Σε αύξηση της τάξης του 30-35% -ενδεχομένως και λίγο περισσότερο- των τελών χρήσης δικτύου του φυσικού αερίου αλλά και πιο κοντά στην ολοκλήρωση της πώλησης του ΔΕΣΦΑ στην κρατική εταιρία του Αζερμπαϊτζάν, Socar, εκτιμάται ότι οδηγεί η τροπολογία
Σε αύξηση της τάξης του 30-35% -ενδεχομένως και λίγο περισσότερο- των τελών χρήσης δικτύου του φυσικού αερίου αλλά και πιο κοντά στην ολοκλήρωση της πώλησης του ΔΕΣΦΑ στην κρατική εταιρία του Αζερμπαϊτζάν, Socar, εκτιμάται ότι οδηγεί η τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.
Η τροπολογία, η οποία ρυθμίζει τα μελλοντικά έσοδα του ΔΕΣΦΑ αλλάζει τη μεθοδολογία προσδιορισμού ανάκτησης των επενδύσεων του Διαχειριστή Αερίου -καθοριστικού παράγοντα για τον καθορισμό των τελών χρήσης-, καθώς με το υφιστάμενο σύστημα τα τέλη θα έπρεπε να αυξηθούν κατά περίπου 68%.
Η αλλαγή της μεθοδολογίας – η οποία πραγματοποιείται με εισήγηση της ΡΑΕ- έγινε μετά από μακρές διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους της Socar, οι οποίοι αρχικά αντέδρασαν κατόπιν όμως φάνηκαν να την αποδέχονται, κατανοώντας τις δυσκολίες μίας αύξησης των τελών άνω του 60% στην ελληνική αγορά στη συγκεκριμένη συγκυρία. Αυτό τουλάχιστον αναφέρουν στελέχη του υπουργείου, προσθέτοντας ότι η ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ θα προχωρήσει κανονικά.
Τα τέλη αποτελούν τα βασικά έσοδα του Διαχειριστή και με βάση την υφιστάμενη μεθοδολογία που τροποποιείται, η Socar είχε καταθέσει την προσφορά των 400 εκατ. ευρώ για την εξαγορά του 66% των μετοχών.
Μετά από παρέμβαση της ΕΕ, οι Αζέροι θα υποχρεωθούν να πουλήσουν το 17% των μετοχών στον ιταλικό διαχειριστή αερίου Snam, με τον οποίο πρόσφατα κατέληξαν σε συμφωνία για το όλο θέμα.