Παρά τα ανοικτά μέτωπα στη ΔΕΠΑ, με κυριότερα τα χρέη της λιπασματοβιομηχανίας ELFE και βέβαια τις εκκρεμότητες που σχετίζονται με το ίδιο το νομοσχέδιο για τον μετασχηματισμό και τον διαχωρισμό της σε δύο εταιρίες, τα σχέδια για την επόμενη ημέρα καλά κρατούν.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο επιδιώκει ο διαγωνισμός για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου στην “ΔΕΠΑ Εμπορίας” να διεξαχθεί τον Ιούνιο, καθώς, ήδη, όπως αναφέρουν κυβερνητικοί κύκλοι εκδηλώνεται ενδιαφέρον από δυνητικούς επενδυτές.
Εν τω μεταξύ μέσα στις επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να προωθηθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον διαχωρισμό της εταιρίας σε “ΔΕΠΑ Εμπορίας” και “ΔΕΠΑ Υποδομών”.
Στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης θα διατεθεί σε επενδυτές τουλάχιστον το 51% της ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει και τη διάθεση ποσοστού ως 14% της ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία θα περάσουν τα δίκτυα της εταιρίας, καθώς και οι συμμετοχές της σε διάφορα διεθνούς χαρακτήρα πρότζεκτ, όπως ο αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας (IBG), o τερματικός σταθμός υγροποιημένου αερίου στην Αλεξανδρούπολη, το μερίδιο στo σχέδιο για τον αγωγό Ελλάδας- Ιταλίας, που θα μπορούσε να αποτελέσει το τελευταίο σκέλος του αγωγού EastMed, από τα offshore κοιτάσματα της Κύπρου και του Ισραήλ ως την Κρήτη και την ηπειρωτική Ελλάδα.
Κύκλοι της αγοράς πάντως εκτιμούν ότι πριν βγούν στον αέρα οι διαγωνισμοί θα πρέπει κατ΄αρχήν να έχει λυθεί το πρόβλημα με τα χρέη των ELFE, αλλά και άλλων εταιριών όπως η ΕΒΖ και να έχει διευθετηθεί το ζήτημα με τους εργαζόμενους.
Κρίσιμος ρόλο θα πάξει και η αποκρατικοποίηση των ΕΛΠΕ, τα οποία μετέχουν με 35% στη ΔΕΠΑ. Το δεύτερο δεκαήμερο του Μαρτίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το τουλάχιστον 51% των ΕΛΠΕ. Αν αυτή τη φορά η προθεσμία τηρηθεί και ο διαγωνισμός εξελιχθεί ομαλά, η ενδεχόμενη αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στα ΕΛΠΕ , μπορεί να φέρει αλλαγές και στα σχέδια για τη ΔΕΠΑ. Την τελευταία λέξη βέβαια μπορεί να την έχουν οι πολιτικές εξελίξεις, οι οποίες ενδέχεται να είναι πολλές και πυκνές στο διάστημα αυτό.