Ξεκινούν από αύριο, Τρίτη 14 Ιαναουαρίου, οι διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των θεσμών, καθώς έρχονται στην Αθήνα τα τεχνικά κλιμάκια που θα έχουν επαφές με το σύνολο των εμπλεκομένων στην αγορά ενέργειας και ειδικά του ηλεκτρισμού.
Η συνάντηση με τους εκπροσώπους του Υπουργείου Περιβάλλοντος -Ενέργειας προβλέπεται να γίνει κατά πάσα πιθανότητα στα τέλη της εβδομάδας.
Η ΔΕΗ και οι παρεμβάσεις στην αγορά ηλεκτρισμού είναι το κύριο θέμα της ατζέντας των συζητήσεων με τους εκπροσώπους των θεσμών, αφού αρκετά από τα συμφωνημένα μέτρα βρίσκονται ακόμα υπό εξέλιξη (target model, λειτουργία forward αγορά χωρίς φυσική παράδοση κλπ), ενώ για την ίδια τη ΔΕΗ ακόμα οι δύο πλευρές δεν έχουν καταλήξει στο μοντέλο που θα εξασφαλίσει την εκπλήρωση των στόχων, που απορρέουν από προηγούμενα μνημόνια και κατά βάση: Πώς θα αντικατασταθούν τα ΝΟΜΕ (δημοπρασίες λιγνιτική και υδροηλεκτρικής παραγωγής της ΔΕΗ), που καταργήθηκαν το 2019 και πώς θα μειωθεί το μερίδιο της ΔΕΗ κάτω του 50% στη λιανική αγορά, μία “ιδέα” που οι Βρυξέλλες δεν έχουν εγκαταλείψει.
Στόχος του ΥΠΕΝ είναι να επιτύχει μια συμφωνία που θα επιτρέπει στη ΔΕΗ να διατηρήσει ένα μερίδιο στη λιανική της τάξης του 60% έναντι του περίπου 70% που βρίσκεται σήμερα.
Από την άλλη πλευρά, η επιτάχυνση της απόσυρσης των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, οι οποίες θα σβήσουν ως το τέλος του 2023 (εκτός της Πτολεμαϊδας 5) δεν αρκεί για να υποκαταστήσει την κατάργηση των ΝΟΜΕ, όπως θα ήθελε η κυβέρνηση. Ήδη συζητείται η σύσταση μίας εταιρίας ειδικού σκοπού που θα πουλά ρεύμα από λιγνιτικές κα υδροηλεκτρικές μονάδες της ΔΕΗ σε μεγάλες καταναλωτές ή/και προμηθευτές.
Οσο διαρκεί η αβεβαιότητα για το σχήμα που θα αντικαταστήσει τα ΝΟΜΕ αλλά και τους τελικούς στόχους για το μερίδιο της ΔΕΗ στη λιανική, τόσο πιο δύσκολο γίνεται για τη νέα διοίκηση της ΔΕΗ να διαμορφώσει μια ελκυστική εμπορική πολιτική, που να ανταποκρίνεται σε στόχους, οι οποίοι κατά βάση είναι αντιφατικοί μεταξύ τους : να προσελκύσει πελάτες αλλά και να μειώσει το μερίδιό της.
Πληφορίες αναφέρουν ότι η εταιρία πραγματοποιεί τηλεφωνικές έρευνες ικανοποίησης πελατών και σχεδιάζει νέα προϊόντα, όπως ειδικά πακέτα για τα νοικοκυριά, τα οποία αναμένεται να «βγουν» στην αγορά μετά το Πάσχα.
Οσο για την παρουσίαση του νέου business plan της ΔΕΗ στους επενδυτές, αυτή αναμένεται να γίνει εντός του Φεβρουαρίου.