Στην τροποποίηση των διατάξεων του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου όσον αφορά στις χρεώσεις και τα τέλη για τους χρήστες υγροποιημένου αερίου (LNG) προχωρά η ΡΑΑΕΥ, μετά από σχετική εισήγηση του ΔΕΣΦΑ.
H εισήγηση, η οποία τέθηκε από την Ρυθμιστική Αρχή σε δημόσια διαβούλευση ως τις 2 Σεπτεμβρίου, προβλέπει οικονομικές ποινές σε περίπτωση που το φορτίο καταφθάσει νωρίτερα ή αργότερα από την ημέρα που έχει δηλωθεί, καθώς και σε περίπτωση ακύρωσης προγραμματισμένου φορτίου. Τα τυχόν φορτία εξισορρόπησης εξαιρούνται, δηλαδή δεν θα περιλαμβάνονται στη δηλωθείσα ποσότητα LNG, η οποία αφορά στο άθροισμα όλων των φορτίων που μεταφέρονται στο ίδιο πλοίο
Για την παροχή της Βασικής Υπηρεσίας LNG στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας , οι Χρήστες των εγκαταστάσεων καταβάλλουν στο Διαχειριστή τις χρεώσεις σύμφωνα με το Τιμολόγιο Χρήσης του ΕΣΦΑ, καθώς και κάθε άλλη χρέωση που επιβάλλεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα και τις κατ ́ εξουσιοδότηση του Νόμου εκδιδόμενες διατάξεις.
Επίσης αναλαμβάνουν κάθε κόστος το οποίο συνδέεται με την ασφαλή προσέγγιση, πρόσδεση, παραμονή στην προβλήτα και απόπλου των πλοίων μεταφοράς LNG, που χρησιμοποιούν.
Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει προς εκφόρτωση ένα ή περισσότερα φορτία για λογαριασμό του ίδιου χρήστη ή για λογαριασμό δύο και περισσότερων χρηστών, καθώς και φορτίο εξισορρόπησης
Η Βασική Υπηρεσία παρέχεται ξεχωριστά για κάθε φορτίο και στην περίπτωση, που το πλοίο μεταφέρει δύο ή περισσότερα Φορτία, τα στάδια της σύνδεσης και αποσύνδεσης συντελούνται μία φορά και αφορούν στο σύνολο των φορτίων που εκφορτώνονται.
Δεν παρέχεται Βασική Υπηρεσία για το Φορτίο ΥΦΑ Εξισορρόπησης, ενώ αν το πλοίο μεταφέρει φορτία για περισσότερους του ενός χρήστες, καθώς και φορτίο εξισορρόπησης τότε πρέπει να ορίζεται κοινός εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος..
Η βασική υπηρεσία παρέχεται για κάθε φορτίο και αφορά στην εκφόρτωση, τη διάθεση στον χρήστη αποθηκευτικού χώρου για προσωρινή αποθήκευση του φορτίου, την αεριοποίηση του και την έγχυσή στο Σύστημα Μεταφοράς μέσω του Σημείου Εισόδου Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ).
Πέναλτι για τροποποίηση ημερομηνίας άφιξης
Σε περίπτωση που η Αίτηση Τροποποίησης Τελικού Μηνιαίου Προγράμματος ΥΦΑ αφορά σε μετάθεση της προγραμματισμένης Ημέρας Εκφόρτωσης YΦΑ σε Ημέρα μεταγενέστερη αυτής που αρχικώς είχε προγραμματιστεί, το Τέλος Αίτησης Τροποποίησης Τελικού Μηνιαίου Προγράμματος ΥΦΑ καθορίζεται ίσο με:
Α) Πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ, εφόσον η αίτηση υποβληθεί έως και έξι (6) Ημέρες πριν την Ημέρα Εκφόρτωσης ΥΦΑ.
Β) Τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ, εφόσον η αίτηση υποβληθεί από την πέμπτη (5η) Ημέρα πριν την Ημέρα Εκφόρτωσης έως και την Ημέρα Εκφόρτωσης ΥΦΑ.
Σε περίπτωση που η Αίτηση Τροποποίησης αφορά σε ημέρα προγενέστερη από αυτήν που είχε προγραμματιστεί αρχικά, , το Τέλος Αίτησης Τροποποίησης Τελικού Μηνιαίου Προγράμματος ΥΦΑ καθορίζεται ίσο με:
Α) Είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ , εφόσον η αίτηση υποβληθεί έως και έξι (6) Ημέρες πριν την Ημέρα Εκφόρτωσης ΥΦΑ.
Β) Πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ , εφόσον η αίτηση υποβληθεί από την πέμπτη (5η) Ημέρα πριν την Ημέρα Εκφόρτωσης ΥΦΑ έως και την Ημέρα Εκφόρτωσης ΥΦΑ.
Σε περίπτωση ακύρωσης προγραμματισμένης εκφόρτωσης φορτίου, ο Χρήστης καταβάλει στον Διαχειριστή την Χρέωση Ακύρωσης Προγραμματισμένης Εκφόρτωσης Φορτίου ΥΦΑ ,η οποία υπολογίζεται ως το γινόμενο του δείκτη της τιμής TTF επόμενου μήνα για τον Μήνα στον οποίο εμπίπτει η που προηγείται της ημερομηνίας ακύρωσης του φορτίου, επί την Ποσότητα LNG του ακυρωθέντος Φορτίου, επί ενός ποσοστού ίσο με:
Α) 0,2 1% εφόσον η εκφόρτωση ακυρωθεί έως και την Ημέρα που προηγείται της Προθεσμίας Υποβολής Μηνιαίων Δηλώσεων Αποστολής του αρχικού μηνιαίου προγράμματος ΥΦΑ,
Β) 21%, εφόσον η εκφόρτωση ακυρωθεί μετά την Προθεσμία Υποβολής Μηνιαίων Δηλώσεων Αποστολής του Αρχικού Μηνιαίου Προγράμματος ΥΦΑ και έως την έκτη (6η) Ημέρα πριν την προγραμματισμένη Ημέρα Εκφόρτωσης,
Γ) 103%, εφόσον η εκφόρτωση ακυρωθεί από την 5η Ημέρα πριν την προγραμματισμένη Ημέρα Εκφόρτωσης έως και την προγραμματισμένη Ημέρα Εκφόρτωσης.
Η εισήγηση περιλαμβάνει επίσης μία σειρά από άρθρα που αφορούν στις διαδικασίες για τα νέα σημεία διασύνδεσης του εθνικού συστήματος μεταφοράς “Κομοτηνή- IGB και “Αμφιτρίτη”, όπου θα εγχέεται το αέριο από το FSRU της Αλεξαδνρούπολης, τις διαδικασίες επιστροφής δυναμικότητας αεριοποιήσης LNG στη Ρεβυθούσα, την επιστροφή πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου ή χώρου προσωρινής αποθήκευσης, την παρακολούθηση της χρήσης του αποθηκευτικού χώρου και τη διαχείριση της συμφόρησης, τα προγράμματα των δημοπρασιών που διεξάγει ο ΔΕΣΦΑ κλπ