H απόσταση, η συνολική ετήσια κατανάλωση σε μεγαβατώρες, ο αριθμός των διαδρομών είναι ορισμένοι από τους βασικούς συντελεστές που θα προσδιορίζουν το μέγιστο κόστος μεταφοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε απομακτυσμένες περιοχές με βυτιοφόρα, ενω παράλληλα προσδιορίζονται και οι όροι του διαγωνισμού που θα διεξάγουν οι Διαχειριστές των Δικτύων για τις λεγόμενες “Υπηρεσίες Εικονικής Διασύνδεσης”, δηλαδή της μεταφοράς.
Αυτό προβλέπουν οι εισηγήσεις τόσο της ΔΕΔΑ όσο και της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίες, που τέθηκαν χθες σε δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΑΕΥ ως τις 7 Αυγούστου, σχετικά με την μεθοδολογία προσδιορισμού της μέγιστης τιμής μεταφοράς LNG καθώς και τους όρους και τα κριτήρια διεξαγωγής του διαγωνισμού για τη μεταφορά του καυσίμου.
Οι εισηγήσεις των δύο Διαχειριστών Δικτύων, αν και ξεχωριστές, ταυτίζονται και αφορούν στη Μεθοδολογία προσδιορισμού μέγιστης τιμής, στο υπολογιστικό μεοντέλο για τη διαμόρφωση του τύπου υπολογισμού, καθώς και στους όρους και τα κριτήρια διεξαγωγής του διαγωνισμού για τη λήψη των υπηρεσιών εικονικής διασύνδεσης.
Οι προτάσεις των δύο Διαχειριστές περιλαμβάνουν και το κόστος ανά περιοχή
Η υπηρεσία μεταφοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα παρέχεται μέσω κατάλληλων οχημάτων από το Σταθμό LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα στους κατά τόπους σταθμούς αεριοποίησης της Αναθέτουσας Εταιρείας, δηλαδή του ενός ή του άλλου Διαχειριστή. Στον ανάδοχο θα παρέχονται οδηγίες για τη διαδικασία εφοδιασμού των οχημάτων, τη διαδικασία μεταφοράς του LNG, τη διαδικασία σύνδεσης και αποσύνδεσης των οχημάτων στους κατά τόπους σταθμούς αεριοποίησης, τους χρόνους απόκρισης για την υπηρεσία, το εγχειρίδιο διασφάλισης ποιότητας, την εκπαίδευση προσωπικού και τη συντήρηση
Ο ανάδοχος θα έχει την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη για την οργάνωση και την παροχή της υπηρεσίας, καθώς και για όλες τις εργασίες που απαιτούνται για την έναρξη, τη διενέργεια και την ολοκλήρωση του ανεφοδιασμού της εγκατάστασης του Σταθμού αεριοποίησης
Οι σταθμοί αεριοποίησης τροφοδοτούν τους τελικούς πελάτες που βρίσκονται στο δίκτυο διανομής που αναπτύσσει ο Διαχειριστής Δικτύου, ο οποίος παρακολουθεί τον σταθμό και ενημερώνει για τις επόμενες παραδόσεις. Από την πλευρά του ο ανάδοχος θα προγραμματίζει τις επόμενες παραδόσεις, τηρώντας τους χρόνους απόκρισης σύμφωνα με τις συμβατικές του υποχρεώσεις.
Το συνολικό κόστος της υπηρεσίας Εικονικής Διασύνδεσης ανά Απομακρυσμένο Δίκτυο Διανομής καθορίζεται από τις ποσότητες Φυσικού Αερίου που μετρώνται από ειδικό Μετρητή, με δυνατότητα καταγραφής ωριαίων ενδείξεων και απομακρυσμένης λήψης δεδομένων, στον Σταθμό αεριοποίησης.
Η παροχή των υπηρεσιών μπορεί να χωριστεί σε διάφορα μέρη και οι συμμετέχοντες μπορούν να υποβάλουν προσφορά για ένα ή για περισσότερα μέρη του διαγωνισμού, με ξεχωριστό φάκελο για κάθε μέρος
Ο ενδιαφερόμενες εταιρείες μπορούν να ζητήσουν γραπτά ή ηλεκτρονικά τα τεύχη του Διαγωνισμού, ενώ οι προσφορές θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά. Θα καταγράφονται με σημείωση της ακριβούς ημερομηνίας και ώρας παραλαβής. Ο χρόνος υποβολής της προσφοράς και οποιαδήποτε ηλεκτρονική επικοινωνία μέσω του εφαρμογής βεβαιώνεται αυτόματα από την εφαρμογή με υπηρεσίες χρονοσήμανσης. Από την εφαρμογή εκδίδεται ηλεκτρονική απόδειξη υποβολής προσφοράς, η οποία αποστέλλεται στον οικονομικό φορέα με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Οι εναλλακτικές προσφορές δεν θα γίνονται αποδεκτές.
Ο ενιαίος ηλεκτρονικός Φάκελος Προσφοράς πρέπει να περιλαμβάνει τρεις ξεχωριστούς Υποφακέλους : α) τον υπο-φάκελο Α με την ένδειξη “Δικαιολογητικά Συμμετοχής”, β) τον υπο-φάκελο Β με την ένδειξη “ Τεχνική προσφορά” και γ) τον υπο-φάκελο Γ με την ένδειξη “Οικονομική Προσφορά”. Τα σχετικά δικαιολογητικά περιγράφονται αναλυτικά στα παραρτήματα του τεύχους του διαγωνισμού.
Η εγγυητική επιστολή συμμετοχής θα πρέπει να υποβληθεί σκαναρισμένη στον ηλεκτρονικό φάκελο προσφοράς και ταυτόχρονα να αποσταλεί η πρωτότυπη ταχυδρομικά σε κλειστό φάκελο έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής του διαγωνισμού.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει επίσης να αποστείλουν σφραγισμένο και υπογεγραμμένο το Σχέδιο Σύμβασης, στο οποίο δεν αναφέρονται οικονομικά στοιχεία, καθώς και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά όπως Φορολογική & Ασφαλιστική ενημερότητα εν ισχύ, Εγγυητική επιστολή συμμετοχής, Ισολογισμούς τελευταίας τριετίας με μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών τουλάχιστον 300.000,00€, εγγραφή σε Επαγγελματικό ή Εμπορικό Μητρώο και το έντυπο Διαχείρισης Καταπολέμησης Διαφθοράς
Για την πιστοληπτική ικανότητα, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να προσκομίσουν τραπεζικές βεβαιώσεις. για χρηματοδοτήσεις ύψους τουλάχιστον εκατό χιλιάδων ευρώ (100.000,00 €)
Πρόσθετα δικαιολογητικά προβλέπονται για τις κοινοπραξίες, που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό
Οσον αφορά στο σκέλος των τεχνικών προσφορών, θα πρέπει να περιλαμβάνουν:
α) Διάγραμμα Οργάνωσης για την εκτέλεση των εργασιών της υπηρεσίας : Διεύθυνση και έλεγχο του έργου, Διασφάλιση Ποιότητας και Ασφάλειας, υποστηρικτικές υπηρεσίες εργασιών και κύριες θέσεις προσωπικού που περιγράφονται κατωτέρω. Για την κάθε θέση εργασίας θα περιλαμβάνεται σύντομη περιγραφή αρμοδιοτήτων.
β) Κατάλογος Προσωπικού. Ονομαστικός κατάλογος που θα περιλαμβάνει: Υπεύθυνο Λειτουργίας Υπηρεσίας Μεταφοράς, , Τεχνικό Ασφάλειας, Πιστοποιημένους ADR οδηγούς – χειριστές, με Αναλυτικά Βιογραφικά Σημειώματα για τον καθένα, καθώς και Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/86 με βεβαίωση του γνησίου υπογραφής του νομίμου εκπροσώπου του προσφέροντος. π
γ). Οχήματα και Εξοπλισμός του προσφέροντος για την Υλοποίηση της Υπηρεσίας
Kριτήρια ανάθεσης
Σε Τρίτη φάση η Αρμόδια Επιτροπή προβαίνει στην αποσφράγιση του Φάκελου Γ, δηλαδή της οικονομικής προσφοράς και συντάσσει πρακτικό στο οποίο καταχωρούνται οι οικονομικές προσφορές καθώς και ο Πίνακας Συνολικής Βαθμολογίας των συμμετεχόντων.
Τροποποιήσεις και Αντιπροσφορές δεν γίνονται αποδεκτές.
Το κριτήριο για την ανάθεση του έργου είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά, η οποία θα προκύψει από τη στάθμιση της βαθμολόγησης των κριτηρίων αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών και των αντίστοιχων οικονομικών προσφορών.
Πλέον συμφέρουσα προσφορά είναι αυτή που θα λάβει τη μεγαλύτερη τελική βαθμολογία, κατόπιν της αξιολόγησης.