Η αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που προσφέρει το λιμάνι του Πειραιά για τις κινεζικές εξαγωγές και το λιμάνι της Τιεντζίν στην Κίνα για τα Ελληνικά προϊόντα συζητήθηκαν χθες κατά τη διάρκεια επίσκεψης υψηλόβαθμης, 6μελούς επιχειρηματικής αποστολής από την συγκεκριμένη περιοχή στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.
Όπως αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή του το επιμελητήριο, η Τιεντζίν (Tianjin) και ο λιμένας της, είναι μια από τις σημαντικότερες οικονομικές ζώνες της Κίνας και μια από τις πιλοτικές ζώνες ελευθέρου εμπορίου με ειδικούς νόμους διευκόλυνσης του διεθνούς εμπορίου και λειτουργίας εταιρειών, εντός αυτής. Σημείο αναφοράς της Ζώνης είναι η Συμφωνία Ελευθέρου Εμπορίου με την Κορέα και κύριοι τομείς η βιομηχανία και ειδικότερα η αεροπλοΐα και η ναυπηγική.
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, αναφέρθηκε στην ομιλία του σε δυο σημεία που απασχολούν τον επιχειρηματικό κόσμο: κατά πόσο υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης σε φορέα πιστοποίησης της Κίνας, όσο τα προϊόντα βρίσκονται αποθηκευμένα και σε ποιο βαθμό η συμφωνία με την COSCO, συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με την Τιεντζίν.
Ο διευθυντής της Επιτροπής Εμπορίου της Τιεντζίν, Zhang Aiguo, ανέφερε πως ο λιμένας της Τιεντζίν λειτουργεί, ως εξαγωγικό κέντρο των παραγόμενων αγαθών στη βόρεια Κίνα και το βασικό κέντρο εισαγωγής μεταλλευμάτων σιδήρου και άλλων μετάλλων, πετρελαιοειδών, άνθρακα, σιτηρών και εισαγωγής αυτοκινήτων. Κατατάσσεται δέκατος, διεθνώς, σε κίνηση εμπορευματοκιβωτίων με χειρισμό, 14 εκατ. το χρόνο, είναι ένα από τα βασικότερα λιμάνια της Κίνας, μαζί με την Σαγκάη και το Shenzhen και εξυπηρετεί τη μητροπολιτική περιοχή του Πεκίνου. Μέχρι στιγμής, 20.000 εταιρείες λειτουργούν στην Ελεύθερη Ζώνη, είτε από την Κίνα, είτε από το εξωτερικό. «Μάλιστα, μία εταιρεία ήδη συνεργάζεται με το λιμάνι του Πειραιά» όπως είπε και συνέχισε λέγοντας: «στόχος μας, δεν είναι μόνο η παρουσίαση της περιοχής, αλλά η οικοδόμηση μίας πιο στενής σχέσης με τις ελληνικές επιχειρήσεις, τις οποίες καλούμε να επενδύσουν στην Κίνα και το αντίστροφο. Επιδιώκουμε, τα προϊόντα της Ελλάδας να τα μεταφέρουμε στην Κίνα και τα προϊόντα της Κίνας να έρχονται στην Ελλάδα και από εδώ σε όλη την Ευρώπη».