Δεύτερο πλοίο αποθήκευσης- αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου σχεδιάζει να εγκαταταστήσει στoν πλωτό σταθμό (FSRU) που σχεδιάζει να αναπτύξει στο Θερμαϊκό Κόλπο η Elpedison, προσβλέποντας στη τροφοδοσία της ευρύτερης αγοράς της ΝΑ Ευρώπης.
Προς το σκοπό αυτό μάλιστα η εταιρία υπέβαλε στη ΡΑΑΕΥ (πρώην ΡΑΕ) σχετική αίτηση τροποποίησης της άδειας που έχει για την εγκατάσταση FSRU στο Θερμαϊκό Κόλπο, ένα πρότζεκτ που βρίσκεται στη διαδικασία της αδειοδοτικής ωρίμανσης και για το οποίο η τελική επενδυτική απόφαση δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν το καλοκαίρι του 2024, το νωρίτερο. Στόχος είναι το έργο να λειτουργήσει το 2026.
Σήμερα η εταιρία κατέχει άδεια ΑΣΦΑ ( Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου) για την ανάπτυξη FSRU στον Θερμαϊκό Κόλπο, ανοικτά του διυλιστηρίου της Θεσσαλονίκης της ΗelleniQEnergy (πρώην ΕΛΠΕ),με ένα πλοίο αποθήκευσης- επαναεριοποίησης LNG. Το νέο σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση δυο πλοίων, δυναμικότητας 120.000 -130.000 κμ το κάθε ένα.
Παρά τον προβληματισμό για τη βιωσιμότητα των διαφόρων πρότζεκτ εγκατάστασης πλωτών σταθμών LNG στην Ελλάδα, δεδομένης της πολιτικής της ΕΕ για τον μηδενικό άνθρακα που σημαίνει την κατάργηση της χρήσης και του φυσικού αερίου, η εταιρία εκτιμά πως έχουν δημιουργηθεί νέες συνθήκες μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Θεωρεί ότι ακόμα και όταν τελειώσει ο πόλεμος, οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης δεν θα προμηθεύονται πλέον ρωσικό αέριο, ένα καύσιμο που θα είναι απαραίτητο για την ενεργειακή ισορροπία κατά το χρονικό διάστημα της μετάβασης στην κλιματική ουδετερότητα. Στο πλαίσιο αυτό, το FSRU στον Θερμαϊκό Κόλπο, με τις κατάλληλες διασυνδέσεις αγωγών, μπορεί να συμβάλει στη τροφοδοσία χωρών της ανατολικής Ευρώπης, ιδιαίτερα αυτών που λόγω απόστασης δεν μπορούν εύκολα να εξυπηρετηθούν από τα hub της Ολλανδίας και της Γερμανίας. Επιπρόσθετα, το συγκριμένο FSRU θα τροφοδοτεί και τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της Elpedison. Η εταιρία διαθέτει δύο ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες με καύση φυσικού αερίου, εκ των οποίων η μία στη Θεσσαλονίκη και σχεδιάζει μία ακόμα μονάδα της ίδιας τεχνολογίας.
Εντός του καλοκαιριού-με την προϋπόθεση βέβαια ότι η ΡΑΑΕΥ θα έχει εγκρίνει την τροποποίηση της άδειας- η Elpedison σκοπεύει να υποβάλειπρος έγκριση το φάκελο για τη περιβαλλοντική αδειοδότηση του FSRU. Θα ακολουθήσουν 2 μάρκετ τεστ για την διαπίστωση ενδιαφέροντος χρήσης της εγκατάστασης, τα οποία θα αφορούν στη δέσμευση του 60% της χωρητικότητας του πλωτού σταθμού, αφού το υπόλοιπο 40% η εταιρία σχεδιάζει να το κρατήσει για την τροφοδοσία με αέριο των ηλεκτροπαραγωγικών της μονάδων.