Κοινή εταιρία, 50-50, με τη γερμανική Hochtief ίδρυσε η εταιρία προμήθειας ηλεκτρισμού NRG, του ομίλου της Motor Oil διεκδικώντας ηγετική θέση στην αναπτυσσόμενη αγορά ταχυφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για την “Hellenic Fast Charging” που στοχεύει στην ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας με την εμπορική επωνυμία Incharge.
Η επένδυση, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση, στοχεύει στην τοποθέτηση μονάδων ταχυφόρτισης σε 13 ΣΕΑ στις εθνικές οδούς. Προβλέπονται 52 θέσεις ταχυφόρτισης, που θα εξυπηρετούνται από 26 ταχυφορτιστές,
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η επένδυση θα υλοποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και οι ταχυφορτιστές προγραμματίζεται να τεθούν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2024.
Σε δεύτερη φάση, η εταιρία σκοπεύει να διπλασιάσει τα σημεία φόρτισης, μέσω επένδυσης 5 εκτα. ευρώ. με ανώτατο όριο, την εγκατάσταση 200 ταχυφορτιστών.
Ας σημειωθεί ότι Hellenic Fast Charging, δηλαδή η νέα εταιρία 50-50 NRG -Hochtief ,είναι η εταιρία στην οποία κατακυρώθηκαν τα ΣΕΑ στις εθνικές οδούς. Οι σχετικές συμβάσεις έχουν διάρκεια ως το 2038 με δυνατότητα παράτασης έως το 2041.
Η Hochtief διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία και παρουσία την αγορά ταχυφορτιστών στη Γερμανία αλλά και σε άλλες χώρες.
Σήμερα συνολικά στην Ελλάδα υπάρχουν 200 ταχύφορτιστές, με την Incharge να έχει εγκαταστήσει τους 100 , σε διάφορα σημεία εξυπηρέτησης, σε σούπερ μάρκετ κλπ, σε 51 νομούς, της χώρας. Ωστόσο, χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για να ενισχυθεί η νέα αυτή αγορά και κατ’ αρχήν να εναρμονιστεί η χώρα με την ευρωπαϊκή απόφαση για την εξομοίωση του ΦΠΑ, καθώς σήμερα ο ΦΠΑ στη φόρτιση είναι 24%, ενώ ον αυτοκινητιστής φορτίσει στο σπίτι του, το ΦΠΑ είναι 6%. Ηδη η NRG έχει αποστείλει σχετική επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς, ζητώντας τη μείωση του ΦΠΑ στους φορτιστές
Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας παρουσιάζει ανάπτυξη, παραμένει όμως πολύ περιορισμένη, καθώς σήμερα κυκλοφορούν 24.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στόχος είναι το 2030, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιστοιχούν στο 30-40% των νέων ταξινομήσεων, πράγμα που αποτυπώνεται και στο νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα από τους βασικούς άξονες για την επίτευξη των στόχων της ενεργειακής μετάβασης.