οδήγησε την τράπεζα να υποβαθμίσει τις προβλέψεις της για την τιμή του πετρελαίου τους τελευταίους μήνες.
«Πρώτα και κύρια, ήταν το δολάριο. Ποιος είναι ο ορισμός του πληθωρισμού; Πάρα πολλά χρήματα κυνηγούν… πολύ λίγα αγαθά», είπε ο ίδιος, χαρακτηριστικά, στο συνέδριο Carbonomics της Goldman Sachs στο Λονδίνο.
Ο δεύτερος παράγοντας «έχει να κάνει με τον Covid και την Κίνα και παρεμπιπτόντως, είναι μεγάλος», συνέχισε. «Αξίζει περισσότερο από τη μείωση του ΟΠΕΚ για τον μήνα Νοέμβριο, ας το θέσουμε σε μια προοπτική. Και, τότε, ο τρίτος παράγοντας είναι ότι η Ρωσία απλώς πιέζει τις ποσότητες στην αγορά αυτή τη στιγμή πριν από την προθεσμία της 5ης Δεκεμβρίου για την απαγόρευση των εξαγωγών».
Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι υπάρχει «πολλή αβεβαιότητα» μπροστά μας. Οι τιμές του πετρελαίου έχουν πέσει τους τελευταίους μήνες. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού, που διαμορφώθηκαν στα 100 δολάρια το βαρέλι στα τέλη Αυγούστου, διαπραγματεύθηκαν στα 85,46 δολάρια το βαρέλι το απόγευμα της Τρίτης στο Λονδίνο, σημειώνοντας αύξηση 2,7% για τη συνεδρίαση.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, εν τω μεταξύ, διαπραγματεύονται στα 79,09 δολάρια το βαρέλι, σημειώνοντας αύξηση άνω του 2,4%.
«Η ζήτηση μάλλον κατευθύνεται προς τα νότια στην Κίνα, δεδομένου του τι συμβαίνει», πρόσθεσε ο Κάρι.
«Πιστεύω ότι το βασικό σημείο με την Κίνα αυτή τη στιγμή είναι ο κίνδυνος να ξανανοίξει αναγκαστικά. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι αυτοεπιβαλλόμενα lockdown όπου οι άνθρωποι δεν θέλουν να επιβιβαστούν στα τρένα, δεν θέλουν να πάνε στη δουλειά και η ζήτηση θα πάει νοτιότερα».
Ακόμη, ανέφερε ότι οι παραγωγοί του ΟΠΕΚ θα πρέπει να συζητήσουν εάν θα αντιμετωπίσουν την περαιτέρω αδυναμία της ζήτησης στην Κίνα. «Νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε μια περικοπή», κατέληξε.